Om inte denna tråd lurar upp alla Grönlund, Björklund och Taikon till ytan här på forat så blir jag förvånad![]()
Fördomar är oftast sanna av en viss anledning! Nu är det en tråd om en bil starkt förknippad med vederbörande lättkränkt etnicitet.Vi kanske kan hålla NÅGON tråd på Sporthoj fri från fördomar mot andra etniciteter?
Det vore trevligt om inte annat.
Mvh
Fördomar är oftast sanna av en viss anledning! Nu är det en tråd om en bil starkt förknippad med vederbörande lättkränkt etnicitet.
Jag brukar också fundera på hur de blir av med sina bilar då absolut ingen på hela jorden skulle få för sig att... eller... eehh.Jag har alltid undrat vilka det är som köper bilar av zigenare..
Jo lättkränkta deluxe och ja de här fått stå ut med mycket men ingen rök utan eld!Knappast särskilt lättkränkta med tanke på vad de fått stå ut med genom historien.
Men det var länge sedan W124 förknippades med dessa, nu gäller nyare åkdon.
Mvh
De "resande" hade ofta en 124:a! Man skulle kunna tro att det är Arnstad som skrivit den
Jag är klart intresserad av din MB W124. Jag tror jag misslyckades med att få iväg ett PM men du kan maila oss på den mailadressen som står på vår hemsida! Stort TACK på förhand!Har en till salu inom kort, renoverad topp. Ingen utställningsbil men bra grundämne, men jag sätter inte fantasipris heller. Nautic Blau med fint grått skinn. Stora kliman, taklucka, elhissar etc. PM:a om intresse finns!
Vad sanerar du med?Pågående projekt på min 124:a, rensa bilen från mögel! Mesta inredningen är ute för sanering. Passar på att byta innertaket då det släppt, samt serva takluckan plus annat smått och gott:
Om du har levande mögel så vet du det, det luktar riktigt illa. Torka ur bilen ordentligt, värmefläkt i några dagar med öppen taklucka eller fönster på glänt.Vad sanerar du med?
Har en bil med skinnklädsel som stått ute i 3 år nu utan att köras, kan visserligen inte lukta eller se något mögel alls, inte ens på kläderna som ligger i bagaget så det kanske är lugnt men bättre att vara beredd.
Bakaxeln på W124 är rätt grym. Det är också många stag (åtta stycken), upphängning för bakvagnsbrygga som är slitdelar. Men när allt är i gott skick är det en jävligt trevlig bakända, och det är ju alltid uppskattat!Passar den är bilden i den här tråden?
View attachment 510915
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli