Metallica - St. Anger

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund
Hoj
gsxr1000 -01
Ska vi prata sångare så vill jag lovprisa Joey Tempest. Intonerar bra, är måttfull i sina vibraton plus att han har en klockren röst...Sen är han en riktigt vass låtskrivare också, det får icke glömmas

En annan sångare (även hela bandet) är Eric Adams i Manowar. Den glädjen det bandet uppvisar när de spelar live går nästan inte att beskriva. Publik-kontakten är på topp hela tiden. Eric Adams själv har ju energi utöver standard, jisses vad den mannen kan ta i. Blir knäsvag varje gång jag hör Gates of Valhalla och han håller i überskriket i 40 sekunder.


Till språkvetare: Hur ska jag skriva "publik-kontakt" ihop eller med ett - ?
 

intrepid

Vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Letar
nuh ar ja lyssnat igenom skivan igen samt kollat på dvdn som man fick me! Och jag kan nu säga att det finns 2 bra låtar: St.Anger och Shoot me again!
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Burre skrev:
Ska vi prata sångare så vill jag lovprisa Joey Tempest. Intonerar bra, är måttfull i sina vibraton plus att han har en klockren röst...Sen är han en riktigt vass låtskrivare också, det får icke glömmas

En annan sångare (även hela bandet) är Eric Adams i Manowar. Den glädjen det bandet uppvisar när de spelar live går nästan inte att beskriva. Publik-kontakten är på topp hela tiden. Eric Adams själv har ju energi utöver standard, jisses vad den mannen kan ta i. Blir knäsvag varje gång jag hör Gates of Valhalla och han håller i überskriket i 40 sekunder.


Till språkvetare: Hur ska jag skriva "publik-kontakt" ihop eller med ett - ?

Joey Tempest lirar i samma liga som Per Gessle.....
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Re: Re: Nattligt inköp...

supernaut skrev:
300 Metallica plattor, imponerande. Men om det är hela din samling så är det mindre imponerande.

Jag har givetvis annat än Metallica, men det är mina bootlegs som har ett värde...
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
helt godkänd.....bättre än load och reload iaf.
Lars får ge fan i att ändra på trummorna :mad:
 

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
Dee_cati skrev:
Ähh, nu börjar du bli tråkig! :D Jag tycker iaf att johnson och bruce låter mycket bättre på hög volym än dio. En kyrkokör sjunger också mycket bättre än tex Kent men vem fan säger att de är bättre för det? :crash

Alla är bättre än kent (möjligtvis med undantag av Håkan Hellstrand), jag hatar verkligen den gruppen över all annan musik.
När det kommer en Kent-låt på radion så MÅSTE jag byta kanal annars så får jag spykänslor... :fakta
 

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
Burre skrev:
Ska vi prata sångare så vill jag lovprisa Joey Tempest. Intonerar bra, är måttfull i sina vibraton plus att han har en klockren röst...Sen är han en riktigt vass låtskrivare också, det får icke glömmas

En annan sångare (även hela bandet) är Eric Adams i Manowar. Den glädjen det bandet uppvisar när de spelar live går nästan inte att beskriva. Publik-kontakten är på topp hela tiden. Eric Adams själv har ju energi utöver standard, jisses vad den mannen kan ta i. Blir knäsvag varje gång jag hör Gates of Valhalla och han håller i überskriket i 40 sekunder.


Till språkvetare: Hur ska jag skriva "publik-kontakt" ihop eller med ett - ?

Jag har iofs aldrig varit på en Manowar-konsert men som jag har hört så ska dom vara bland det sämsta man kan se live. Missuppfatta mig inte nu, jag tycker Manowar är skitbra men folk som jag känner som har sett dom live säger att det är ett sömnpiller. :confused:
 

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Östergötland
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Jag såg Manowar live på Monsters Of The Millenium turnen (tror den hette så), dom lirade med Dio & motorhead,
Fy fan, det var bland det sämsta jag har sett i hela mitt liv!
Sångaren frågade om någon i publiken kunde spela gitarr & sen tog dom upp en kille på scen från publiken,
Jag höll på att kissa på mig av skratt när den killen från publiken spelade bättre solo än va gitarristen gjorde!

Visst dom har gjort bra låtar T.ex (Warrior of the world :tummenupp )m,m, men jag ska aldrig se dom live mer!!

Hmm, nu till det som jag skulle skriva om, Metallica :rock
Kommer ihåg när Load släpptes, fy fan dom har ändrat stil, blivit mjuka, bla bla bla.
Men när man lyssnat på skivan tio/femton gånger & den bara växer hela tiden, då inser man vilka underbara musiker Metallica är!!
Är lite skeptisk emot att första låten (Frantic) på skivan någonsin kommer att låta bra i mina öron, men annars tror jag att skivan kommer att bli en av favoriterna hos mig! :tummenupp
 

Thomas

Ny medlem
Gick med
12 May 2003
Ort
Gefle
Hoj
Såldes alldeles nyss...
Bara att inse att Metallica blivit ett hyperkommersiellt MTV-band, inte ett dugg mer trovärdiga än Aguilera, Eminem, pojkbanden och alla andra skivbolagsprodukter. Metallica var för länge, länge sedan ett band med en hyfsat originell stil och har gjort en del någorlunda innovativa grejer, men det är inte de själva som har förändrat hårdrocken på något sätt utan MTV och deras massiva marknadsföring av Metallica.

Hur mycket pengar tror ni inte är inblandade när St Anger spelas dagligen, och Metallica får någon löjlig tribute-föreställning tillägnad sig där sådana superposörfjollor som Limp Bizkit och Avril Lavigne mfl deltar i? Patetiskt alltihop. Annat var det på den tiden när de av princip inte gjorde videos (före One) och spelade riktig musik. De har med $$-tecken i ögonen sålt sin själ till MTV! :mad: Synd och skam!
 

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Hägersten
Hoj
Street triple..
jag gillar helt klart st anger skivan... första gången jag lyssnade på den så tyckte jag att det var lite pantera rippoff, men efter att jag har lyssnat på den flera gånger så tycker jag att den är helt klart köpvärd... en bra skiva helt enkelt kanske inte den bästa metallica skivan men helt klart ett nytt och skönt sound... :)
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Har bara hört det som gått på radion och det har jag varit riktigt besviken över, knappt ett enda gitarrsolo... eller ens snyggt riff.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Chris Ash skrev:
Joey Tempest lirar i samma liga som Per Gessle.....

Första skivan var bra, sen kom det producenter in i bilden och la näsan i blöt. Kika på deras första TV-uppträdande, dvs Rock-tävlingen, klart godkända.
 

balikungen

odeffad
Gick med
13 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950
Visst låter plattan skit i början men efter ca 10-20 lyssningar så tycker jag man ändrar uppfattning. Jag tycker nu att den är ganska snygg och finurlig. Metallica kan ändå leverera ett större antal bra och genomtänkta refränger än de flesta nya skitband.

Visst var Metallica mycket bättre -86, men det var ändå drygt 15 år sedan. Knappast håller ett band samma stil i 20 år.

St. Anger är helt klart köpvärd. Att man dessutom får en DVD som är riktigt BRA (enligt mig bättre än albumet självt) avgör ju saken direkt. Prisvärt är ju bara förnamnet. Sådant bör uppmuntras.



------
Om ni inte redan visste det så är Metallica ett gäng gamla, softa mjukisrockare som lirar rätt tam musik. Men det hör kanske inte hit...
 

MikkE

Guest
eftersom att jag inte är jordens megafan av metallica så tycker jkag att St Anger var helt ok. inte samma stil som början på deras kändisskap.. men, men.. funkar för mig i alla fall.


och cem vet. de kanske e trötta på den gamla tidens musik som de gjorde???
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Fyyyy fan vilken dynga.......Hetfield skulle inte slutat dricka sprit......
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Har läst igenom hela tråden nu....... och den som sa att RJD inte kan sjunga får ta o plocka ur vaxet ur öronen genast......han har en av dom bästa rösterna i hårdrocksvärlden, en annan jag gillar mycket(kan ej namnet nu) är sångaren i Queensryche....otrolig röst.
St. Anger är dynga och ni som tycker den är back to basics fattar jag inte riktigt.....saken är att dom vill tillbaka men dom når inte dit.......som man säger på engelska, there aint no edge......så skivan får av mig 0 av 5 möjliga.........

And by the way IRON MAIDEN, det är energi det........
 

paprika

fattig men glad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 ´04 & KTM EXC 250´05
st:anger är den sämsta skit skivan jag köpt!!!

Synd för jag gillar verkligen metallicas äldre skivor. De körde bara två nya låtar i roskilde så de kanske är medvetna om vilken skit platta de har släppt.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top