Some screenshot from back then...
Giana Sisters, Internationel Karate + och Ghosts 'n Goblins.
Giana Sisters, Internationel Karate + och Ghosts 'n Goblins.
Bifogat
Last edited:
jo det var ju enormt stort, först piratscen senare övergående till demoscen, en del var kändisar tom så stort var det.gladh skrev:Det var helt enkelt för bra för att förbjudas. Sen att det fanns en ganska så aktiv piratscen till Amigan, och för den delen c64, gjorde det inte lättare för Nintendo. Giana smiskade Mario härifrån och till Enköping.
gladh
Silwer skrev:jo det var ju enormt stort, först piratscen senare övergående till demoscen, en del var kändisar tom så stort var det.
gladh skrev:På slutet av Amiga eran var det dock lite jobbigt när de piratspel som släpptes hade så jäkla länga intros från demoscenen att man glömde bort att spela. Men du har helt rätt. Demoscenen var jäkligt livskraftig på den tiden.
gladh
Haha! Jag är oxå uppväxt med denna! Har tom kvar den i garderoben. Den funkar faktiskt fortfarande!!Eldstorm skrev:Atari (den första (?) med Space Invaders, Super Breakout, Pacman etc. = kult.
Det fanns ju en Atari Jaguar oxå ett tag (en kortlivad historia som sålde rätt bra i USA).
Silwer skrev:Man hade ju en bra packe med demos till den maskinen (och har ännu).
Brukar starta nån amiga (har ett en 7-8 st) då och då och greja lite, ingen emulator emulerar den bra nog ännu.
Jo en jagga har jag med, men utan cd-delen tyvärr.Eldstorm skrev:Atari (den första (?) med Space Invaders, Super Breakout, Pacman etc. = kult.
Det fanns ju en Atari Jaguar oxå ett tag (en kortlivad historia som sålde rätt bra i USA).
burner skrev:7-8 st var en hel del, varför har du så många ??
Silwer skrev:C64 röstar jag på 100 tusen såldes i Sverige, det tror jag knappt nån annna burk kom i närheten av ens(möjligen NES).
Sen var det ju min första dator med (även om jag hade en intellivision före).
TAC2 de var möjliga att döda, allt beror på hur våldsam man var och vilken modell som avses, de senare som hade plast i handtaget gick lätt sönder, de med stål höll bättre även om man fick skruva upp dem ibland och rota lite.
Sen skaffade man ju amiga, som ju var en spelmaskin det med man knappast den succé som c64 blev.
Spelkonsoller har jag aldrig varit så intresserad av, även om jag haft och har ett gäng, de kommer aldrig så högt upp på en lista över spelmaskiner för mig, bästa minnerna är ju av Commodores hemdatorer.
Jag har dock ett visst samlarvansinne på hemdatorer, har ett 30-tal gammla burkar från denna era 1978-1992.
Ett par fungerande G7000 har jag men 2000 vet jag inet vad det är, är det ännu äldre? g7000 är tidigt 80-tal.SuperMicke skrev:Jag hade ett tv-spel som hette Philips2000. Nån annan som hade det?
Om ni gillar Giana sisters på C-64, tycker jag ni ska kika in på http://www.machinaesupremacy.com och ladda ner "The great Giana sisters". Grymt band förövrigt, dom har en del spelsamplingar i sina låtar.
Det var krig då spectrum vs c64Diversion skrev:ZX Spectrum var nog närmast försäljningsmässigt. Före den hade jag ett G7000(har kvar det än) med 16 spel.
Silwer skrev:Ett par fungerande G7000 har jag men 2000 vet jag inet vad det är, är det ännu äldre? g7000 är tidigt 80-tal.
Silwer skrev:Det var krig då spectrum vs c64
man tog inte i en sån då, jag har en 3-4 st varianter av spectrumen idag och några zx81or, saknar en zx80 dock.
Lustiga ändlösa band det fanns till den som diskettstation, om du såg dem nån gång?, ovala plastmojjer med en ändlös slinga magnetband inuti.
jo microdrive hette den, har nån sån i nån garderom, har även ett stor chassie där man stoppar in sin lilla zx spectrum och kopplar in någar kablar för att sedan ha ett vanligt tangentbord och joystickport.Diversion skrev:Du menar Microdriven. Nä en sådan hade jag inte utan fick nöja mig med bandspelare. Minns när man skulle ladda in the hobbit. Mjuuuuurrr, Mjuuuurr, Whiiiiirsksksksks!!!
Köpte en Spectrum på ebay för ett år sedan av rent nostalgiska skäl. Ville än en gång få känna på gummitangenterna.
Det skulle finnas en representant för varje tillverkare av 8-bitars maskiner på tekniska museet. Dom är ansvariga för att en hel generation blev datorintresserad och inte såg på datorn som vilket verktyg som helst.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|