Metallica - St. Anger

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Köping
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
Jaha, då har man precis inhandlat nya albumet... hoppas jag blir glad nu när jag ska lyssna :crash
 

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Ort
I Skogen :D
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
lÅT HÖRA ..........


Hur e skivan ???????

:tummenupp :tummenupp :tummenupp hoppas jag :crash :rock :rock :rock :rock :rock
 

Henke

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Påarp City
Hoj
Blå med 167hk -06:a
Har lyssnat igenom plattan snabbt.
Med tannke på vad man läst om den så blev jag besviken.
Första intrycket var inte bra.
Musiken är brutal och bra i gammal god Metallica anda men jag tycker Mr Hetfield har tappat trycket i rösten.
Sen känns det lite som om de har statsat på att göra en platta så hård som möjligt och tappat lite av kvalitet på låtarna.

Kanske behövs ett par lyssningar till innan man får smak för den.

Nog bara att inse att dom inte kan göra en platta typ Master of puppets igen, även om dom vill.
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Dom borde ha lagt av för många, många år sedan.
 

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg
Hoj
*såld*
Efter en snabb genomlyssning så tycker jag nog snarast att man försöker återknyta till "and justice for all". Dock utan att lyckas. Precis som Henke skriver så har Hetfield och även resten av bandet tappat energi och agresivitet. Det räcker liksom inte hela vägen.

Men man kan ju alltid lyssna på "and justice for all" i stället :rock

gladh
 

paprika

fattig men glad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 ´04 & KTM EXC 250´05
Är albumet som singeln på tv??? Gillar inte låten alls. Skit störiga trummor. Är den värd å köpa?? Känns som om man måste köpa när man har alla de andra skivornal
 

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Letar
jag tycker att det va alldeles för "rent" ljud..sen tycker jag att det var en blandning av sepultura, slayer o limp bizkit(i vissa fall, tänker då på rythmen i sången)..sen kan ja hålla med om att james inte låter som james...lite halvmesigt jämfört med förut...inget tryck som sagt..men tynga låtar..lars jobbar flitigt me dubbelkaggen...
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
HAr hört låten ett par gånger på radio och jag blir förbannad varje gång. Allt går i otakt, Hetfield har supit bort rösten och energin totalt och allt låter billigt och amatörmässigt. otroligt att ett skivbolag vill släppa en sån låt. Jag har inte hört så mycket av Metallica innan Black album, utan mest skivorna efter. De är vansinnigt bra allihop tycker jag, de borde ha fortsatt i den stilen.
 

Davo

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
2005 KTM 625
OLJEKYLD GSXR skrev:
HAr hört låten ett par gånger på radio och jag blir förbannad varje gång. Allt går i otakt, Hetfield har supit bort rösten och energin totalt och allt låter billigt och amatörmässigt. otroligt att ett skivbolag vill släppa en sån låt. Jag har inte hört så mycket av Metallica innan Black album, utan mest skivorna efter. De är vansinnigt bra allihop tycker jag, de borde ha fortsatt i den stilen.

Nej, nej och åter nej det är skivorna innan Black Album som är bra. Skivorna efter är inte mycket att hänga i granen, har nya men har inte hunnit lyssna än men det lilla jag har hört förut låter iaf bättre än de senaste skivorna.
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
tyckte st. anger lät som nåt jävla ihop-plock typ ingen riktig rytm i det, sen tycker jag james babblar för mycket i mikrofonen, verkar bli sämsta från metallica så här långt, SAD BUT TRUE :(
Säger bara 1983-1991 :rock :rock
 

Bj

on the road again....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
För långt norrut
Hoj
såld
OLJEKYLD GSXR skrev:
HAr hört låten ett par gånger på radio och jag blir förbannad varje gång. Allt går i otakt, Hetfield har supit bort rösten och energin totalt och allt låter billigt och amatörmässigt. otroligt att ett skivbolag vill släppa en sån låt. Jag har inte hört så mycket av Metallica innan Black album, utan mest skivorna efter. De är vansinnigt bra allihop tycker jag, de borde ha fortsatt i den stilen.

känns nästan som du missat det "riktiga" metallica, det dom är för mig i alla fall.....
Ser man till turneérna stod dom på den absoluta toppen på "and justice for all"-turnén.
Det funkade ju efter svarta skivan också men före den fanns det i stort sett bara 2 låtar som var lite nertempo, sen i och med "fuel"-skivan kapsejsade ju allt och blev tämeligen ointressant.

Säger som Hammet: 83-91 :rock :rock :rock
 
Last edited:

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Köping
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
Vissa handlare släpper skivan imorgon men min lokala handlare här hade släppt skivan idag så jag slog till på engång! Hann bara lyssna lite snabbt i ca 15 min innan avfärd till jobbet.

Det där störiga "trumljudet" stör jag mig på och energin och rytmne tyckte ja sakna också under den lilla stund jag hann lyssna...

Ja eftersom man äger alla andra skivor så känns det som man måste äga den här också, oavsett om den e kass eller inte :crash
 

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Fyrhjuling
Brossan som jobbar på skivlagret sa att de släppte albumet den 10:e.. snacka om att ha missat något :skrämd Har bara hört st.anger på tv... ska springa ner till skivaffären imorrn o köpa illa kvickt!!!

som sann Metallica-fan skiter ja i vad andra tycker om deras låtar... alla deras skivor ska KÖPAS utan tvekan..
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
Bj skrev:
känns nästan som du missat det "riktiga" metallica, det dom är för mig i alla fall.....
Ser man till turneérna stod dom på den absoluta toppen på "and justice for all"-turnén.
Det funkade ju efter svarta skivan också men före den fanns det i stort sett bara 2 låtar som var lite nertempo, sen i och med "fuel"-skivan kapsejsade ju allt och blev tämeligen ointressant.

Säger som Hammet: 83-91 :rock :rock :rock

Så jävla bra moskva 1991, mellan 1/2-1 miljon i publik

Är väldigt tveksam till att AJFA turnen var större än BA :fakta

DET HÄR ÄR METALLICA:

Sanitarium
Harvester of sorrow
To live is to die
Master of puppets
Seek and destroy
One
Creeping Death
Dyers Eve
Leper messiah
Wherever i may roam
Sad but true
Blackened
Devil's Dance
Nothing else matters
For whom the bell tolls
Battery


mfl.
 

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Har bara hört st. Anger och instämmer med många att det var lite av en besvikelse. Det jag stör mig mest på ar att James H gått ut och sagt att det skall låta som på den gamla goda tiden :rolleyes:
Det gör det inte, bra fart men ingen tyngd och känsla.
Och videon sen, av bandmedlemmarna så är det ju "nästan" bara james H och tråkige Lars U som visar upp sig både till bild och ljud.
Jag saknar Kirks långa gitarrsolon, Fan vad han har fått stå tillbaka de senaste åren och det är min föklaring till att det gått utför med dem.
 

Tommy

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
KTM660
Tanka hem:

Metallica-St.Anger-REAL_RETAIL-2003-MVP

Tycker ni om den så köp den sen!
 

ZXR exotic

strumpan
Gick med
4 May 2003
Ort
Kungsbacka
Hoj
FireBlade -06
Jag har också precis köpt skivan! nja låter väl sådär en så länge, tror nog jag väntat mej mer efter all lysande kritik. Får hoppas den blir bättre och bättre ju mer man lyssnar. :confused:
 

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmberget
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
Ladda ner den gratis nånstans å blås dom snikna gubbarna i gruppen på pengar!! :rock
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top