Mest kultiga spelmaskin

Kultigaste spelmaskinen?

• Antal röstningar
    0

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Silwer skrev:
Jo emulatorer i all ära, men the real thing slår inget.
Kan iofs vara jobbigt på 8bits hemdatorerna där det kan ta sån förbannad tid att ladda in nåt, den orken har jag inte kvar längre:lol
Det trista med emulatorer är att man kan spara var som helst i spelet. Det blir ofta inte alls samma svårighetsgrad då. Sen är sällan dynamiken i ljud, bild och spelkontroll exakt lika som orginalet.

MikkE

Guest
NES självklart!!! Det råkkar phett!! :yoparty :yoparty

men nu e det Xbox som regerar! :yoparty :yoparty

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Ugluk skrev:
Stor makapär med sugproppar? Jag minns en svart flygspakshistoria, med pekfingerknapp, knapp ovanpå för tummen och autofire..
Skitläcker, men höll bara någon vecka..
Hette den möjligen Quickshot? :va
Ghost'n Goblins på 64:an, Ports of Call på Amiga1000.. *suck* *drömmer mig bort*

Jo en quickshot hade man också, men den jag var inne på var en joystick som var ung. som en arkad kontroll... Dvs stor, och en röd kula på sticken och typ 6 runda knappar på höger sida....

Den ägde allt... snyfft.....

Diversion

Guest
Zana skrev:
Jo en quickshot hade man också, men den jag var inne på var en joystick som var ung. som en arkad kontroll... Dvs stor, och en röd kula på sticken och typ 6 runda knappar på höger sida....

Den ägde allt... snyfft.....

Quickshot II fanns och såg ut som en jaktplansspak. Ang. röda kulan joysticken så tillverkade Wico en som hade utbytbart handtag. Man trädde antingen ett vanligt handtag på stålskaftet eller en kula som du beskriver.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
diesafe skrev:
Definitivt c-64. Hade en med floppydiskdrive. Kommer ihåg att man köpte enkelsidiga floppydiskar som man klippte jack i så att de blev dubbelsidiga. Hade ett par tusen spel som mest. Det enda jag gjorde i ett par-tre år var att byta och spela spel... Cracked by Mr Z :)

Han som hade Handic gjorde sig en skaplig hacka på åttiotalet minsann...

Handic blev av med c64an rätt snart när svenska Commodore tog över, Handic gav ut nån tidning innan det osv minns jag.
Triad var väldigt kända det håller jag med om, vad var inte crackat av dom:lol

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
YamahaJojje skrev:
Hmm menar du Space Conflict, Space Monsters eller Sattelite attack kanske?

Hmmm, trodde jag skulle veta vilket när jag hörde namnet, men inget klingar bekant. Måhända Sat Attack, men är inte hundra. Får jag se en skärmdump så är jag hundra dock. Undrar om det finns någon fan-sida på nätet man kan snoka rätt på...

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Nån som har en fin NES-basenhet till salu? :)

Peter E

Ny medlem
Gick med
11 May 2003
Hoj
R1 -98... Lutar kraftigt åt en -04...
C 64 får min röst...
Mr.Z:as Turboloader regerar... :tummenupp

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Ducatiracer skrev:
C64, men Vectrex då? Eller är det bara jag som kommer ihåg och gillade det :confused:
Jag minns Vectrex. Jag ägde ingen utan fick åka in till Stor och Liten för att spela på en. Ser jag en till salu slår jag nog till. Stor och liten hade ganska många konsoller för test på den tiden. Vectrex, Atari konsoller och datorer. På Ataridatorn kunde man flyga Jumbojet, eller få den att skriva saker på skärmen, cool :yoparty

10 print kenneth
20 goto 10
run
Eller nåt

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
abstruse skrev:
Tac-2:an var bra, men i jämförelse med Wico Redball tycker jag den var hästlängder efter i precision och känsla.
Jag körde med TAC-2 och The Bug, någon som minns den?

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
mb skrev:
Denna maskin har fått förvånadsvärt få röster tycker jag. Detta var ju det coolaste som fanns när jag var liten miniknatte.

shadowedinty.jpg

Precis en sådan har kommit över, Den ligger i garaget tillsammans ca 20 spel i kartong. När jag få ett eget rum någomstans skall jag packa upp den tillsammans ned mina två Amigo 500

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
smilee skrev:
Jag minns Vectrex. Jag ägde ingen utan fick åka in till Stor och Liten för att spela på en. Ser jag en till salu slår jag nog till. Stor och liten hade ganska många konsoller för test på den tiden. Vectrex, Atari konsoller och datorer. På Ataridatorn kunde man flyga Jumbojet, eller få den att skriva saker på skärmen, cool :yoparty

10 print kenneth
20 goto 10
run
Eller nåt

Vectrex var kul men de var känsliga, jag har inte stött på nån på senare år som inte varit defekt(som man hittat billigt), de som är hela är ganska dyra så tydligen är det fler som gillade dem.

Excalibur

Hata höst o vinter
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Honda CBR600FSport-01
Alla Vet Att Den Gamla C64:an Är Den Spelmaskin Med Mest Kultur I....

Jag SÄger Bara "press Play On Tape"

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Tac-2 är klart kult.
Fanns även en joystick som heter The Boss :yoparty

Helt super till spel som te.x. TackAndField där man skulle vicka spaken höger,vänster som fort det bara gick.

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
c64:an är kult..
NES kommer tvåa..

Fast vectrex lirades oxå friskt, man kunde hyra hem dom från den lokala leksaksaffären när man var liten.

Spektrum 48k har man knappat kod från datormagazin eller vilken tidning det nu var.. ;) (och spelat chuckie egg)

Favvoritspelen på c64:an är klart:

Ports of call
Defender of the crown
Laser Squad
Gravity Force
Pirates
IK+

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
KetogaN skrev:
Spektrum 48k har man knappat kod från datormagazin eller vilken tidning det nu var.. ;) (och spelat chuckie egg)
Datormagazin var en Commodore tidning så det var nog Svensk hemdatorhacking/nytt eller liknade du hittade koden i :)

Vilken maskin som ger mest nostalgi beror nog på vilken man hade, nes kommer inte ens på 10 i topp för mig tex.

Dock ej oväntat med de 2 i topp.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...