Pacman
Gudomlig sporthojare
t-rex skrev:Coolaste joysticken någonsin! Och bästa. Fast de svarta var snabbast.... Tog säkert livet av 10 stycken sammanlagt....
En sån har jag!!!
Inte så hållbar kanske, men cool e den, helt klart!!
t-rex skrev:Coolaste joysticken någonsin! Och bästa. Fast de svarta var snabbast.... Tog säkert livet av 10 stycken sammanlagt....
Coola Ola skrev:Säger NES jag med. Spelen till den kan jag spela hur länge som helst till skillnad från alla flashiga spela som finns till PC nuförtiden. Skitsnygga, ja, men de håller inte i längden. Jag menar, Ice Climber, Gradius, Metroid, Zelda, Super Mario, ja, listan kan göras lång. Måste nog tanka hem en NES-emulator o leka lite =) Sonic the Hedgehog på Sega var iofs inte att förakta heller!
BlueNote skrev:Nå fan finns det spel till pc som håller i längden !
Coola Ola skrev:Det skulle vara MotoGP isf Tycker bara att de spel jag spelat på sistone har varit såna jag tröttnat på väldigt snabbt. Quake2 var väl det senaste spelet jag spelade seriöst, tror jag. Kanske fick en överdos av pcspel då, hehe.
BlueNote skrev:Det jag saknar idag är bara en bättre dator, allt är ju så jävla krävnade så jag blir less.. pengarna får gå till hoj istället för nå beroendeframkallande.
Zana skrev:Nån som vet vad en TAC-2 är?
abstruse skrev:Philips G7400 -> Vic20 -> C64 inkl bandare (och med tiden även floppy 5,25") -> 486DX2-66 > 486DX4-100 -> Pentium 133 -> Pentium 166 -> Pentium 200 -> Pentium II 450 -> Pentium III 800... och på den sura häcken sitter man fortfarande idag.
abstruse skrev:Visst tusan, jag glömde ju Amigan emellan C64 och PC-burkarna...
Ååååh, gamla Wings och Speedball 1 och 2 och Giana Sisters och Elite och Nord och Syd och Defender of the Crown och, och, och...
*Bryter ihop och börjar böla i en ömklig nostalgitripp...*
abstruse skrev:Tac-2:an var bra, men i jämförelse med Wico Redball tycker jag den var hästlängder efter i precision och känsla.
t-rex skrev:Nejnej förfan, wico hade alldeles för lång slaglängd. Det var ju det som var Tac-2ans grej, den var så omedelbar på nåt sätt!
Gothmog skrev:Mmmm... Wico Redball Joystick... Har två stycken fortfarande i perfekt skick. Har misshandlats brutalt under tusentals timmar under Hela C64 och Amiga-tiden. Totalt oförstörbara.
Stor makapär med sugproppar? Jag minns en svart flygspakshistoria, med pekfingerknapp, knapp ovanpå för tummen och autofire..Zana skrev:Shit! Jag visste inte att man kunde döda en tac-2, det var ju det som var hela grejen..
Sen kom en annan stick som hette the bug, den var inte alls lika bra... Men den var cool...
Själv hade jag en sån där stor makapär som man fäste med sugproppar och som hade TURBO, det ni!
LOL!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |