Jaså jag trodde du snackade BMW, fattar.En Mercedes W124 med rak sexa på 3.2 liter.
Jaså jag trodde du snackade BMW, fattar.En Mercedes W124 med rak sexa på 3.2 liter.
Det närmsta då hade väl varit en 325e, men såna har man knappt sett på vykort.Jaså jag trodde du snackade BMW, fattar.
Det närmsta då hade väl varit en 325e, men såna har man knappt sett på vykort.
Haha, nä!Bor du i USA?
Mvh
Haha, nä!
Bra observation, det var amerikamodellen med insprutning.
Det var en flygkapten som hade den innan mig, gissar att han importerade den från USA?
Alfa var inte något kvalitets bygge, men den hade en hel del som lockade till köp, som t.ex den nästan raka linjen mellan huv och vindruta. Samt varvräknare rakt fram, resten ”onödigt” mitt i bilen…Ja det är definitivt USA-modellen med sidoljus, stora stötfångare och då sannolikt även katalysator (krav i Kalifornien redan 1976).
Tvåans synkring brukar gå på dem, det beror på att växellänkaget slits och då ramlar tvåan i med fördröjning vid nedväxling.
Men idag monterar man vajersystemet från Corolla 1991-1995 som passar i stort sett bolt on. En kompis rejsade med Alfa för sådär 20-25 år sedan. De hade en del sådana fix för sig. En Alfa 90 hade jag också span på ett tag, men när jag åkte och kikade på den var den konstigt nog rostig under… och portföljen var borta så det blev inget köp.
Mvh
Alfa var inte något kvalitets bygge, men den hade en hel del som lockade till köp, som t.ex den nästan raka linjen mellan huv och vindruta. Samt varvräknare rakt fram, resten ”onödigt” mitt i bilen…
Dubbla överliggande kammar och växellådan bak, skivorna i mitten på drivaxeln. Kul då, men inget jag skulle vilja mecka med idag.
Sweet memoriesDen första bilden är väl på en V6’a (bulan på huven).
På den andra bilden ser man de dubbla kylfläktarna. Kommer att tänka på Volvo från den tiden som även vid minus 20 grader vrålade och gnisslade vid minsta gaspådrag
Sprang ut i garaget och fotade den gamla tillbehörsratten jag hade i den
View attachment 509813
Båda är lika många.
Och någonting med den bakersta sidorutan?Båda är lika många.
En något vulgariserad Hofmeister-kink på båda.Och någonting med den bakersta sidorutan?
Absolut inte skulle jag säga.
Tycker alltid att Björn F har riktigt läsvärda inlägg men här har han nog tullat på spriten, Alfan läcker som få och Passaten precis motsatsen.
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari