Mest kultiga spelmaskin

Kultigaste spelmaskinen?

• Antal röstningar
    0

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
YamahaJojje skrev:
Har en Philips G7400 med 5 spel dom äger! Genialt enkla! Golf och Bowling e ju skitkul

Har du det där rymspelet där man kunde spela antingen mot fulingar eller one vs one mot en polare? Grymt kul, har dock glömt namnet. Känner igen det när jag hör namnet eller får se en skärmdump. :)

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Jag minns min amiga 1200. Fy fan det va grejer. Jag säger bara Cannon fodder, syndicate, sensible soccer, goblins 3, moon stone, alien breed. Fy fan va kul. Fast NES går ju inte av för hackor heller. Zelda 1 och 2, metroid, excite bike, turtles 2, battletoads, dubble dragon, mega man.
Finns ju roliga spel till dagen pc också, fast inga man kommer att minnas lika länge. Skulle va Baldurs gate 1 och 2 och Quake då.

Casca

Numera innehavare av än V-twin
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
RSV 1000 -01
Jag hade en stor joysticksklump till mitt nes, ställbara turboknappar och slowmotion. Snacka om att man var kung på Track & Field II med den.

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
'Press play on tape.'

C64 rockar! Skulle vara astufft att ha en sån, eller än bättre en Vic-20!

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
nintendo 8 bitars! :yoparty sånt har man ligger hemma!
bästa spel konsollen som någonsin gjorts :tummenupp

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Roligast är att damma av sitt NES och bli förvånad vilken otroligt dålig grafik det är, man tyckte dock att den va überfet i slutet av 80 talet :lol
Spelglädjen finns där ändå, vi hade NES fest i vintras :banana :fyllisar

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Jag svarar NES.
Det fräcka med denna maskin är att precis alla människor har nån gång spelat på den och jag minns så väl att alla i trakten hade olika tekniker att blåsa på kasetten när det glappade.
Jag lirar fortfarande mario typ varannan dag på en polares gamla 8-bitars, det är kult det.
Tyvärr har jag inte kvar mitt egna NES då jag lurade en polare till att köpa det för 2000kr för något år sedan.

steIIa

bönan på pallen
Gick med
9 Oct 2003
Hoj
Naah, hojintresse mest :)
8-bitars nintendo givet :D
jag minns så väl när jag tog mina första trevande knapptryckningar på den kantiga, skavande kontrollen...aaah :]
min bror har fostrat mig väl med spel som super mario 1-3, Zelda, Skate or Die o så något spel som jag inte minns namnet på, men man är en liten cowboy som ska ta sig till store bossen på först varje bana sen den STORA bossen..skärmen visade händelseförloppet ovanifrån.. hjälp mig någon, vad heter spelet??

OT: I vår slutdansföreställning som vi jobbar med i skolan så ska vi föreställa leksaker som vaknar till liv på natten o ska utforska en galleria med div. butiker. Jag fick ansvar för en spelbutik där jag tänkt mig att vi ska hoppa in i Super Mario 1 å vandra omkring..På en skärm bakom oss har jag å en filmkursgrupp donat så hela banan ska rulla, med Mario bortredigerad.. :yoparty Är stoooolt!!

Tjo!

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Helt klart C64 :banana

Minns alla dessa cartrige som fanns att köpa till, te.x Expert och Action Replay.
Experten hade jag, den gick att uppdatera med nya mjukvara som kunde köpa.

Ett löst kretskort kommer jag också ihåg att jag hade, den gjorde det möjligt att
koppla in 2 bandstationer så man enkelt kunde kopiera spel och annat.

Det var även där datorintresset startade och man skrev sitt första egna program :Bugar

Vem minns inte spel som te.x
The Last Ninja
Enduro Racer(grymt endurospel)
The Giana Sisters(bland det bästa som släppts till C64)
Wonderboy(äventyrsspel)
Outrun(bilspel)
Pirates(äventyrsspel)
Defender of the Crown(riktigt bra äventyrsspel)

Jag har allt kvar i källaren, dator, bandstation, floppy(1542II), cartridge, joystick mm.

Man blir lite nostalgisk, jag tror inte jag skulle sälja grejerna för ens 20000kr i dagens läge, skulle vara som att sälja en den av ens barndom.

Alla dessa tv spel kändes inte alls lika kul, jag ville göra mer än att bara sätta i en kasset och börja spela, och då var C64 enda valet.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
steIIa skrev:
8-bitars nintendo givet :D
jag minns så väl när jag tog mina första trevande knapptryckningar på den kantiga, skavande kontrollen...aaah :]
min bror har fostrat mig väl med spel som super mario 1-3, Zelda, Skate or Die o så något spel som jag inte minns namnet på, men man är en liten cowboy som ska ta sig till store bossen på först varje bana sen den STORA bossen..skärmen visade händelseförloppet ovanifrån.. hjälp mig någon, vad heter spelet??

OT: I vår slutdansföreställning som vi jobbar med i skolan så ska vi föreställa leksaker som vaknar till liv på natten o ska utforska en galleria med div. butiker. Jag fick ansvar för en spelbutik där jag tänkt mig att vi ska hoppa in i Super Mario 1 å vandra omkring..På en skärm bakom oss har jag å en filmkursgrupp donat så hela banan ska rulla, med Mario bortredigerad.. :yoparty Är stoooolt!!

Tjo!
Gunsmoke heter spelet, en klar NES favorit enligt mig.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
GSXR1100R skrev:
Spelglädjen finns där ändå, vi hade NES fest i vintras :banana :fyllisar
Tufft! Har funderat på nåt sånt själv också.

Tänk er inledande "talet till NES". Sen lyfts skynkena upp och 8 glänsande basenheter visar sig. Bara att greppa tag i kontrollerna för iceclimberturnering, varva smb1 på snabbast tid och bygga snyggast bana i exitebike. Självklart måste det finnas gott om öl till hands :) :yoparty

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Denna maskin har fått förvånadsvärt få röster tycker jag. Detta var ju det coolaste som fanns när jag var liten miniknatte.

shadowedinty.jpg

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
abstruse skrev:
*Bryter ihop och börjar böla i en ömklig nostalgitripp...* :gnissla

:6surkart
Fan ta dig abstruse. Jag som trodde jag lyckats förtränga giana sisters. Nu börjar det krypa i kroppen igen..... måste skaffa emulator..... damn you, damn you to moppefucko hell.

gladh

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
C64 röstar jag på 100 tusen såldes i Sverige, det tror jag knappt nån annna burk kom i närheten av ens(möjligen NES).

Sen var det ju min första dator med (även om jag hade en intellivision före).
TAC2 de var möjliga att döda, allt beror på hur våldsam man var och vilken modell som avses, de senare som hade plast i handtaget gick lätt sönder, de med stål höll bättre även om man fick skruva upp dem ibland och rota lite.

Sen skaffade man ju amiga, som ju var en spelmaskin det med man knappast den succé som c64 blev.
Spelkonsoller har jag aldrig varit så intresserad av, även om jag haft och har ett gäng, de kommer aldrig så högt upp på en lista över spelmaskiner för mig, bästa minnerna är ju av Commodores hemdatorer.

Jag har dock ett visst samlarvansinne på hemdatorer, har ett 30-tal gammla burkar från denna era 1978-1992.

Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
gladh skrev:
:6surkart
Fan ta dig abstruse. Jag som trodde jag lyckats förtränga giana sisters. Nu börjar det krypa i kroppen igen..... måste skaffa emulator..... damn you, damn you to moppefucko hell.

gladh

Spelet som blev förbjudet, men där misslyckades Nintendo på nåt vis alla verkar ha spelat det spelet på sin C64a.

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Silwer skrev:
Spelet som blev förbjudet, men där misslyckades Nintendo på nåt vis alla verkar ha spelat det spelet på sin C64a.

Det var helt enkelt för bra för att förbjudas. Sen att det fanns en ganska så aktiv piratscen till Amigan, och för den delen c64, gjorde det inte lättare för Nintendo. Giana smiskade Mario härifrån och till Enköping.

gladh

YamahaJojje

Hojlös
Gick med
9 Sep 2003
Hoj
- SÅLD -
abstruse skrev:
Har du det där rymspelet där man kunde spela antingen mot fulingar eller one vs one mot en polare? Grymt kul, har dock glömt namnet. Känner igen det när jag hör namnet eller får se en skärmdump. :)
Hmm menar du Space Conflict, Space Monsters eller Sattelite attack kanske?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln