Metallica - St. Anger

oneleg

Vila La Figa!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Östersund
Hoj
Ducati 916 BIP
Davo skrev:
Nej, nej och åter nej det är skivorna innan Black Album som är bra. Skivorna efter är inte mycket att hänga i granen, har nya men har inte hunnit lyssna än men det lilla jag har hört förut låter iaf bättre än de senaste skivorna.

Jopp. Tankade ner den och tänkte handla den om den var bra. Har de andra skivorna. Tänker inte köpa den än i varjefall.

Musiken låter bara som en enda stor smet.

Kill 'em all, Ride The Lightning, Master of Puppets samt Black Album. På Justice for all så är det nån låt som är bra, annars är de för långa och komplicerade.

Hmmm, trist hade hoppats mycket på denna skiva och väntat.
 

Zeeall

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
ingen...
/me is besviken...
tycker det låter som ett enda jävla buller i stil med slippknått å sånt skit..
 

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Ort
I Skogen :D
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
:confused: låter inte skoj .......

trots all dålig kritik här måste jag ändå köpa skivan .......

har man alla tidigare album så duger det inte med en nedladdad kopia .........


Men Metallica ÄR 83-91 :rock

Har kört metallica vecka på jobbet Enbart lyssnat på alla gamla album till mina medarbetares förskräckelse :crash :crash :crash ( sitter i kontorslandskap ) :rock :rock :rock :rock
 

Bj

on the road again....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
För långt norrut
Hoj
såld
Hammet skrev:
Så jävla bra moskva 1991, mellan 1/2-1 miljon i publik

Är väldigt tveksam till att AJFA turnen var större än BA :fakta

DET HÄR ÄR METALLICA:

Sanitarium
Harvester of sorrow
To live is to die
Master of puppets
Seek and destroy
One
Creeping Death
Dyers Eve
Leper messiah
Wherever i may roam
Sad but true
Blackened
Devil's Dance
Nothing else matters
For whom the bell tolls
Battery


mfl.

+ whiplash, fade to black!!

menade naturligtvis "load" skivan när jag skrev "fuel"!??!?? inte ens samma skiva... :rodnar

Nej BA turnen var ju STÖRRE, det håller jag med om men dom ALLRA bästa låtarna finns enligt mig redan före BA. det är bara min personliga uppfattning dock.
 

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Partille
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Nattligt inköp...

Var och köpte skivan kl.01.00 i natt på försläppet, det var det värt!! klart bästa plattan sedan ...and justice.. kanske bättre måste lysna lite mer..
Klart man inte laddar ner den, då missar man ju omlag, bok och bonus DVD: n, det är bara halv plattor man laddar ner..
Så nu var samlingen större, ca:300st, någon som slår det?
:rock
c-ya
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
Burre skrev:
Metallica dog när Cliff Burton dog...

Det vill jag inte hålla med om...
Tycker Jason Newstedt har djort det riktigt bra efter Cliff...

Men en låt som ingen har skrivit om som jag tycker passar här inne är trots allt Motorbreath..

"motobreath its how I live my life"
"full speed or nothing"

//En som håller med om att Metallica inte är nånting efter den svarta plattan...knappt ens den :7peta
 

Bj

on the road again....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
För långt norrut
Hoj
såld
Burre skrev:
Metallica dog när Cliff Burton dog...

Varför det? ligger det nåt djup i den kommentaren eller skrev du så för att du har sett det skrivet nån annanstans?

Cliff var en gudabenådad basist, men om han hade haft nån inverkan på metallicas framtida utveckling får vi aldrig veta (fan vad djupt det där lät då :rolleyes: ).....men Jason Newstead har inte skämts för sig på nåt sätt.
 

TbA

Sandman coming...
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Falun
Hoj
Vägkungen
...and justice for all Bäst !!!
2. Master of puppets
3. Ride the Lightning
4. Svarta Albumet
5. Kill em All
6. Reload

Resten kan man va´utan.

...däremot är nästan alla covers som dom gör skitbra
 

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Re: Nattligt inköp...

Mr. Dante skrev:
Var och köpte skivan kl.01.00 i natt på försläppet, det var det värt!! klart bästa plattan sedan ...and justice.. kanske bättre måste lysna lite mer..
Klart man inte laddar ner den, då missar man ju omlag, bok och bonus DVD: n, det är bara halv plattor man laddar ner..
Så nu var samlingen större, ca:300st, någon som slår det?
:rock
c-ya

300 Metallica plattor, imponerande. Men om det är hela din samling så är det mindre imponerande.
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
Bj skrev:
+ whiplash, fade to black!!

menade naturligtvis "load" skivan när jag skrev "fuel"!??!?? inte ens samma skiva... :rodnar

Nej BA turnen var ju STÖRRE, det håller jag med om men dom ALLRA bästa låtarna finns enligt mig redan före BA. det är bara min personliga uppfattning dock.

du ser väl nedan......whiplash! :rock

jo, master of puppets, sanitarium, one, whiplash, to live is to die :rock :rock enter sandman är väl ofta förknippat med metallica men den låten är enligt mig inget speciellt bra
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
Burre skrev:
Metallica dog när Cliff Burton dog...

FEL! Jason Newstedt har gjort ett bra jobb tills början av 2001 då han till min stora besvikelse hoppade av........fast R.T verkar va cool :)
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
tycker den är ganska kass.. lars blir bara sämmre och säääämmmmmmre.. master of ouppets tiden är för bi tyvär :(
 

Jens

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -09
Lars tappade lite av min respekt när han sade att han inte direkt gillar att spela trummor, det är hans jobb, inget mer..
 

Bj

on the road again....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
För långt norrut
Hoj
såld
Jens skrev:
Lars tappade lite av min respekt när han sade att han inte direkt gillar att spela trummor, det är hans jobb, inget mer..

Tycker det verkar så på hans trumspel också....förr var det energiskt och innovativt, nu är det bara tråkigt och går på rutin typ....
 

SkorvKalle

2 hjul för mycket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Fyrhjuling
Köpte albumet igår.. lyssnade igenom hela skivan flera gånger, så den kanske blev lite bättre... gillade bara 2 låtar på hela skivan :( Frantic och st.anger e bra... resten va ju bara smörja :( fan va tråkigt :(
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Re: IRON MAIDEN

Custom skrev:
jaja tacka vet jag IRON MAIDEN

DOM HAR HÅLLT SEN 70 TALET

Där håller jag inte med direkt. Jag gillar bara iron maiden med bruce, ingen annan. Ungefär som sabbath utan ozzy, bara skit :(
 

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Ort
-
Hoj
ZX-9R -01/02
Re: Re: IRON MAIDEN

Dee_cati skrev:
Där håller jag inte med direkt. Jag gillar bara iron maiden med bruce, ingen annan. Ungefär som sabbath utan ozzy, bara skit :(

Kan hålla med om Bruce i Maiden, men tycker Dio är bättre som sångare i Sabbath - bättre röst :rock. Att Ozzy har en helt annan utstrålning går dock inte att förneka... Synd på den patetiska dokusåpan om hans familj :zpy
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Re: Re: Re: IRON MAIDEN

Foggy skrev:
Kan hålla med om Bruce i Maiden, men tycker Dio är bättre som sångare i Sabbath - bättre röst :rock. Att Ozzy har en helt annan utstrålning går dock inte att förneka... Synd på den patetiska dokusåpan om hans familj :zpy



Dio låter som en jävla pudelrockarwannabe direkt från europe eller nåt sånt skit! eller nästan iaf...... Ozzy är oslagbar, och vad det gäller dokusåpan så tycker jag den är rolig, för de är så j-a sinnessjuka hela familjen :rock
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top