Mest övervärderade beghojarna?

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
elliott3 skrev:
Men det betyder inte att någon betalar dessa priser bara för att man begär dem. PRUTA!!!!

Men om folk lägger ut sina hojar typ 20k över "normalt" pris så är det ingen idé att ringa och pruta alla vettiga bud kommer ses som skam bud i säljarens ögon.. Jag blir ständigt förvånad över att folk betalar tex http://www.blocket.se/vi/7552381.htm?ca=12_s Finns en flong ny 05a på mc-delen i e-tuna för 108k.. det är en skillnad på 12k mellan beg och ny :confused: Är någon så dum så man köper en beg då?
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
bikerwoman skrev:
Den har 178hk original i motorn, med "luffarturbon" ca 185hk. Vår bänkning visade 178 hk på bakhjulet. Finns på papper;)

Ok - "luffarturbo" - vad är det? Hmmm - lite sifferlek visar att er bör vara runt 197 - 198 hk i motorn - mer än 4% förlust i kraftöverföringen lär det vara - 185 hk x 96% = 177,6 hk - vet att busorna skall ha 175 hk men att de lämnar ca 157 hk rwhp - vilket är lika med ca 10 % avdrag - 10 % avdrag på just 197 - 198 hk är 178 rwhp - inte illa med så lite moddar. Sedan är det inte helt lika på alla hojar men ungefär skall det väl vara, eller vad tror ni?//R
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Pejo skrev:
Oj oj, det där var inga dåliga grejjer minsann! Varför skulle någon person vid sin sunda vätskor vilja sälja en sån fantastisk maskin ? :tuttar

För att man hellre vill köpa en zx636r som passar bättre till bankörning;)

rocketer skrev:
Ok - "luffarturbo" - vad är det? Hmmm - lite sifferlek visar att er bör vara runt 197 - 198 hk i motorn - mer än 4% förlust i kraftöverföringen lär det vara - 185 hk x 96% = 177,6 hk - vet att busorna skall ha 175 hk men att de lämnar ca 157 hk rwhp - vilket är lika med ca 10 % avdrag - 10 % avdrag på just 197 - 198 hk är 178 rwhp - inte illa med så lite moddar. Sedan är det inte helt lika på alla hojar men ungefär skall det väl vara, eller vad tror ni?//R

Luffarturbon är den den skitfula flugmunnen längst fram på zx12:an

DaPirate skrev:
Ta reda på fakta innan du snackar skit! Har du kört en Hayabusa?
För tänk att hon har det!
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
bikerwoman skrev:
Den har 178hk original i motorn, med "luffarturbon" ca 185hk. Vår bänkning visade 178 hk på bakhjulet. Finns på papper;)

Om det är SAE-hästar så är det imponerande eftersom de brukar ge drygt 155 bakhjulshästar SAE som standard.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
GuW skrev:
Och ändå ligger dom stadigt över 100000:- begade.

Fast sportstrarna sjunker ju betydligt mer, men så räknar inte jag dom till riktiga harleys heller....

Nä, Sporster är ju inte riktiga HD. Precis som Monster inte är riktiga Ducatis med all den själ som finns inbyggd i dom andra modelserierna.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Victor skrev:
Nä, Sporster är ju inte riktiga HD. Precis som Monster inte är riktiga Ducatis med all den själ som finns inbyggd i dom andra modelserierna.


Hoho. :rofl

Nä, en ducati är en ducati.

Eller hur var det nu?
 

bobo08

PMC Member
Gick med
20 Feb 2005
Ort
Nu i Bästa Svängen!
Hoj
BMW s1000rr GRÖN inte gul!! Gixxer 1000 K6a litehängigedition
rocketer skrev:
Ok - "luffarturbo" - vad är det?

Av fartrvinden leds luft in i fronten av hojen och tvingas in i luftburken där bildas det ett övertryck,då får man in mer luft i motorn och man får ut mer efekt...det kallas för Luffarturbo.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Dr Gixxer skrev:
Håller med, letar tia nu men skulle aldrig ge 105 för en hoj som är går in på sin 3:e säsong (även om den har Akra och PC) men det kostar inte mycket att försöka än är inte den siste dåren född.

Precis, den är ju ändå pruttad och klar.

Edit: Namnet till trots så är det inte jag som säljer den.
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Jag letade ju begagnad KTM i höstas... Men vart så förbannad på begpriserna att jag gick och köpte en helt ny istället, inte ångrat mig en sekund!
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
Varfør overprisa hojen? den blir ju inte sålt, folk i dag vet ju vad dom ar varda....
 

beafcake

hej
Gick med
28 Mar 2004
Ort
sundsvall
Hoj
yamaha r6
Ja jävlar vilka fantasipriser! Jag sålde min -00 r6:a för 45000:- nu i veckan :).Satte ut annons på söndag, 08:20 måndag var den såld folk ringde ner mig, det var bra pris tyckte dom, fan jag köpte den för 50000:- för två år sen sälj skiten till rätt pris så blir man av med det istället,då slipper man däcksparkare och snackare :tummenupp .
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
skoteridioten skrev:


Det är exakt vad han gav för hojen för 2.5 år sen på expo här i stan, var själv och kollade på den där då, men det blev ingen affär för mig då. Konstigt nog så hade den 3200 mil på mätaren då med. Nåt skumt är det....
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top