Metal-tråden

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Rage against the machine måste man ju se. Störande bara att dom alltid censurerar och har sig på Mtv. Dom brukar ju jämt klippa bort slutet på Killing in the name. Borde vara brottsligt att klippa från en låt när den peakar.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Rage against the machine måste man ju se. Störande bara att dom alltid censurerar och har sig på Mtv. Dom brukar ju jämt klippa bort slutet på Killing in the name. Borde vara brottsligt att klippa från en låt när den peakar.

Zack och MTV har nog aldrig riktigt kommit överens. Go Zack!!

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Mtv hatar RATM. Vilken jävla idiot som har klippt ihop den där konserten, eller klippt sönder den, rättare sagt. Bulls on parade var väl den enda låten som man fick se hela. Tur att den finns på DVD iaf.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Mtv hatar RATM. Vilken jävla idiot som har klippt ihop den där konserten, eller klippt sönder den, rättare sagt. Bulls on parade var väl den enda låten som man fick se hela. Tur att den finns på DVD iaf.

Jag blev också nedstämd när jag förstod att de klippte ihop låtarna. Det är väl MTV:s hämnd på Zack.

Aja, varje dag som det spelas Satyricon, Opeth och Deicide på MTV måste ju vara en bra dag!

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Mtv hatar RATM.

De är riktigt coola, var på deras spelning i stockholm på 90-talet, blev klart överraskad när gitarristen i bandet kom fram och hälsade på mig efter spelningen :)

http://www.youtube.com/watch?v=GIKkZePRizs

Breaking News 01/22/07:
Rage Against the Machine will reunite for Coachella!!

You may have heard the rumors, it was confirmed by the L.A. Times and KROQ Monday morning. Rage Against The Machine will be headlining Coachella. New information will be posted here shortly, please check back soon!

http://www.ratm.com/

Ett till coolt band

http://www.youtube.com/watch?v=uEpWfwTao_o

Rainbow är ett mästerverk från 70-talet, "ny" låt som kommit upp på nätet

http://www.youtube.com/watch?v=4TQ9KI77UzA

http://www.youtube.com/watch?v=LiAUrAZJlOM

http://www.youtube.com/watch?v=j-ua5DGoYdc

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Tips till alla som gillar schysst doom metal: Sahg med plattan 'I' från förra året. Grymt bra norsk doom med några riktiga rökare på plattan! :tummenupp

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Oj då!
Long time no write...
Måste passa på och rekommendera lite nya schyssta vax. :tomten

Rush - Snakes and Arrows. Gubbarna lyckas verkligen att få till nya skivor utan att låta mossiga och att de travar på i gamla stigar.

Nightrage - A new disease is born. Förra och andra skivan var lite onyanserad, men den här tar vid där den första slutade. Starkt låtmaterial.

Dream Theater -Systematic Chaos. Jag har i ärlighetens namn börjat ledsna på dessa gossar. Förra skivan var mer skalor än melodier tyckte jag. På Systematic Chaos har de hittat tillbaka till låtarna även om det fortfarande är mycket skalrunkande.

Dark Tranquility - Fiction. Jag har alltid tyckt att skivorna är bra men låtarna är lite för likartade, inget som sticker ut. På den här skivan har de lyckats mycket bättre med låtmaterialet än förut.

Mustasch - Latest Version Of The Truth. Oj, vilken skillnad på soundet. Stoner turned into symphonic. Bara mixningen av ljudet gör skivan värd sitt pris, men även låtarna vinner på den mer melodiska framtoningen. Dojans trummor är som alltid väldigt roliga att lyssna på.

Russel Allen & Jorn Lande - The Revenge. Uppföljningen på The Battle är ingen överraskning utan bra skvalmusik. Bra melodisk hårdrock helt enkelt av två supersångare.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Nu är det dags att lyfta igen! :yoparty

Candlemass har fått ny sångare och släppte i juni sin 9:e fullängdare och satan vilken platta! Edling sviker aldrig! Grymt! 'King of the Grey Islands' är modern klassisk doom metal precis som det ska vara.

Inte så dumt heller när man precis fått tag i 'Epicus Doomicus Metallicus' på bild-LP i originalsläpp... ;)

Behemoths nya 'The Apostasy' är brutal. Snortung, skitbra döds och Impious - Holy Murder Masquerade är kalas med feta riff och en härligt överspelade Sin City-wannabe som huvudperson i konceptet. Ballt.

Sen har jag insett att jag missar sjukt mycket just nu. Önskar att jag hade ork att hänga med mer... ;)

F.ö. kommer mitt band - Yggdrasil - inom en förhoppningsvis snar framtid släppa sitt debutalbum. Kolla hemsidan, http://www.yggdrasil-sweden.com

:tummenupp

Mer då? Mitt inlägg från den 27:e december förra året var ju intressant. Just efter det började jag lyssna ordentligt på Melechesh - Emissaries och den är sjukt bra! Och även Moonspell-plattan jag nämner där är sanslöst bra.

:yoparty

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Har ni inte kollat in One Minute Silence måste, MÅSTE ni verkligen göra det. Ett av mina absoluta favoritband. Tyvärr hann dom bara släppa tre album innan dom splittrades. :(

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Isis nya, In the absence of truth :yoparty

Någon som hört Niles nya? Rockar?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
fick ner 1997 års Beneath the remains med Sepultura igår, har den ju på LP men vem har en spelare till det längre..

och jösses vilket kärt återseende, plattan blåser ju plektrumet ut handen på Björler bröderna t.o.m..

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
En svart Qvarna 701
fick ner 1997 års Beneath the remains med Sepultura igår, har den ju på LP men vem har en spelare till det längre..

Nån remaster då eller? Den släpptes väl redan 1989 om jag inte minns helt fel :va och om så är fallet, är den värd ett köp om man redan har orginalet?

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona

Jag plockade hem min gamla Philips-stereo från mitt "flickrum" härromdagen så nu kan jag spela vinyyyyyl igen..tur det för jag har en hel drös :)
Köpte den för allra första lönen typ 1994 och den kostade astronomiska 1500kr ;)

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Nån remaster då eller? Den släpptes väl redan 1989 om jag inte minns helt fel :va och om så är fallet, är den värd ett köp om man redan har orginalet?

ja visst , -89 och inget annat, tack
nej ingen remaster släppt på den vad jag vet.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
ÅÅÅhhh igårkväll var jag i himmelriket..Harrys i Uppsala hade premiär på sin heavy metal klubb/bar Krom.
Betalade och gick in för att mötas av Soilworks underbara toner följ av av Pantera, Iron Maiden, Metallica och massor av annat hela kvällen och sedan ett liveband, Astral Doors tror jag dom hette (riktigt bra men då hade jag gått in i dimman rejält reach satt o hängde med huvudet som en fjortis).

Jag har aldrig varit så bekväm på krogen i Sverige i hela mitt liv. Fy fan vilket röj det var, bara likasinnade överallt och alla hade apkul.

Tom vår lilla stamkundstant som kommer en gång i månaden o permanentar sig stog o rockade loss till pantera i sina mammajeans, vita kavaj och handväskan tvärs över överkoppen..
Hon dansade sådär som bara mammor kan...en blandning mellan afrikansk dans och epilepsi :yoparty

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO