Metal-tråden

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Jag firar in det nya året med en gammal klassiker som aldrig tappar kvalitet.

King Diamond, Abigail.

Önskar alla er metalskallar ett ondare och mörkare år. :)

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
ja börja me o lyssna på skivan som polarn tog me hit igår som vi lyssna på när vi festa..men sen gick jag över till winampen på datorn där listan är laddad me bland annat maiden o metallica :yoparty

blackened just nu :yoparty :yoparty

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Hade inte lyssnat på Opeth på ett tag men hittade Ghost Reveries på brorsans dator och nu är jag fast igen. Opeth rockar helt enkelt!

Kan även rekomendera Dark Funerals senaste två skivor, kanske inte så mycket om man gillar Opeth som om man gillar enkel, rak och toksnabb black metal. Tänk Marduk - Panzer division Marduk så är du i rätt trakter.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
newstead skrev:
2698616 Just nu är det en dokumentär om Metallens födelse på MTV.. don't miss

Det är Headbangers ball weekend på MTV, de spelar bättre musik än vanligt under hela helgen om jag förstått det rätt.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
DR-Zätare skrev:
2698629 Det är Headbangers ball weekend på MTV, de spelar bättre musik än vanligt under hela helgen om jag förstått det rätt.
Stämmer bra det. Och dom spelar inte bara bättre musik, dom spelar t.o.m bra musik ;)

Edit: Fram till kl. 21 är det Heavy, the story of metal. En dokumentär i fyra delar om Metallen från Black Sabbath och Led Zeppelin fram tills idag.
http://www.vh1.com/shows/dyn/heavy_the_story_of_metal/series.jhtml

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
newstead skrev:
2698688 Stämmer bra det. Och dom spelar inte bara bättre musik, dom spelar t.o.m bra musik ;)

Edit: Fram till kl. 21 är det Heavy, the story of metal. En dokumentär i fyra delar om Metallen från Black Sabbath och Led Zeppelin fram tills idag.
http://www.vh1.com/shows/dyn/heavy_the_story_of_metal/series.jhtml

Just nu är det en video av Satyricon på MTV. Det är sannerligen inte varje dag man ser det. Riktigt bra låt dessutom!

Hoppas dokumentären fokuserar mer på den hårda delen av metal under 80-talet: Metallica, Slayer, Venom osv och mindre på den glammiga delen.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
DR-Zätare skrev:
2698820 Just nu är det en video av Satyricon på MTV. Det är sannerligen inte varje dag man ser det. Riktigt bra låt dessutom!

Hoppas dokumentären fokuserar mer på den hårda delen av metal under 80-talet: Metallica, Slayer, Venom osv och mindre på den glammiga delen.
Gissningsvis kommer det i den sista delen... den heter Seek and Destroy :yoparty

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Kollar på Mtv nu. Fan va dålig all jävla glamrock är. Har alltid tyckt att Van Halen, Mötley Crüe och Twisted Sister är vansinnigt överskattade och dåliga. Får hoppas dom visar mer av dom bra metal-banden som fanns på 80-talet. Framför allt Metallica. 80-talets överlägset bästa metal-band. Synd att allt började gå åt helvete efter And justice for all bara. Jag tror att det var Bob Rock som dödade Metallica.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
TurboJugend skrev:
2698920 Kollar på Mtv nu. Fan va dålig all jävla glamrock är. Har alltid tyckt att Van Halen, Mötley Crüe och Twisted Sister är vansinnigt överskattade och dåliga. Får hoppas dom visar mer av dom bra metal-banden som fanns på 80-talet. Framför allt Metallica. 80-talets överlägset bästa metal-band. Synd att allt började gå åt helvete efter And justice for all bara. Jag tror att det var Bob Rock som dödade Metallica.
sluta fundera, det VA bob rockenroll som dödade metallica, och deras jävla knarkande.
jag tycker dom är asdåliga nu men de förtjänar bara sitt öde

ruttnar ni på MTV så kolla in detta: http://www.myspace.com/raunchy

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
newstead skrev:
2698853 Gissningsvis kommer det i den sista delen... den heter Seek and Destroy :yoparty

Det började riktigt bra och höll i sig i ungefär 10 minuter och sedan blev det GnR. Vad fan har de med metal att göra? Hur kan de utelämna massvis med bra och betydelsefulla metal-band för att visa 10 minuter med GnR i en dokumentär om metal?

Jag blev även fascinerad när de pratade om rap-metal och utelämnade RATM. Rap-metal var lika med RATM i nästan tio år! Sedan kom det några dåliga band (Limp bizkit, Linkin park etc) som tog bort det som var bra med RATM (dvs metallen), blev megakända och vips så har man glömt bort att RATM ÄR rap-metal.

Överlag tycker jag det var för mycket rock 'n roll och för lite metal i den dokumentären. Den handlare för mycket om de stora banden istället för de betydelsefulla banden, de som utvecklade metal och som idag fungerar som inspirationskälla för de band som utvecklar genren idag.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Är det bara jag som är less på att så fort det ska vara hårdrockskväll på MTV så visas det Korn i en form eller en annan?

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
DR-Zätare skrev:
2699118 Är det bara jag som är less på att så fort det ska vara hårdrockskväll på MTV så visas det Korn i en form eller en annan?
Nejdå, du är inte ensam. Visserligen tycker jag dom är rätt okej men sååå jävla fantastiska är dom inte. Det finns shitloads med andra band som är både lika bra och bättre så viss omväxling hade inte skadat.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
DR-Zätare skrev:
2699097 Jag blev även fascinerad när de pratade om rap-metal och utelämnade RATM. Rap-metal var lika med RATM i nästan tio år! Sedan kom det några dåliga band (Limp bizkit, Linkin park etc) som tog bort det som var bra med RATM (dvs metallen), blev megakända och vips så har man glömt bort att RATM ÄR rap-metal.

Reagerade också på att dom inte visade RATM. 90-talets bästa band förutom Nirvana (inte för att Nirvana är metal).

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
newstead skrev:
2699275 Nejdå, du är inte ensam. Visserligen tycker jag dom är rätt okej men sååå jävla fantastiska är dom inte. Det finns shitloads med andra band som är både lika bra och bättre så viss omväxling hade inte skadat.

Precis. Issues är ju faktiskt en klassisk skiva men sedan dess känns det inte som att Korn har bidragit med så mycket. Våga visa något nytt emellanåt!

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
DR-Zätare skrev:
2699118 Är det bara jag som är less på att så fort det ska vara hårdrockskväll på MTV så visas det Korn i en form eller en annan?

Dom visade väl knappt nånting alls med Korn. Sen vore det ju ganska dumt att visa ett program om metal utan att nämna genren som Korn hör till. Vare sig man gillar det eller inte så måsta man ju erkänna att det det var jävligt stort under några år. Själv gillar jag några av dom där banden. Korns Follow the Leader har många bra låtar och Marilyn Manson har gjort mycket som är bra. Tycker System of a Downs första två skivor var grymma och Slipknot var bra i början. Vet inte riktigt om man ska stoppa Tool i samma genre, vissa verkar göra det, men dom är iaf jävligt bra. Har väl knappt gjort nånting som är dåligt. Dumt att dom inte visade nånting dom. Däremot gillar jag inte Linkin Park och Limp Bizkit.

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
TurboJugend skrev:
2699329 Dom visade väl knappt nånting alls med Korn. Sen vore det ju ganska dumt att visa ett program om metal utan att nämna genren som Korn hör till. Vare sig man gillar det eller inte så måsta man ju erkänna att det det var jävligt stort under några år. Själv gillar jag några av dom där banden. Korns Follow the Leader har många bra låtar och Marilyn Manson har gjort mycket som är bra. Tycker System of a Downs första två skivor var grymma och Slipknot var bra i början. Vet inte riktigt om man ska stoppa Tool i samma genre, vissa verkar göra det, men dom är iaf jävligt bra. Har väl knappt gjort nånting som är dåligt. Dumt att dom inte visade nånting dom. Däremot gillar jag inte Linkin Park och Limp Bizkit.

Jag menade inte dokumentärerna utan i allmänhet. Idag har de kört en video diary med Korn, de har kört Korn live, de har kört låtar med Korn, är det headbangers ball en vanlig kväll så är Korn med, när MTV ordnar MTV icon night för Metallica är Korn där och spelar en cover.

I dokumentären pratade de väl inte om något nyare än -95 kändes det som. Förutom Limp Bizkit och Linkin Park vilka inte direkt bidragit med något av större vikt till musikscenen förutom att de sålt oförtjänt många skivor.

De personer som placerar Tool i samma genre som Korn ska jag personligen besöka och spöa skiten ur. Tool och Korn har inget gemensamt.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Dagens tablå för headbangers ball weekend innehåller några riktigt lovande programpunkter!

13:00 Heavy: The story of metal 1
14:00 Heavy: The story of metal 2
15:00 Heavy: The story of metal 3
16:00 Heavy: The story of metal 4
17:00 MTV Live: Rage against th...
18:00 New headbangin' vs. old H...
18:30 Swedish headbangin' vs. U...
19:00 Pimp my ride
19:30 Pimp my ride Int.
20:00 Pimp my ride UK
20:30 MTV live 2$ bill: System of...
21:00 40 greatest metal songs 1