Mest övervärderade beghojarna?

FJS

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Italia-twin
burner skrev:
Känns inte som någon större panik, med 105'000 kr för en 03'a
så kommer den nog finnas kvar ett tag till om inte någon stackars köpare blir lurad.
Håller med.

För att mildra mitt tidigare inlägg:Har faktiskt kollat efter SP1 eller en SP2.
 

Dr.Bike

Guest
stranglefoot skrev:
Till skillnad från oss med riskokare så gör HD köparen en bättre affär rent ekonomiskt... det är därför jag vägrar köpa ny japan! :hihi

Dessvärre min vän har du rätt!
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
stranglefoot skrev:
Till skillnad från oss med riskokare så gör HD köparen en bättre affär rent ekonomiskt... det är därför jag vägrar köpa ny japan! :hihi


Aha, du försöker rättfärdiga ditt mc-åkande rent ekonomiskt? Jag som trodde det var dömt att misslyckas...
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
Pejo skrev:
Aha, du försöker rättfärdiga ditt mc-åkande rent ekonomiskt? Jag som trodde det var dömt att misslyckas...

Jo visst är det så, men det är precis likadant med snöskotrar. Köp en ny och året efter är halva (nästan!) värdet väck! Tyvärr verkar det bara som att HD åkaren får ekonomi i sitt mc-ägande... men det gör inget! Kör man 20 år gammal japs så har nog det mesta av värdet fallit. Most bang for the bucks!
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
stranglefoot skrev:
Jo visst är det så, men det är precis likadant med snöskotrar. Köp en ny och året efter är halva (nästan!) värdet väck! Tyvärr verkar det bara som att HD åkaren får ekonomi i sitt mc-ägande... men det gör inget! Kör man 20 år gammal japs så har nog det mesta av värdet fallit. Most bang for the bucks!

.... fast om man vill ha en hoj som är max 10 år gammal ?
 

mikael n

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2005
Ort
Varberg
Hoj
VTR SP1 GSXR1000 K6
-PLM- skrev:
Förundras varje gång man går in på blocket.. Jag är lite sugen på en ZX12.a som motorvägsräser, men när priserna börjar på strax under 70k för en 4000-milad -00.a undrar jag vad som är fel? Det är en fin hoj, helt klart! Men med många brister. Tungstyrd, avgasystemet ligger väl nära hälen och lite annat.
jämför med en -02gsxr1000 som går och hitta för 60k. Zx10R -04 går att hitta från strax över 80k... Vad gör ZX12.an så dyr? Finns det fler hojar med liknande syndrom?
Hayabusan låg förr högre i pris än tolvan, men nu är det tvärtom. Ändå är Busan en bättre motorcykel om man får säga så.
Det här är inget gnäll, jag bara undrar vad det beror på att tolvan är så övervärderad på beg. marknaden? Är försäkringen ovanligt låg?

Ha tålamod, så hittar du snart en bra 12:a för under 60k. I höstas fanns flera stycken.
Tungstyrd ?? Om du ska köra mycket bana, så kan jag hålla med. Ska du inte köra bana, så är det skitsnack.
 

ChrilleR1

Ny medlem
Gick med
10 May 2005
Ort
Grått hus i skogen
Hoj
Superduke

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
IronMike skrev:
KOLLA PRISET FAN VA GRYMT

http://www.blocket.se/vi/7584990.htm?ca=11_s

"bara 45,000"

:rofl

För 50 får man typ en 00a eller 01a med nya chassiet/utseendet och betyydligt bättre hoj. En polare köpte en 00a, för 47, med färre mil och snyggare färgsättning.

Det är väl samma chassi, fast visst skiljer utseendet lite. Efter att ha kört båda, så tycker jag nästan att 98-99 är råare än 00:an. :yoparty
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
mikael n skrev:
Ha tålamod, så hittar du snart en bra 12:a för under 60k. I höstas fanns flera stycken.
Tungstyrd ?? Om du ska köra mycket bana, så kan jag hålla med. Ska du inte köra bana, så är det skitsnack.

Ja man tycker att priserna borde gå ner snart... Jag tycker den är väldigt tungstyrd, men det är överkomligt för mig när jag har motard att busa på.
 
Last edited:

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
rocketer skrev:
Hmmm - plastgrisen får stå för er men ger den verkligen 190 hk i motorn - min lämnar 171 rwhp det i sin tur med Yoshi helrör och förstorad luftburk, borttagen avgasrening + det ni nämnde er Kawa hade - hur mycket effekt är det original i en sådan - har inte den blekaste faktiskt?//R

Den har 178hk original i motorn, med "luffarturbon" ca 185hk. Vår bänkning visade 178 hk på bakhjulet. Finns på papper;)
 

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
stranglefoot skrev:
Jo visst är det så, men det är precis likadant med snöskotrar. Köp en ny och året efter är halva (nästan!) värdet väck! Tyvärr verkar det bara som att HD åkaren får ekonomi i sitt mc-ägande... men det gör inget! Kör man 20 år gammal japs så har nog det mesta av värdet fallit. Most bang for the bucks!
Det är sant att H-D-köparen gör en bättre affär i längden. Jag skiter dock i att jag förlorar mer på att köra japshoj, jag vill ha en riktig motorcykel. Ärligt talat kör jag hellre någon trevlig cabriolet än en H-D. Glidare är så tråkiga att köra att man somnar.

Så, nu fick jag sagt det. :rofl
 

stranglefoot

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
kalix
Hoj
GSXR 750 -87
Fred00 skrev:
Det är sant att H-D-köparen gör en bättre affär i längden. Jag skiter dock i att jag förlorar mer på att köra japshoj, jag vill ha en riktig motorcykel. Ärligt talat kör jag hellre någon trevlig cabriolet än en H-D. Glidare är så tråkiga att köra att man somnar.

Så, nu fick jag sagt det. :rofl

Du har så rätt!
 

DaPirate

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2005
Ort
08 söderort
Hoj
GSXR1000-K2 + 2 till
bikerwoman skrev:
På vad sätt skulle Busan vara snyggare/bättre?? En klumpig plastgris som är ännu mer svårsvängd med längre hjulbas ju!

Ta reda på fakta innan du snackar skit! Har du kört en Hayabusa?
 

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Ort
märsta
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Jag vet! Vi bildar en paCkt och säger till alla som ska sälja att dom bara får sätta det pris vi vill!

Sluta gnäll, ut och tina snö med hårtork eller ngt annat vettigt ist :hihi
//Tobbe
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
bikerwoman skrev:
Köp vår :tummenupp Grön -01 i superskick, gått 2300 mil, nyservad för 4000:- (2400-mila med ventiljustering etc.) Sprillans nya däck bak och fram, inte rullat en meter. PC3+ KN-filter+Yoshimuraslipon. Cirkus 190 kus i motorn.
En uppsättning skrapade kåpor+originalljuddämpare medföljer för bankörning.
Vi vill ha 69000 för den!

Den räknas som sporttouringhoj och ligger klassen under de värsta racemaskinerna trots sin effekt.

På vad sätt skulle Busan vara snyggare/bättre?? En klumpig plastgris som är ännu mer svårsvängd med längre hjulbas ju!

ZX12r hade problem innan -00 med kopplingen, men de senare modellerna funkar klockrent!

Oj oj, det där var inga dåliga grejjer minsann! Varför skulle någon person vid sin sunda vätskor vilja sälja en sån fantastisk maskin ? :tuttar
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
eazy skrev:
Heeeelt bränd eller???
Gödselkawa...............undrar om d finns billiga hjärnor på blocket eller gulingen.......
Men kör du din gixx och tro att du e frän.......eller nån annan hype maskin kanske, som en busa tex.
Ok, att jag inte har nåt emot varken gixx eller busa, men sitta och snacka gödsel om kawa........kamma dig.
:rofl :rofl
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top