Mel Gibson gör en ny grym Jesusfilm

Status
Ej öppen för fler svar.

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
Rikard skrev:
Be Gud ta bort ridån för dina ögon så att du må se vägen

Before I was blind, now I can see...

eller tvärtom, låter mer som du ser massa gammalt uppdiktat BS istället för verkligheten.

edit: jo, alla får tycka o tro va dom vill, men det skrämmer mig

Last edited:

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Tja!

Galet låg nivå i den här tråden! Är det så vasinnigt kontroversiellt att vara kristen?, tydligen!

Gud välsigen er bröder!

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Husqvarna 600
Själv tar jag avstånd från alla sekter utom Hans Sheike.

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
värst vad gud å jesus var på tapeten nu då.. först på bike.se och nu diskuteras de här...

Varför bara inte inse att man kan inte tvinga på nån någon religon... :kocko att tjata om gud är som när morsan tjatar om disken/städarummet.... :hihi

Välkommen till verkligheten...

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Rikard skrev:

haha!! FINNS DU PÅ RIKTIGT :rofl det är vackra ord men tyvärr bara lögner.

Forkman

Uppe bland molnen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nepp
Rikard: Va hade gud emot Anna Lindh och alla andra som dött då? Han borde få sparken eftersom han inte sköter sitt jobb.

craze

Allmänt keffo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille R, BMW R1200GS Adventure, Yamaha Neos, Trampcykel
Rikard skrev:
Tja, jag har aldrig kört av vägen hittills, så jag anser mig nog se vägen tillräckligt bra.

Trist för dig att du varit blind, då måste du ju ha varit tvungen att vänta med att ta hojkortet?

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
matte_mannen skrev:
Tja!

Galet låg nivå i den här tråden! Är det så vasinnigt kontroversiellt att vara kristen?, tydligen!

Gud välsigen er bröder!

Att vara kristen är som att vara homosexuell, typ. Var det hur mycket du vill, men försök inte övertyga nån annan om dess förträfflighet. Du kommer inte att övertyga någon.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
matte_mannen skrev:
Tja!

..

Nej, egentligen är det inte det. Sök lite efter vad John har pratat om i de här frågorna och inse att man även kan diskutera kristendom utan att det går över styr.

Det Rikard gör, IGEN, är att han kör väldigt mycket frälsar-svada vilket får folk att dra åt sig örona. Det är frälsningförsäljarsnacket som inte går att diskutera med för på gammalt beprövat sätt så innebär det bara en massa märkliga referenser till Gud, Jesus och Bibeln utan att ge någon typ av svar.

Det hade varit väldigt intressant att få veta vad han tycker, som uttalat kristen, om filmen och de rykten som gått om den under flera år. Kommer den presentera Jesusberättelsen för den stora massan på ett sådant sätt att den faktiskt ger oss en ny inblick eller är det bara ett PR-trick där Gibson vill ge sin karriär som regissör en flygande start genom att ge sig på en het potatis?

Last edited:

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800Fi
matte_mannen skrev:
Tja!

Gud välsigen er bröder!

Nej, det är inte vansinnigt kontroversiellt att vara kristen. Det är dock otroligt fånigt att "finna svar på sina livsfrågor" i en påhittad historia om en kille som ville alla väl. Läs stålmannen istället. Det är oxå en bra kille.

Att sedan kristna tar illa upp när folk gör sig lustiga över deras religion är direkt fånigt. det får ni ta. För det första är ni lustiga som tror på den där historien och för det andra så tar jag illa upp varje gång ni försöker frälsa mig eller försöker få gud att välsigna mig.

Så länge ni mobbas med att kasta ett "gud välsigne dig" i nyllet på mig så kommer jag fortsätta att vara spydig mot er.

Försök förstå att "gud välsigne dig" är ungefär lika artigt att säga till mig som om jag avslutade varje inlägg med "må djävulen ta dig".

/Lucky9

craze

Allmänt keffo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Mattias skrev:
Att vara kristen är som att vara homosexuell, typ. Var det hur mycket du vill, men försök inte övertyga nån annan om dess förträfflighet. Du kommer inte att övertyga någon.
Det där var ovanligt intelligent sagt! :klappar

craze

Allmänt keffo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lucky9 skrev:
Försök förstå att "gud välsigne dig" är ungefär lika artigt att säga till mig som om jag avslutade varje inlägg med "må djävulen ta dig".
Man KAN säga så, men tänk på att du om du tror på djävulen så tror du även på gud. Dom kommer från samma saga från början :)

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Hoj
suzuki + ktm
Hmmm... Var de inte Lenin som sa att religoner är en drog som förstör människor???

Kan ju hålla med, om man tänker på alla konstiga sekter som finns.... :kocko

Den enda sanna tron är till sitt eget ego!!! :hihi

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
matte_mannen skrev:

sorry det var verkligen inte så jag menade det!

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Panigale
matte_mannen skrev:
sorry det var verkligen inte så jag menade det!

Jag är helt övertygad om att lucky är medveten om att du menade det i full välmening, men han har endå en poäng tycker jag, tror inte många kristna skulle uppskattas o bli "förlåtna av allah" precis.. eller liknande.

Vi har ju religionsfrihet, vilket är bra, men predikningar och välsingelser kanske man ska hålla till sig själv, alternativt till folk man vet uppskattar det.

Personligen tycker jag bibeln/koranen o sånt har tjänat ut sitt syfte, idag behöver inte folk tro att en högre makt kommer straffa dom för otyg dom gör, nu har vi lagar o en rättsmakt för att folk ska ha riktlinjer för o hålla sig i schakt. beakta att detta är min högst personliga åsikt.

Må John McClane skydda min närmsta skyskrapa.

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Forkman skrev:
Rikard: Va hade gud emot Anna Lindh och alla andra som dött då? Han borde få sparken eftersom han inte sköter sitt jobb.
Forkman; Har du sett filmen "Bruce Allmighty"? Om inte, gör det. Den ger en ganska okej inblick på just problemet med varför saker "bara händer".

Som Anna Lindhs död. Jag vet inte varför det hände. Gud ville det definitivt inte, men Djävulen skrattade nog åt hela grejen.
Det finns nog inget svar på frågan varför hon dog. Och man kan knappast skylla det på Gud.

Forkman

Uppe bland molnen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nepp
John skrev:
Forkman; Har du sett filmen "Bruce Allmighty"? Om inte, gör det. Den ger en ganska okej inblick på just problemet med varför saker "bara händer".

Som Anna Lindhs död. Jag vet inte varför det hände. Gud ville det definitivt inte, men Djävulen skrattade nog åt hela grejen.
Det finns nog inget svar på frågan varför hon dog. Och man kan knappast skylla det på Gud.
Joo då den har jag sett, riktigt bra.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...