Mest övervärderade beghojarna?

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Förundras varje gång man går in på blocket.. Jag är lite sugen på en ZX12.a som motorvägsräser, men när priserna börjar på strax under 70k för en 4000-milad -00.a undrar jag vad som är fel? Det är en fin hoj, helt klart! Men med många brister. Tungstyrd, avgasystemet ligger väl nära hälen och lite annat.
jämför med en -02gsxr1000 som går och hitta för 60k. Zx10R -04 går att hitta från strax över 80k... Vad gör ZX12.an så dyr? Finns det fler hojar med liknande syndrom?
Hayabusan låg förr högre i pris än tolvan, men nu är det tvärtom. Ändå är Busan en bättre motorcykel om man får säga så.
Det här är inget gnäll, jag bara undrar vad det beror på att tolvan är så övervärderad på beg. marknaden? Är försäkringen ovanligt låg?
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Kan bero på att få ZX12 ligger på blocket nu och då kan priserna vara högre. Priserna brukar sjunka något till april/maj men ett tips är att kolla www.allaanonser.se där lägger dem ihop annonser från nästan 100 sajter.
 

Sniper

Guest
-PLM- skrev:
Förundras varje gång man går in på blocket.. Jag är lite sugen på en ZX12.a som motorvägsräser, men när priserna börjar på strax under 70k för en 4000-milad -00.a undrar jag vad som är fel? Det är en fin hoj, helt klart! Men med många brister. Tungstyrd, avgasystemet ligger väl nära hälen och lite annat.
jämför med en -02gsxr1000 som går och hitta för 60k. Zx10R -04 går att hitta från strax över 80k... Vad gör ZX12.an så dyr? Finns det fler hojar med liknande syndrom?
Hayabusan låg förr högre i pris än tolvan, men nu är det tvärtom. Ändå är Busan en bättre motorcykel om man får säga så.
Det här är inget gnäll, jag bara undrar vad det beror på att tolvan är så övervärderad på beg. marknaden? Är försäkringen ovanligt låg?

Jag gissar på det inte blivit sålt så många,därför lätta att sälja beg.
 

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Den har väl alltid varit svårsåld? Till och med försäkringsbolag har klagat över detta, så ser absolut inget skäl till att de är så pass dyra. Någon vettig förklaring till att den är dyrare har jag dock inte.
 
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Sverige
Hoj
japp
SV1000S med tanke på dess nypris.
Går att finna för 69900:- årsmod 03. 0km
Begagnat ligger 03:eek:r i nästan samma kurs...rätt skumt.
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Ja zx12r är fan galet övervärderad!

Men snygg!!!!!!!! (vill ha vill ha vill haaa!)
så kanske ska ta tillbaks de jag skrev ovan? :gnissla

Min drömhoj helt klart!
 

elliott3

Brutal
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
Hånda Tusen ÄRR ÄRR
Men det betyder inte att någon betalar dessa priser bara för att man begär dem. PRUTA!!!!
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
IronMike skrev:

Det där kan jag skriva under på!

Letade 929 i sensommras/höstas men alla ville ha multum för dessa...snubblade över en billig R1:a med få mil så jag slog till på en sådan istället. :banana
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
-PLM- skrev:
Hayabusan låg förr högre i pris än tolvan, men nu är det tvärtom. Ändå är Busan en bättre motorcykel om man får säga så.
Det här är inget gnäll, jag bara undrar vad det beror på att tolvan är så övervärderad på beg. marknaden? Är försäkringen ovanligt låg?
´
Ja men köp en busa då. Vad ska du med en Gödselkawa till?
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
-PLM- skrev:
Förundras varje gång man går in på blocket.. Jag är lite sugen på en ZX12.a som motorvägsräser, men när priserna börjar på strax under 70k för en 4000-milad -00.a undrar jag vad som är fel? Det är en fin hoj, helt klart! Men med många brister. Tungstyrd, avgasystemet ligger väl nära hälen och lite annat.
jämför med en -02gsxr1000 som går och hitta för 60k. Zx10R -04 går att hitta från strax över 80k... Vad gör ZX12.an så dyr? Finns det fler hojar med liknande syndrom?
Hayabusan låg förr högre i pris än tolvan, men nu är det tvärtom. Ändå är Busan en bättre motorcykel om man får säga så.
Det här är inget gnäll, jag bara undrar vad det beror på att tolvan är så övervärderad på beg. marknaden? Är försäkringen ovanligt låg?

Här finns en för 69.900 på 1200 mil, en -00
http://www.jonsonsbikes.com/

GRÖÖÖÖÖNNN!!!!
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
-PLM- skrev:
Förundras varje gång man går in på blocket.. Jag är lite sugen på en ZX12.a som motorvägsräser, men när priserna börjar på strax under 70k för en 4000-milad -00.a undrar jag vad som är fel? Det är en fin hoj, helt klart! Men med många brister. Tungstyrd, avgasystemet ligger väl nära hälen och lite annat.
jämför med en -02gsxr1000 som går och hitta för 60k. Zx10R -04 går att hitta från strax över 80k... Vad gör ZX12.an så dyr? Finns det fler hojar med liknande syndrom?
Hayabusan låg förr högre i pris än tolvan, men nu är det tvärtom. Ändå är Busan en bättre motorcykel om man får säga så.
Det här är inget gnäll, jag bara undrar vad det beror på att tolvan är så övervärderad på beg. marknaden? Är försäkringen ovanligt låg?

Köp vår :tummenupp Grön -01 i superskick, gått 2300 mil, nyservad för 4000:- (2400-mila med ventiljustering etc.) Sprillans nya däck bak och fram, inte rullat en meter. PC3+ KN-filter+Yoshimuraslipon. Cirkus 190 kus i motorn.
En uppsättning skrapade kåpor+originalljuddämpare medföljer för bankörning.
Vi vill ha 69000 för den!

bikerwoman skrev:
Köp vår :tummenupp Grön -01 i superskick, gått 2300 mil, nyservad för 4000:- (2400-mila med ventiljustering etc.) Sprillans nya däck bak och fram, inte rullat en meter. PC3+ KN-filter+Yoshimuraslipon. Cirkus 190 kus i motorn.
En uppsättning skrapade kåpor+originalljuddämpare medföljer för bankörning.
Vi vill ha 69000 för den!

Den räknas som sporttouringhoj och ligger klassen under de värsta racemaskinerna trots sin effekt.

På vad sätt skulle Busan vara snyggare/bättre?? En klumpig plastgris som är ännu mer svårsvängd med längre hjulbas ju!

ZX12r hade problem innan -00 med kopplingen, men de senare modellerna funkar klockrent!
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Hd

Alla HD's är på tok övervärderade......va faan ska man med en hoj till som det inte går att svänga med :va det enda de går till är rakt fram och då finns ingen effekt :va





:tummenupp
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
VR-8 skrev:
Alla HD's är på tok övervärderade......va faan ska man med en hoj till som det inte går att svänga med :va det enda de går till är rakt fram och då finns ingen effekt :va

:tummenupp

Och ändå ligger dom stadigt över 100000:- begade.

Fast sportstrarna sjunker ju betydligt mer, men så räknar inte jag dom till riktiga harleys heller....
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Såg en CBR600F -00 på en butik här i Östersund som de vill ha 62000 kr för, jag betalade liiite mindre för min -99 för 1,5 år sen...



.
 

Dr.Bike

Guest
Livsstilsmoppar är allmänt övervärderade.
Både som nya och fa som begagnade...
(läs: HD och Ducati)

F-n vissa TROR på fullaste allvar att de ska få MER för hojen beggad då den på något kosmiskt vis "varit med" "raceat" eller fått en viss "patina", för då blir de ÄN mer unika då det inte längre går att köpa dem nya...

HD är exceptionella... att sälja sin konserverade gröt med lite olika randningar, gjutna eller trådekrade hjul osv och KALLA det en "helt ny cykel" fast grundkonceptet är 10 år eller MER är helt sjukt!
Och folk går på det! :rofl
Ofattbart.

En nykrare prisbild råder allmänt sett nere på kontinenten, och i amerikat.
Kolla in deras stora sajter så ser ni vilka hojar i svedala som ligger way over.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top