Mest övervärderade beghojarna?

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Fred00 skrev:
Det är sant att H-D-köparen gör en bättre affär i längden. Jag skiter dock i att jag förlorar mer på att köra japshoj, jag vill ha en riktig motorcykel. Ärligt talat kör jag hellre någon trevlig cabriolet än en H-D. Glidare är så tråkiga att köra att man somnar.

Så, nu fick jag sagt det. :rofl
Vi kan ju ut och "glida" lite... ;-)

Men det är klart, jag har ju ingen "riktig" HD...

Victor skrev:
Nä, Sporster är ju inte riktiga HD. Precis som Monster inte är riktiga Ducatis med all den själ som finns inbyggd i dom andra modelserierna.


/Jörgen
 
Last edited:

Funatic

fluffo
Gick med
3 Jul 2003
Ort
Längs en landsväg
Hoj
BSA 350 -30.
1) Jämför mot nypris (över 130,000;.)
2) Bekväm
3) Snabb
4) Hyfsad försäkring
5) Rastar busan. :hihi

-PLM- skrev:
Förundras varje gång man går in på blocket.. Jag är lite sugen på en ZX12.a som motorvägsräser, men när priserna börjar på strax under 70k för en 4000-milad -00.a undrar jag vad som är fel? Det är en fin hoj, helt klart! Men med många brister. Tungstyrd, avgasystemet ligger väl nära hälen och lite annat.
jämför med en -02gsxr1000 som går och hitta för 60k. Zx10R -04 går att hitta från strax över 80k... Vad gör ZX12.an så dyr? Finns det fler hojar med liknande syndrom?
Hayabusan låg förr högre i pris än tolvan, men nu är det tvärtom. Ändå är Busan en bättre motorcykel om man får säga så.
Det här är inget gnäll, jag bara undrar vad det beror på att tolvan är så övervärderad på beg. marknaden? Är försäkringen ovanligt låg?

Japp, och kört ifrån ett par stycken... Rakt fram alltså.

DaPirate skrev:
Har du kört en Hayabusa?

Arwe är gaaalet snabb på bana med sin Busa. :yoparty
(och jag är gaaaalet långsam på bana med min 12:a)

Det beror nog mer på föraren än på hojen.
Dessutom, Robban, hur mycket är original på din hoj??? :tungan

aRWe skrev:
Du har aldrig kört en Busa på banan va :confused:

KLART DET GÖR! :D

campar skrev:
Men du, spelar det dig verkligen så stor roll hur den låter?? :tungan
 

VaRvStopPEt

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2006
Ort
Bräkne-Hoby
Hoj
Drz 400sm 07

Thomas_34

4 Q
Gick med
28 May 2004
Ort
långtbortistan
Hoj
Ridley!?
jag kollade en retta -04 och för den vill de ha 93´ och över 1900 mil sen såg jag en -05 som gått 580 mil frö 99,900 fråga är då är det överpris på -04:an?? eller var det ett kalaspris på -05:an?? :va -05:an försvann på en gång dock :huvet
 

IronMike

Guest
aprilskämt ?

http://www.blocket.se/vi/7717092.htm?ca=11_s

60 lax för en hoj som snarare borde kosta 35

:huvet

--

ok, vad motiverar en tusenlapp lägre pris på den gamla?

http://www.blocket.se/vi/7673511.htm?ca=11_s

där är "nya modellen", med mycket färre mil... och priset kan dessutom disk.

:tummenupp

--
va tvungen att mästra lite:

"no offence...

men varför ska jag välja din, som gått 4000 mil, när jag kan få den nya modellen för exakt samma pris, och med 1900 mil på mätaren ?

http://www.blocket.se/vi/7673511.htm?ca=11_s

bara nyfiken.."

-bifogar eventuellt svar här.. så får vi höra vad stolpskottet har att säga, eller om han e medlem här. stå till svars !
 
Last edited:

BigDog

Medlem
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Ducati
Vegas skrev:
2013842 håller på att hjälpa en kompis att leta hoj, och det i särklass mest överprissatta hoj måste vara Ducati Monster 900.. en -93:a begär den värsta 60k för!! är den byggd i guld eller??
sedan tycker jag att TL:en i allmänhet och gsxr från -96 till-99 är lite hårt tilltagen...

en ducati kommer sällan upp i sitt rätta värde!!!
 

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
beafcake skrev:
2032736 Ja jävlar vilka fantasipriser! Jag sålde min -00 r6:a för 45000:- nu i veckan :).Satte ut annons på söndag, 08:20 måndag var den såld folk ringde ner mig, det var bra pris tyckte dom, fan jag köpte den för 50000:- för två år sen sälj skiten till rätt pris så blir man av med det istället,då slipper man däcksparkare och snackare :tummenupp .


Tycker 2,5k/år är väldigt liten värdeminskning bör sjunka betydligt mera enligt dessa resonemang i denhär tråden - eller? Säg utlagd för 40k samt lite prut bör ha varit mera rimligt? Detta bevisar onekligen att köper du billigt så kan du sälja dyrt som i detta fall :D .//R

http://www.traderamotor.com/showObject.aspx?id=274608 ok - detta var nog lite i överkant :hihi .//R
 

Ismannen

Vila i frid min vän
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Ktm 400 exc
SP-1 tar folk ganska rejält betalt för.. Men det kan det kanske vara värt. Vill ha!!
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
bikerwoman skrev:
På vad sätt skulle Busan vara snyggare/bättre?? En klumpig plastgris som är ännu mer svårsvängd med längre hjulbas ju!

Vad grundar du ditt påstående om att Hayabusan är mer svårsvängd och klumpigare än ZX12:an?
Enligt tester av mc-pressen så är det ju tvärtom!
Alltså fram med fakta eller är det bara skitsnack? ........
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
tobbeviking skrev:
2053049 http://www.blocket.se/vi/7285207.htm?ca=21_s
Eller varför inte din för 28 000:- extra.
http://www.traderamotor.com/showObject.aspx__id~271795__hl~bmw_m5_touing
Du kanske kan motivera din kärra här och vart dom extra hästarna kommer från.
För det kan väl inte vara så att just du vill försöka få lite extra för just din vagn. :hihi
//Tobbe

Skriver man i annonsen (som saknar bild) att bilen har "N-bergerinredning" så ska man inte ha mer betalt än så. Det är ju alltid en fördel om man som säljare kan stava till utrustningen i bilen och vet vad det är.
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
IronMike skrev:
2053431 Vilka extra hästar.. Den är helt orginal.
Ïngen E34 M5 har så vitt jag förstår haft mer än 340hk orginal.
//Tobbe

OLJEKYLD GSXR skrev:
2053442 Skriver man i annonsen (som saknar bild) att bilen har "N-bergerinredning" så ska man inte ha mer betalt än så. Det är ju alltid en fördel om man som säljare kan stava till utrustningen i bilen och vet vad det är.
Så om man har koll är det helt ok att lägga sig för högt?
//Tobbe
 

crazybiker

ska ta kort i år
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Sundbyberg
Hoj
Har köpt en suzuki 400 att öva på
Det finns en mupp som försöker sälja en gammal CX 500 Turbo för 45000. Någon annan som reagerar på det priset? Vill nån ha en sån hoj? Min pappa har en 61 år gammal (måste påpeka att den har gått 26000 mil !!)men jag kan inte tänka mig att den yngre generationen vill ha en sån...
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top