Mektråden!

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
behöver tips för att lacka färlgarna....är det bara slipa upp över ytan och köra på eller nåt jag ska tänka på?

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
Hörru Dojjan, tuffa inte till dig nu, då super jag dig under nästa gång vi e på Harry B, så får du gå o käka burgare igen..
haahaha, 1-0 till Bully

o det gäller ju inte när jag e på besök i hölö.....

Förneka inte att du var med på det, våga stå för det du sa till oss, det e ok, de andra kommer att tycka om trots att du är gay...

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
aRR !!!!11
Hörru Dojjan, tuffa inte till dig nu, då super jag dig under nästa gång vi e på Harry B, så får du gå o käka burgare igen..

Förneka inte att du var med på det, våga stå för det du sa till oss, det e ok, de andra kommer att tycka om trots att du är gay...

Ugglo är aviz... det är så det är..

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
behöver tips för att lacka färlgarna....är det bara slipa upp över ytan och köra på eller nåt jag ska tänka på?

I första hand är det pulverlackering som gäller. I andra hand 2-comp färg, men du få inte inte alls samma hållbarhet.
Ska du göra det själv med 2-comp, så är det tvättning med förtunning först, sen lätt slipning med fint sandpapper, grundning och lackning.

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
Lite bilder på pimpningen av Rettafightern.

Mycket arbete kvarstår, men man se vart det lutar o hur den kommer se ut till våren..

Bifogat

• Bild0062.jpg
    Bild0062.jpg
    231.8 KB · Visningar: 61
  • Bild0061.jpg
    Bild0061.jpg
    215.9 KB · Visningar: 55
  • Bild0059.jpg
    Bild0059.jpg
    221.7 KB · Visningar: 61

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
nice!

när ska du hämta skivorna? tänkte så du inte behöver göra dubbeljobb sen.

Snackade med Ugglan om en fika nästa helg på Rosen, vi kanske kunde samla ihop oss o snacka lite skit? Så kan du ta med skivorna då, eller så kommer jag förbi dig på jobbet nån dag..

exet

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
TL 1000 R X edition
fint sandpapper menas med typ slipduk finns på fultema och är motsvarande kornstolek mellan 1000 och 2000. 2k färg på burk finns att köpa på Auto herba i huddinge dom kan blanda vikken färg som helst och dom har dessutom 2 k klarlack på burk filket är mycket bättre än 1 k klarlack som dom flesta andra säljer. dom har även färgkartor om du inte har färg kod. http://www.autoherba.se/

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Snackade med Ugglan om en fika nästa helg på Rosen, vi kanske kunde samla ihop oss o snacka lite skit? Så kan du ta med skivorna då, eller så kommer jag förbi dig på jobbet nån dag..

okej!
säg till hur det blir så jag är informerad och kan agera:banana

fint sandpapper menas med typ slipduk finns på fultema och är motsvarande kornstolek mellan 1000 och 2000. 2k färg på burk finns att köpa på Auto herba i huddinge dom kan blanda vikken färg som helst och dom har dessutom 2 k klarlack på burk filket är mycket bättre än 1 k klarlack som dom flesta andra säljer. dom har även färgkartor om du inte har färg kod. http://www.autoherba.se/

har en kille som blandar 2k lack i burk för 200kr burken och lite billigare för enbart 2k klarlack. men resten var bra tips :)

Last edited:

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Jäklar vad det har hårdmeckats i vinter. Har själv inte gjort ett skit

ja min hoj är typ helt jävla tokservad :tummenupp Dock inte jag som mekat såklart, pga skadan, men ändå! och ska det bytas framlykta och moddas styrdämpare när jag får hem hojen! förmodligen ska det på en speedohealer också då jag drevat om skiten från 17/40 till 16/42!

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Så där ja, nu börjar delarna till Gixxern ramla in.

Dom nyrenoverade Öhlins kittade framgafflarna (tack till Tommy på Prostreet).
Styrdämparen hade en krokig axel så den byts ut emot en ny Matris M4R.
GixxerK316.JPG

Sen blev det en låda med lite godis + en dunk olja, tändstift, oljefilter och nått skyddsvax.
Alla hjullager, svinglager och styrlager.
GixxerK317.JPG

Tillbaka från pulverlack (Tack till Stockholms Industrilack, Fredrik) sving, bakram, stödfäste och framfälg.
GixxerK318.JPG

1st ram även den pulverlackad. Fälgarna är blanksvarta och det andra i halvblank färg.
GixxerK319.JPG

Även bakfälgen fick sig en omgång.
GixxerK320.JPG

Nästa vecka bör styrdämparen och den nya Yoshimura RS-3 slip-on i kolfiber dyka upp.
Beställde även nytt drivpaket med guldlänkar i kedjan ;)

Passade på när jag ändå var i shopping tagen att från Checkray beställa oljepåfyllningslock, bobiner och ventilhattar som är eloxerade i guld.
checkray1.jpg

Tog en Axio Swift 2.0 i kolfiber + regnskydd och midjebälte.
swift_2_carbon.jpg

Sen måste ju hojen ha nya stöd så det blev deras fram och bak i svart.
checkray2.jpg

Däcken finns på däckverkstan blev Dunlop SportSmart.

Skall till verkstan i helgen och låna pressen och få i lagrena i svingen.

Sen borde ISR skivorna och EBC beläggen dyka upp om nån vecka samt den nylackade tanken.

Så glad påsk på er alla själv skall jag tillbringa lite tid i garaget :tummenupp

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Hoj
Eh, eller så kunde du köpt en nyare hoj, som var i det skick som din kommer att bli :va

Skiter du pengar :arsele

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Hoj
Eh, eller så kunde du köpt en nyare hoj, som var i det skick som din kommer att bli :va

Skiter du pengar :arsele

Näh det är ju kul att mecka och fixa, det är halva tjusningen.

Näh jag skiter inte, jag har inte råd att äta :tungan
Vilket är bra så fet man är nu.

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Hoj
Snyggt Jompa. Håll den på 2 hjul nu så du slipper byta färg på den igen :arsele

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...