Metal-tråden

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ÅÅÅhhh igårkväll var jag i himmelriket..Harrys i Uppsala hade premiär på sin heavy metal klubb/bar Krom.
Betalade och gick in för att mötas av Soilworks underbara toner följ av av Pantera, Iron Maiden, Metallica och massor av annat hela kvällen och sedan ett liveband, Astral Doors tror jag dom hette (riktigt bra men då hade jag gått in i dimman rejält reach satt o hängde med huvudet som en fjortis).

Jag har aldrig varit så bekväm på krogen i Sverige i hela mitt liv. Fy fan vilket röj det var, bara likasinnade överallt och alla hade apkul.

Tom vår lilla stamkundstant som kommer en gång i månaden o permanentar sig stog o rockade loss till pantera i sina mammajeans, vita kavaj och handväskan tvärs över överkoppen..
Hon dansade sådär som bara mammor kan...en blandning mellan afrikansk dans och epilepsi :yoparty

Yeah, det låter schysst! Måste se till att komma dit nån gång när dom kör klubben. Hur ofta är det?

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Sworn To A Great Divide

Oct. 31 - Stockholm, Sweden - Debaser
Nov. 01 - Gothenburg, Sweden - Trägårn

Westergren

Homokuppe, liten palle, söka andra kille
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
S3 -05, Perák -49, Z650 -82
Är man helt ensam om att lyssna på Parkway Drive här?
Isåfall måste jag starkt rekommendera deras släpp från 2005, Killing With A Smile.

Ny skiva kommer i Oktober och tills vidare surfar ni genast in på deras MySpace sida, www.myspace.com/parkwaydrive

Genast! Nu!

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Ja det tycker jag att du måste :tummenupp.
Det är en gång i månaden (så man hinner nyktra ill mellan :p) varje lönehelg.
Dessutom har dom jefligt god mat om man kommer tidigare :)

Mat?! :va
Aha, du menar så man inte somnar kl. 20 och blir utslängd... :tungan

Låter bra iaf... får sikta på oktoberklubben för då är jag garanterat ledig :yoparty

Torgo

The Master does not approve
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
En svart Qvarna 701
Ingen som ska på Candlemass i Malmö på fredag?

Funderar på det, har för mig det är Hellnight (Nursey, hint hint. Bra metalpub i Malmö! :öl ) samma kväll så man kan ragla vidare direkt dit efteråt.

Bara för att göra kvällen ännu jäktigare så har polaren fått en inbjudan till Autoropas presentation av Maserati GranTurismo, hoppas dom inte har den för jävla sent på kvällen så man kan hinna med alla tre evenemang. :yoparty

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Funderar på det, har för mig det är Hellnight (Nursey, hint hint. Bra metalpub i Malmö! :öl ) samma kväll så man kan ragla vidare direkt dit efteråt.

Bara för att göra kvällen ännu jäktigare så har polaren fått en inbjudan till Autoropas presentation av Maserati GranTurismo, hoppas dom inte har den för jävla sent på kvällen så man kan hinna med alla tre evenemang. :yoparty

Var jag i närheten så skulle jag!! Har blivit helbiten på metalpub nu. Nästa här i stan är den 29e HINT HINT :tungan

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Oct. 31 - Stockholm, Sweden - Debaser
Nov. 01 - Gothenburg, Sweden - Trägårn

men jösses, nu har till och med nursey vart inne här efter mig och inte ens reagerat..

troligen det största som händer i år ju ..

men ok då

swornsoon.jpg

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Soilworks nya är efterlängtad.

Själv skall jag till Hovet den 28/9 å se Dream Theater och Symphony X, proggmetalens 2 största band, hehe.
Fast om jag skall vara ärlig skulle jag helst se Russel Allen med Dream Theater utan James LaBrie.

Är det någon som hört Lake Of Tears? Senaste skivan "Moons and Mushrooms" rekommenderas.

Lion's Share har släppt en ny skiva med sångaren från Astral Doors, helt ok men sångaren har så karatäristisk röst att det låter som Astral Doors, doh!

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Soilworks nya är efterlängtad.

Själv skall jag till Hovet den 28/9 å se Dream Theater och Symphony X, proggmetalens 2 största band, hehe.
Fast om jag skall vara ärlig skulle jag helst se Russel Allen med Dream Theater utan James LaBrie.

Dåså, då är vi minst 2 från SH som ska dit. Appropå progmetal; någon som hört norska Pagans Mind? Riktigt bra progmetal för den som är inne på den linjen. Annars blir årets event Helloween med Gamma Ray och Axxis den 8 december. Hansen lär garanterat gå upp på stage med sitt gamla band. Missa inte! :yoparty

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Dåså, då är vi minst 2 från SH som ska dit. Appropå progmetal; någon som hört norska Pagans Mind? Riktigt bra progmetal för den som är inne på den linjen. Annars blir årets event Helloween med Gamma Ray och Axxis den 8 december. Hansen lär garanterat gå upp på stage med sitt gamla band. Missa inte! :yoparty

'Celestial Entrance'-plattan med Pagan's Mind är fin men de blir lite tjatiga i längden. 'Through Osiris Eyes' med video är grymt bra. :tummenupp

Helloween i Stockholm antar jag? Risken finns att jag ska dit! Helloween är grymt bra live, varje gång.

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
'Celestial Entrance'-plattan med Pagan's Mind är fin men de blir lite tjatiga i längden. 'Through Osiris Eyes' med video är grymt bra. :tummenupp

Se där, fler som alltså upptäckt våra norska vänner. Ja, kanske en smula tjatigt men annars tycker jag kvalitén är riktigt hög.

Helloween i Stockholm antar jag? Risken finns att jag ska dit! Helloween är grymt bra live, varje gång.

Japp, tror det var fryshuset och dessutom på en lördag. Bra band brukar annars förläggas en vardag men nu kan man titta in på Kellys innan & ta sig en stänkare. :rock

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO