berggren_martin skrev:Är halvvägs inne i tredje låten och har inte ens stött på ett enda gitarrsolo än. Var Kirk Hammet på upprorshumör när de spelade in skivan?
Edit: Inser nu efter 6:e spåret att det inte kommer att bli några solon heller . Metall utan gitarrsolon är som glasspinne utan glass.
rejser skrev:yngve malmsteeeen är inte bra metall
Ravetrancer skrev:en annan jag gillar mycket(kan ej namnet nu) är sångaren i Queensryche....otrolig röst.
Rodentboy skrev:Personliga favoriter är dock:
Ronnie James (såklart)
berggren_martin skrev:Han är grym! Har alla Rainbowplattorna själv och så holy diver förstås. Heaven and hell och Dehumanizer från Dios "Sabbathsår" är inte heller tokiga.
Synd men sant...tobbeviking skrev:Men framförallt, dom rockar inte bra, bara hårt
Jag lär fortsätta nöta dom tidigare skivorna...
tobbeviking skrev:Metallica har fallit, på riktigt denna gången......
Jag har gillat Metallicas alla album sedan dom släppte Kill ém all, men sedan dom startade bråket kring Napster ( jag laddar gärna hem en platta innan jag köper den ) har jag svårt att få bort divastämpeln dom gett sig själva.
Visst dom har varit stora, kanske tom störst ett tag men nu har dom nått botten.
Dom säjer själva att St anger är det bästa dom gjort, men jag kan säga att det är inte det roligaste dom gjort.
Jag tycker hela skivan luktar "vi vill ha mera stålar" inte nu ska vi lira in ngt som tar andan ur folk.
Den nya basisten är inte "metallica", visst sa man likadant om JN när burton försvann tragiskt, den stora skillnaden som jag ser det är att man vill "fronta" den nya basisten på ett sätt som inte är metallica för mig.
Men framförallt, dom rockar inte bra, bara hårt
Jag lär fortsätta nöta dom tidigare skivorna......
Kanske inhandlar jag st anger ngn gång bara för att det ska bli rätt hyllmetermått med metallica
Applo skrev:Var faan det dummaste jag hört på länge.....
Nu om nån gång på flera år försöker dom söka sig tillbax till den gamla tiden och lyckas hyfsat faktiskt... Bra röj, tungt, men inte riktigt tajt kan jag hålla med om...... det där andra skiten dom försökte med efter black album kan man kasta load, reload, sm bara skit.... det om nåt gjorde dom väl för att tjäna lite pengar....
Det jag inte fattar är hur man kan gilla kill´m all skivan ända fram till symfoniskiten, men INTE St Anger?
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|