Det kan du ge dig fan på att jag är. Vintage FTW!
Mvh,
Åldring, 39 år
Då är vi två. Nostalgin flödar här när jag minns min första bil, inhandlad 1983. En 220 compact.
Det kan du ge dig fan på att jag är. Vintage FTW!
Mvh,
Åldring, 39 år
Stilig vagn. Upp med fler bilder!Fick ett otroligt sug efter en 123a när jag läste denna tråd och sökandet tog fart.
Fick ett tips om denna pärla från 1984 för ett par veckor sedan och idag blev hon min!
Det är i grunden en 200 bensin, nu konverterad till 300d med stt kitt och intercooler.
Manuell låda och 3,07 utväxling.
Rostfri nylackad i champagne metallic. (skitig på bild)
Mörkbeige felfri inredning med mittarmstöd och helträ.
14" barock fälgar till sommarn.
Är ganska nöjd just nu!
Fick ett otroligt sug efter en 123a när jag läste denna tråd och sökandet tog fart.
Fick ett tips om denna pärla från 1984 för ett par veckor sedan och idag blev hon min!
Det är i grunden en 200 bensin, nu konverterad till 300d med stt kitt och intercooler.
Är ganska nöjd just nu!
Hade en w115 -68 med en OM617 motor från -76 som första bil. Jag tycker kompakten är trevligare än w115 och 617-motorn måste vara en av de bästa smådieslarna som någonsin byggts.
Den enda tvåhjulsdrivna bil jag haft som fortfarande är saknad.
Vinterpysslade lite med min 300TD i helgen som var. Ny termostat, flushade kylsystemet och ny kylvätska, samt monterade en ny grill, nytt emblem och ny stjärna. Har varit lite trött på finishen samt ett litet stenskott på min gamla grill i de 16 år jag ägt bilen, grillen är ju en sån detalj som rar blickarna till sig. Så känns skönt att ha fått upp den till samma stuns som resten av bilen. Har letat länge efter en ny tysktillverkad grill. Har inte vågat köpa ngn av alla kina-grillar som finns på Ebay. Den här är gjord av Ziegler vilket ska vara originalvalité. MB-Independent här i Sthlm hittade den åt mig. Emblem och stjärna köpte jag nytt MB original.
Första bilden är på gamla grillen. Stenskottet syns dock dåligt på bilden men sitter strax till vänster om emblemet. Jag ska prova att rikta ut skadan och sedan sälja iväg den grillen.Synd att slänga.
Nä, knappt provstartad ju, bara handlaDen är riktigt fin, din Merca
Till helgen ska jag hämta en 230 -80, ska bli spännande med en tysk kvalitetsbil igen. Har inte ägt någon sådan sedan jag sålde min VW 1303S -73 för en massa år sedan.
30k mil räknas väl knappt som inkörd?
Tackar!
Här kommer lite fler bilder.
Ska jag vara helt ärlig så finns det lite småfix på den, tex stolsvärmen på förarplats, kopplingen behöver bytas, farthållaren funkar inte.
Men det första jag ska göra är att ställa ner pumpen för att få bättre tomgång.
En W123 230 -80, förgasare. Funkar det med vanlig 95 oktan eller måste man ha blyersättningsmedel i tanken?
Då var man ägare till en tysk pansarkryssare
230 -80, 30k mil som sagt. Generatorn laddar dåligt, ena frambromsen ligger an lite, men annars i körbart skick. Lite rost finns det, men förvånansvärt fin annars.
Fick ett otroligt sug efter en 123a när jag läste denna tråd och sökandet tog fart.
Är ganska nöjd just nu!
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA