Mercedes w124

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Om inte denna tråd lurar upp alla Grönlund, Björklund och Taikon till ytan här på forat så blir jag förvånad

En av de bästa bilar jag ägt köpte jag av en romsk farbror Lindgren. Han fick till och med mer än begärt, då bilen var bra och han var beredd på skambud pga folkgrupp. Ändå billigare än prisbild. Dessutom fick han kaffe och han berättade om sitt liv vilket lätt var värt tusenlapparna över begärt pris.

Idag är det nog mer blöjraggarna som kör trashade 124-or…

Mvh

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Vi kanske kan hålla NÅGON tråd på Sporthoj fri från fördomar mot andra etniciteter?

Det vore trevligt om inte annat.

Mvh

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Fördomar är oftast sanna av en viss anledning! Nu är det en tråd om en bil starkt förknippad med vederbörande lättkränkt etnicitet.

Knappast särskilt lättkränkta med tanke på vad de fått stå ut med genom historien. :)

Men det var länge sedan W124 förknippades med dessa, nu gäller nyare åkdon.

Mvh

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Ekonomiskt sett inte någon jättebra investering, men känslan av AMG’s maskiner är svår att beskriva.

ba06e7dd8f66c68e486211bf9938cf44.jpg

2fdcc969e0e5a715f9ae2b95cf17e374.jpg

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Knappast särskilt lättkränkta med tanke på vad de fått stå ut med genom historien. :)

Men det var länge sedan W124 förknippades med dessa, nu gäller nyare åkdon.

Mvh
Jo lättkränkta deluxe och ja de här fått stå ut med mycket men ingen rök utan eld!

Men nu är det ju W124 som diskuteras i denna tråden och den och föregångaren var väldigt populär i den kretsen.

Öland Turist

Medlem
Gick med
29 Jun 2020
Hoj
2019 Honda CB300R
Har en till salu inom kort, renoverad topp. Ingen utställningsbil men bra grundämne, men jag sätter inte fantasipris heller. Nautic Blau med fint grått skinn. Stora kliman, taklucka, elhissar etc. PM:a om intresse finns!
Jag är klart intresserad av din MB W124. Jag tror jag misslyckades med att få iväg ett PM men du kan maila oss på den mailadressen som står på vår hemsida! Stort TACK på förhand! :)

Hemsida MB W124 KÖPES >>> https://www.karl-webmaster-johansson.top

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Pågående projekt på min 124:a, rensa bilen från mögel! Mesta inredningen är ute för sanering. Passar på att byta innertaket då det släppt, samt serva takluckan plus annat smått och gott:

IMG_8143.jpeg

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Pågående projekt på min 124:a, rensa bilen från mögel! Mesta inredningen är ute för sanering. Passar på att byta innertaket då det släppt, samt serva takluckan plus annat smått och gott:
Vad sanerar du med?
Har en bil med skinnklädsel som stått ute i 3 år nu utan att köras, kan visserligen inte lukta eller se något mögel alls, inte ens på kläderna som ligger i bagaget så det kanske är lugnt men bättre att vara beredd.

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
Vad sanerar du med?
Har en bil med skinnklädsel som stått ute i 3 år nu utan att köras, kan visserligen inte lukta eller se något mögel alls, inte ens på kläderna som ligger i bagaget så det kanske är lugnt men bättre att vara beredd.
Om du har levande mögel så vet du det, det luktar riktigt illa. Torka ur bilen ordentligt, värmefläkt i några dagar med öppen taklucka eller fönster på glänt.

Ser du inga mögelfläckar och bilen luktar bra så är det ok. Annars börja med att rengöra klädsel och ytor. Man kommer långt med vanligt rengöringsmedel för bil.

Själv har jag turen att jobba med sanering, så jag har tillgång till ozon, kem, torkrum, tvättrum etc.

Min bil var riktigt illa, värsta jag någonsin haft i levande mögel och lukt. Att plocka ur inredningen var enda lösningen.

Här ser man tydligt var det växer och frodas. Detta är under golvmattan:

IMG_8132.jpeg

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
Passar den är bilden i den här tråden?
View attachment 510915
Bakaxeln på W124 är rätt grym. Det är också många stag (åtta stycken), upphängning för bakvagnsbrygga som är slitdelar. Men när allt är i gott skick är det en jävligt trevlig bakända, och det är ju alltid uppskattat!

Här är nedre yttre bussning efter byte:

IMG_6818.jpeg

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson