nikke skrev:..det lilla som fortfarande är svenskt vill säga....
Aha! DOM[tm]! Igen!
nikke skrev:..det lilla som fortfarande är svenskt vill säga....
t-rex skrev:Aha! DOM[tm]! Igen!
Varför inte åka direkt? Är de de där jävla humanisternas skola som funkar för ungarna?tassen skrev:...
Så fort mina ungar har växt upp och gått klart skolan drar jag utom lands och ungarna likaså..
valmers skrev:Hur många har suttit mer än 25 år i Sverige i modern tid? Får man 10 års fängelse för mord, och anses behöva vård, kanske man friskförklaras efter 4 års vård. Då får man sitta sex år ytterligare i "vanligt fängelse". Vad är det du inte förstår?
tassen skrev:personligen har jag gett upp och tappat tron på svenska rättsväsendet för länge sedan.....
Alla jävla humanister har förstört det här landet för länge sedan...
Så fort mina ungar har växt upp och gått klart skolan drar jag utom lands och ungarna likaså..
stöldligor härjar fritt och kan inte fällas för brist på bevis....våldtäcktsmän går fria...våldsverkare släpps fria omgående samma dygn...mördare hänvisar till sjukdom och får vård ..sedan ut i det fria så fort dom är friskförklarade...
Då frågar jag dig också; tycker du alltså att om någon brutalt mördade din far, hävdade psykisk sjukdom och blev dömd till vård, och friskförklarades efter ett års vård, att det skulle vara okej att vederbörande släpptes ut på gatorna? Du tycker att brottet är sonat då?Chris Ash skrev:Varför sätta en människa ,som efter 4 års vård blivit frisk(ponera att denna person verkligen är frisk nu), i fängelse i sex år? Är det främjande för fortsatt utveckling av den mentala hälsan? Det är exakt det jag inte förstår.
Oj, verkar kärvt att vistas där. Nästan lika jävligt som i verkligheten. Fast hyresfritt då.MatteKholm skrev:Jag kan berätta hur det är på Karsudden. Där FÅR man ingen tv/dator/stereo, har man det får man dock (kanske) ha det på rummet. Om man får plats, rummen är INTE så stora som det utmålas i tv/tidningar. Ringa får man betala för själv.
/S. Kötare
valmers skrev:Då frågar jag dig också; tycker du alltså att om någon brutalt mördade din far, hävdade psykisk sjukdom och blev dömd till vård, och friskförklarades efter ett års vård, att det skulle vara okej att vederbörande släpptes ut på gatorna? Du tycker att brottet är sonat då?
Chris Ash skrev:Varför sätta en människa ,som efter 4 års vård blivit frisk(ponera att denna person verkligen är frisk nu), i fängelse i sex år? Är det främjande för fortsatt utveckling av den mentala hälsan? Det är exakt det jag inte förstår.
Bingo skrev:Ni har väldigt konstiga föreställningar om mental ohälsa och mentalvård (för att inte snacka om det svenska rättsväsendet i en del fall...) En pyskotisk människa är inte halvsjuk. Han är sjuk så ini helvete - bortom allt förnuft. En borderline kan vara helt klar och redig ena dagen för att nästa dag vara fullständigt bottenlöst sinnessjuk. Det där med "rösterna" kan nog låta märkligt - tills man träffar en person som dag ut och dag in, månadsvis i stöten, hör röster som säger åt honom att ta livet av sig själv. När man hör en sån person vråla och dunka sitt huvud HÅRT i väggen förstår man att de inte har det lätt. Lägg därtill kraftiga ärr på halsen från förra självmordstilfället, då personen skar upp den med en avslagen flaska. Fan, psykoser och röster är ingen lek...
Därmed inte sagt att det måste så i detta fallet men att helt avfärda att sinnesjukdom kan ha med saken att göra tyder på begränsad erfarenhet av mentalt sjuka.
valmers skrev:Hur många har suttit mer än 25 år i Sverige i modern tid? Får man 10 års fängelse för mord, och anses behöva vård, kanske man friskförklaras efter 4 års vård. Då får man sitta sex år ytterligare i "vanligt fängelse". Vad är det du inte förstår?
valmers skrev:Oj, verkar kärvt att vistas där. Nästan lika jävligt som i verkligheten. Fast hyresfritt då.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|