Den har i alla fall mercedesmotor(eller i alla fall licenstillverkad maskin av den äldre generationen)
Den har i alla fall mercedesmotor(eller i alla fall licenstillverkad maskin av den äldre generationen)
Det här är en W123-tråd
Och jag är ungefär lika intresserad av bilar som av motorbåtar så det skiter jag i!
Nja, jag tror att jag blev lurad.
Det var den här jag menade:
View attachment 347548
View attachment 347550
Rätta mig om jag har fel, men den lär vara en Nord Koreansk-tillverkad "Mercedes" Junma (Zunma?) med Fiat-motor(?).
En variant på Syd Koreanska SsangYong (Daewoo?) Chairman
Från det framgångsrika Pyeonghwa Motors.
View attachment 347552
Although it’s impossible to get any production statistics, North Korea expert Erik van Ingen Schenau estimates that Pyeonghwa makes roughly a thousand cars per year—meaning it’s more of a sales success than Saab is—and a few are exported to Vietnam for sale.
Jag försöker igen.
Det här är en W123-tråd. Bilar av stål.
Numera rost
Har inte lyckats få ngn än, men min 80:a ju åas knappt inkörd. Det är väl när mätaren slagit runt minst 1 gång som det kommer har jag hört. Bara haft den sen 1995.
Får nöta vidare 16 år till och rapportera i tråden sen. Hoppas bara det finns mackar med dieselbränsle 2027.
Kan inte du tanka rapsolja i en så pass gammal enkel och fin motor? Som du sa innehåller det väl en del man helst inte ska ha ner i motorn då det sotar igen, men om man bara servar ordentligt och kanske rengör någon gång emellanåt bör det väl funka?
Ja om det är rapsmetylester är det bara att köra. Det är ett rätt bra dieselbränsle. Nästan lika bra som dieselbränslet idag, som fö har 5% inblandning av FAME, tror det är RME.
Själv tror jag dock, och hoppas, att det blir syntetdiesel, typ fischer-tropz eller liknande, om det bara finns förnyelsebart bränsle 2027, bättre lagringsbeständighet och förbränningsegenskaper än RME.
Hur är det med svartlut/tallolja?
Är det bra skit?
Är det ingen som har tjöpt något lik alternativt pärla nyligen? Alla gamm-Mercor räknas.
Fram med historier och bilder!
Mvh,
Åldrad man
Det kallar jag biltest!Jag försöker igen.
Det här är en W123-tråd. Bilar av stål.
http://www.youtube.com/watch?v=EXYHuGqvHMU
Det kallar jag biltest!
Synd bara det va en W123 diesel... Blir så odramatiskt med sånna grejer då... Fy faan... Får sluta glo i denna tråden, tillslut tar väll suget överhand
Det kan du ge dig fan på att jag är. Vintage FTW!Vafan, du e väl inte sugen???
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|