jompa25
Ny medlem
Snyggt Jompa. Håll den på 2 hjul nu så du slipper byta färg på den igen
Ska försöka. Hur går det med ditt bygge hinner du?
Snyggt Jompa. Håll den på 2 hjul nu så du slipper byta färg på den igen
Ska försöka. Hur går det med ditt bygge hinner du?
Suck,jag har inte fått någon tid att tvätta min tjej
Eh, eller så kunde du köpt en nyare hoj, som var i det skick som din kommer att bli
Skiter du pengar
Just nu är sååååå trött på skrevraketen ...... Funderar på att köra den till tippen...
Pat har du fått hjälp??
du kan ha luft i slangen.
jo jag var på ava och fick den kollad, de fyllde på lite olja men annars var det inget konstigt. aprilia ska tydligen vara lite "klonkiga" när man växlar, vad vet jag, jag äger min första.
förövrigt tänkte jag byta drivpaket på Aprilian innan mc-resan nästa lördag (26e) men saknar verktyg och kunskap, behöver väl en kedjebrytare men hittar bara till cykel på både biltema, clas ohlsson samt jula?! någon som har rätta verktygen för framförallt byte av kedja? eller kanske t.o.m. tid att hjälpa mig? har aldrig gjort det tidigare och vill få det gjort ordentligt innan vi kör 800-1000 mil. någon?
Tja!
om du ska köpa verktyg för att både bryta och nita e det typ ett sånt här du ska ha:
http://www.biltema.se/Bil---MC/MC/Verkstadsutrustning/Kedjeverktyg-MC/
För min del har jag kört på vinkelkap för att ta bort gamla kedjan o sen använt kedjelås med clip. (vilket inte är riktigt lika bra sägs det)
Har ett nitverktyg på g men tror inte jag får hem det till innan du drar.
Skulle gärna assisterat med plats o verktyg men än sålänge får jag själv snylta meckplats innan carporten får ström.
Monterar man det rätt o noggrant tycker jag att det borde hålla för lite touring. Men jag har förlite erfarenhet av dom för att ha en relevant åsikt egentligen, sorry.
Hittar jag ingen på gotlandring som har ett nitverktyg kommer jag brassa bana med det clipet jag har på nu.
jo har sett den där men jag har verkligen ingen lust att lägga 800kr på verktyg bara för att kapa och låsa en ny kedja.
men vadå, hur pass osäkert är det med clip? vill ju inte att skiten hoppas av mitt på resan ju!?
ok det var synd, hade varit grymt med hjälp och en andra åsikt om saker å ting vid mekning!
gör som jag torka rent clipsen med t-röd eller liknande och sätt några klickar silikon så kan det inte vibrera loss eller liknande. Eftersom jag brukar plocka lös kedjan och rengöra den så funkar detta perfekt. Sedan kedjan ska av så får man skära bort silikonet. Sitter som fan och man kan köra och känna sig säker.
ok, vad snackar vi för silikon då? och vart exakt klickar du på silikonet?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|