Meningen med livet

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
GSXR1100R skrev:
Det är Svenska staten fel. ingen ska behöva tänka eller planera, om du orkar så jobbar du & betalar skatt, om du inte orkar & känner dig omotiverad så sitter du hemma och tar emot socialbidrag.
Detta är fanimej sanningen, jag tog ett riktigt skitjobb (grovstädare) trots att jag hade en bra utbildnng, ja det fanns inget annat jobb att få då, idag så har jag ett bra jobb med bra lön.

Låt inte staten fördumma dig, ta dig i kragen och ta ett skitjobb om du inte hittar något annat att göra, en dag så kommer du att förtjäna ett bättre jobb.

Så motiverande.

Har inte fått en krona sen oktober av herr stat hur mycket de än lovar o har sig, så det är inte gröna skogar för den arbetslöse precis...

Ska söka på Barsebäck nu :banana

:Bugar

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Lurch skrev:
Kiteskiing, prova det om ni har tråkigt! Passa på när det blåser lite FÖR mycket, då kan det bli riktigt intressant... :jisses

Du jag har tänkt på en sak med sånna grejor.. hur fasen gör man när man har åkt slut för dagen när man åker med sånna... ja vad kallas det? inte fallskärmar väll? Vindskärmar eller något ... hur är det man gör för att få stop på det egentligen för släpper du den så åker den väll rakt upp i luften eller så blir det en jävligt bra bit att gå o hämta den.

Grädde

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
Yamaha yz125cc
Önskar att man fick jobba!
Jävla byråkrati sverige! :huvet
I sommar e man i alla fall 16 bast så man får jobba

Therudeboy

Guest
Grädde skrev:
Önskar att man fick jobba!
Jävla byråkrati sverige! :huvet
I sommar e man i alla fall 16 bast så man får jobba

Finns inget som hindrar dig från ett svartjobb som diskare eller vad som helst.

Grädde

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
Yamaha yz125cc
Therudeboy skrev:
Finns inget som hindrar dig från ett svartjobb som diskare eller vad som helst.

Tro mig. skulle ta:et om jag fick ett!
Men det finns inget så här ute på landet.
Sen så har man inga kontakter heller så de suger

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Grädde skrev:

Har man inga kontakter får man skaffa kontakter.

Ingen kommer knalla till din dörr och fråga 'hej, vill du ha jobb', du får allt ta och gå iväg och fråga dig runt lite.

Grädde

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
Yamaha yz125cc
sege skrev:
Har man inga kontakter får man skaffa kontakter.

Ingen kommer knalla till din dörr och fråga 'hej, vill du ha jobb', du får allt ta och gå iväg och fråga dig runt lite.

Har faktiskt dragit runt i trakten till några företag här men alla är ju :mattias
Men man får väll kolla runt lite mer då

Therudeboy

Guest
Grädde skrev:
Har faktiskt dragit runt i trakten till några företag här men alla är ju :mattias
Men man får väll kolla runt lite mer då

Ni har ju en hamn du säkert kan knega i?

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
GSXR1100R skrev:
Många som klagar och gnäller på Vintern, det är patetiskt att läsa alla som deppar och klagar på allt, ta er i kragen och hitt på nått, den enda som kan påverka vad som händer i ditt liv är just du själv, om du inte gillar läget så måste DU själv göra något åt det.

Vintern suger om du bara sitter på sofflocket och surar, men om du skaffar en vettig Vinterhobby så kommer du att älska Vintern.

Du som deppar över att du inte har några pengar bör ta dig i kragen och inse att det finns många ärliga sätt att tjäna pengar bara man har ork, motivation & lust.

/Glad, Rik & Elak :banana

Mm.. ska flytta till varmare breddgrader nästa år så har jag gjot nånting åt vintern.. finns inge vettiga vinterhobbyn i sthlm.

Grädde

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
Yamaha yz125cc
Therudeboy skrev:
Ni har ju en hamn du säkert kan knega i?

Får jag fråga hur du har tänkt att man ska fixa svartjobb hos ett ställe som är ägt av kommunen dvs dom som jobbar där är statligt anställda

Therudeboy

Guest
Grädde skrev:
Får jag fråga hur du har tänkt att man ska fixa svartjobb hos ett ställe som är ägt av kommunen dvs dom som jobbar där är statligt anställda

Det finns massor med båtar där som du kan jobba på?, ni har fiskare, be om att få rensa fisk eller vad som helst.

Grädde

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
Yamaha yz125cc
Therudeboy skrev:
Det finns massor med båtar där som du kan jobba på?, ni har fiskare, be om att få rensa fisk eller vad som helst.

Det är en turisthamn men annars vore det en bra ide :rofl . Ska kolla upp om det finns några fiskare dock :tummenupp

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Mavve skrev:
Ska söka på Barsebäck nu :banana

:Bugar
Nej för i h-e, att ha dig ute i glassbil va tillräckligt spännande att läsa om, vi vill gärna slippa en härdsmälta i Barsebäck :brinnerup

Jag tar tillbaks allt jag sagt om du lovar att aldrig söka jobb på Barsebäck, sök ett jobb som passar din personlighet istället, vad sägs om manusförfattare till såpor åt TV3 :rofl

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Quaya skrev:
Du jag har tänkt på en sak med sånna grejor.. hur fasen gör man när man har åkt slut för dagen när man åker med sånna... ja vad kallas det? inte fallskärmar väll? Vindskärmar eller något ... hur är det man gör för att få stop på det egentligen för släpper du den så åker den väll rakt upp i luften eller så blir det en jävligt bra bit att gå o hämta den.

Jag tänker inte ljuga för dig. Man måste köpa en ny kite varje gång. :huvet

Allvarligt talat, bakre linorna fungerar som broms. När man drar i dem så "dör" kiten. Man styr den ner i marken, max höger eller vänster. Men det är ungefär 358 gånger lättare att plocka ihop grejorna om man har hjälp av nån... :)

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Grädde skrev:
Ni har ju pendeltåg ut till Nynäshamn, det går hela vägen in till stora staden. Själv har jag ägnat halva livet åt att pendla mellan Stockholm och Rönninge innan jag flyttade hemmifrån, det tar väl ungefär lika lång tid som Stockholm-Nynäshamn?

Sen får man väl visst jobba med lättare sysslor innan man fyllt 16? Mitt första sommarkneg var som städare på universitetet och då hade jag inte ens fyllt 15.

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...