Metallica - St. Anger

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Ort
-
Hoj
ZX-9R -01/02
Re: Re: Re: Re: IRON MAIDEN

Dee_cati skrev:
Dio låter som en jävla pudelrockarwannabe direkt från europe eller nåt sånt skit! eller nästan iaf...... Ozzy är oslagbar, och vad det gäller dokusåpan så tycker jag den är rolig, för de är så j-a sinnessjuka hela familjen :rock

Ja, just det Stellan :rolleyes:!

Smaken är ju som baken (och alla kan inte ha lika fin som min flickvän ;) se bild!).

I övrigt, se nedan!
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Ronnie James Dio har kanske världens bästa sångröst, väldigt nära en perfekt sångare!

Och vad gäller hans Sabbathskivor...Heaven and Hell! Ett mästerverk av den yppersta klassen!

För er som gillar hårdrock kan jag tipsa om "Circle II Circle-Watching in silence" Kommer nog bli årets skiva utan konkurrens i min bok....
 

Foggy

-
Gick med
17 Apr 2003
Ort
-
Hoj
ZX-9R -01/02
Ahh, har man sett - en riktigt kännare :D !

Har också hållit just RJD (kanske tillsammans med Plant & nån till som jag inte kommer på nu - kanske Gillan...eller kanske inte :confused: ) som en av de bästa (hård-)rocksångarna. Just "H&H" är väl också nåt av en favorit, liksom närliggande "Live Evil"

Tack för tipset om "Circle..." förresten, ska kolla upp dem :tummenupp
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ähhh, ni är ju för gamla för att diskutera sånt här med juh! :D

Kom inte och säg att ac's sångare (kommer fan inte på namnet! men tror det är Brian Johnson?) har dålig sångröst också? Då kan jag förstå att ni inte har samma smak som mig. Näe, det ska vara lite karaktär på sångarna och inte låta som 20 andra sångare :zpy
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Dee_cati skrev:
Ähhh, ni är ju för gamla för att diskutera sånt här med juh! :D

Kom inte och säg att ac's sångare (kommer fan inte på namnet! men tror det är Brian Johnson?) har dålig sångröst också? Då kan jag förstå att ni inte har samma smak som mig. Näe, det ska vara lite karaktär på sångarna och inte låta som 20 andra sångare :zpy




Det beror på....

Brian Johnson är en kass sångare, liksom Ozzy ,Lemmy,Bon Scott mfl.

Likväl älskar jag dem allihop! Men RJD kan sjunga som en gud OCH har karaktär , det är få förunnat(Bruce D är en av dem)

Andra riktiga favoritsångare är Jon Oliva,Zak Stevens,Russell Allen,Geoff Tate,David Coverdale mfl.....

Och jag är inte gammal....
 

TbA

Sandman coming...
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Falun
Hoj
Vägkungen
Chris Ash skrev:
Det har jag hört förr......

Bra musik åldras inte. :bow


Gillan Var bra på dom första DP skivorna; INTE på BS ´s Born Again.

Bra musik åldras inte ...Sant.

Bra sångare åldras ...Tyvärr


Och jag är gammal
 

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerhankmo, Finland
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
Har lyssnat lite på St. Anger och jag tyckte att den var skitbra :tummenupp :rock

Fast de bästa låtarna tycker jag är:

One
Dyers eve
Turn the page
Unforgiven II
Enter sandman

osv. :rock
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
TbA skrev:
Gillan Var bra på dom första DP skivorna; INTE på BS ´s Born Again.

Bra musik åldras inte ...Sant.

Bra sångare åldras ...Tyvärr


Och jag är gammal


Born Again är ingen bra skiva.

RJD är 60 bast men sjunger fortfarande som en gud. Det kan man inte säga om Gillan, äve om Han aldrig hållt Dioklass.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ok då, han är inte kass som sångare men fortfarande tycker jag bättre om att lyssna på "andra karaktärer" såsom ozzy och johnson mfl. Och de är inte kassa!
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Dee_cati skrev:
Ok då, han är inte kass som sångare men fortfarande tycker jag bättre om att lyssna på "andra karaktärer" såsom ozzy och johnson mfl. Och de är inte kassa!

Bara om vi snackar teknik. Fråga en sångpedagog eller operasångare hur bra sångteknik Brian Johnson har....

Precis som Tony Iommi är en av historiens sämsta gitarrister, likväl har han skrivit några av de ballaste riff som existerar.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Chris Ash skrev:
Bara om vi snackar teknik. Fråga en sångpedagog eller operasångare hur bra sångteknik Brian Johnson har....

Precis som Tony Iommi är en av historiens sämsta gitarrister, likväl har han skrivit några av de ballaste riff som existerar.


Ähh, nu börjar du bli tråkig! :D Jag tycker iaf att johnson och bruce låter mycket bättre på hög volym än dio. En kyrkokör sjunger också mycket bättre än tex Kent men vem fan säger att de är bättre för det? :crash
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Dee_cati skrev:
Ähh, nu börjar du bli tråkig! :D Jag tycker iaf att johnson och bruce låter mycket bättre på hög volym än dio. En kyrkokör sjunger också mycket bättre än tex Kent men vem fan säger att de är bättre för det? :crash

Jämföra ett talanglöst skitband som Kent med en Kyrkokör! Nu får du skärpa dig... ;)
 

Burre

Extremateist
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Östersund
Hoj
gsxr1000 -01
Heh? Varför jag skrev att Metallica dog när Cliff Burton dog är just för att jag tycker att alla skivor efter Master of Puppets är dåliga. Ett litet undantag för halva And Justice for All bör dock noteras. Gillar faktiskt inte ens Black Album sådär jättemycket.
Har inte hört något alls från St. Anger än men jag misstänker att jag kommer bli lika besviken som jag blev över Load, Reload, Garage Inc och S&M

Slutsats:
Alla de skivor jag tycker är snuskigt bra har Cliff Burton varit med på. Alla skivor han inte har varit med på tycker jag är lite under medel. Alltså, enligt mig så dog Metallica när Cliff Burton dog.
 

Dziobek

Staten Litar På Mig
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hillerstorp
Hoj
korvmojsrääser
har haft skivan i 5 dagar nu och den är den bästa studio skivan sen black album
påminner om slipknot o monster of magnet i en del låtar..finfint

inget kan stå sej emot metallica....antingen gillar man dom eller inte finns inget mellanting....
vad som kännertecknar metallica är trummorna och att man hör vad james sjunger stämman har blivit bättre med åren men kunde skitit i load realod
load kunde man lyssna på men sen när det kom en till "likadan" skiva fick man nog....
kan säga såhär man skulle aldrig kunna byta ut james eller lars det går bara inte....bara bra att dom slängde ut dave mustaine han hade inte kunnat förändra hårdrocken såsom metallica gjorde.....kolla bara har dom haft 50.000 förbeställningar till deras nya album, som metallica hade till St:anger...klådde upp eminem(bara 30.000) :tummenupp

men dom som skulle blivit dom största dör alltid så är det...synd men sant(kurt cobain...jimmie H...freddie mercury mfl)

//Dziobek
 

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
Immorn ska jag köpa den, förhoppningsvis blir jag nöjd, gillar And justice for all och den här skivan ska ju låta ungefär lika enligt recensionerna jag sett, men st. anger videon lät inte bra :fakta

PS. hittade en metallica låt som hette Chains of pain......lät härligt men jag vet inte om det verkligen är metallica :confused: nån som också hört den?? hittade den på kazaa
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Cyanid skrev:
har haft skivan i 5 dagar nu och den är den bästa studio skivan sen black album
påminner om slipknot o monster of magnet i en del låtar..finfint

inget kan stå sej emot metallica....antingen gillar man dom eller inte finns inget mellanting....
vad som kännertecknar metallica är trummorna och att man hör vad james sjunger stämman har blivit bättre med åren men kunde skitit i load realod
load kunde man lyssna på men sen när det kom en till "likadan" skiva fick man nog....
kan säga såhär man skulle aldrig kunna byta ut james eller lars det går bara inte....bara bra att dom slängde ut dave mustaine han hade inte kunnat förändra hårdrocken såsom metallica gjorde.....kolla bara har dom haft 50.000 förbeställningar till deras nya album, som metallica hade till St:anger...klådde upp eminem(bara 30.000) :tummenupp

men dom som skulle blivit dom största dör alltid så är det...synd men sant(kurt cobain...jimmie H...freddie mercury mfl)

//Dziobek


Det finns fler band där man hör vad sångaren sjunger.....
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top