L. Mäkinen
Gudomlig sporthojare
Ett exempel på att det inte bara är unga miljöpartister som är positiva. https://twitter.com/ToreK/status/1227615756168421378?s=19
Ett exempel på att det inte bara är unga miljöpartister som är positiva. https://twitter.com/ToreK/status/1227615756168421378?s=19
Alla som blir kränkta över något har bestämt sig för att bli kränka över detta "något"?
Eller är det så att kränkthet inte alls är något man bestämmer sig för? Typ som att man känner sig glad när man tar ut hojen på första turen på vårkanten?
Ifrågasatte reklamen nationen fö?
Jag ser ju iaf en milsvid skillnad mellan att rita en gubbe ur en sagobok mot att säga till någon att denne saknar kultur.
Kontenta(?):
Allt som inte är uppfunnet i Sverige är inte svenskt.
Stoppa in vilket annat valfritt land istf Sverige/svenskt och det stämmer lika mycket.
Precis och det där är ju i grunden en bra utgångspunkt att ha som budskap i en reklamfilm för ett flygbolag. Vi reser ju ofta för att vi inspireras av sådant som finns i andra länder som vi inte har själva. En del av detta tar vi med oss hem igen. Misstaget var som sagt den där inledande formuleringen som är som gjord för att skapa en storm på sociala medier.
Varför ska vi ta flyget för att uppleva andra kulturer när allt vi har här kommer från andra kulturer? Lika bra att uppleva andra kulturer på hemmaplan isf.
Vet inte om du bara är ironisk nu, men det är väl en ganska självklar anledning till att många vill se andra delar av världen än där man bor? Att kunna skapa positiva minnen av upplevelser (mat, kultur, köra hoj på trevliga bergsvägar eller whatever) som man inte kan få på hemmaplan på samma sätt.
Ja alla anledningar som inte berör kultur. SAS menar ju att det kan upplevas här hemma. Tänker att om de vill få oss att resa mer så känns budskapet lite märkligt.
Alla som blir kränkta över något har bestämt sig för att bli kränka över detta "något"?
Eller är det så att kränkthet inte alls är något man bestämmer sig för? Typ som att man känner sig glad när man tar ut hojen på första turen på vårkanten? Är det något man bestämmer eller känner?
Ifrågasatte reklamen nationen fö?
Jag ser ju iaf en milsvid skillnad mellan att rita en gubbe ur en sagobok mot att säga till någon att denne saknar kultur.
SAS experimenterar med att göra reklamfilm som specifikt riktar sig till 20-åriga miljöpartister boende på Södermalm (dvs som aldrig någonsin skulle få för sig att flyga), samtidigt som de skrämmer bort alla andra kunder som de ännu har kvar. Hur tänkte de där? Försöker visualisera för mig själv hur brainstormingmötet med reklambyrån såg ut. Antingen lever de totalt frikopplade från verkligheten och med noll förståelse för hur dagens sociala medielogik fungerar eller så tyckte de att det var en bra idé att sätta hela sitt varumärke på spel för att eventuellt kunna vinna ett guldägg
Inget flygbolag har nämnts lika ofta i media idag som SAS. Minst 3/4 av de som hört om det har hört att skitnödiga SD-anhängare har blivit irriterade och ser fram emot att nyttja bolaget vid nästa resa.
Det är precis just så att man väljer att bli kränkt. Man kan se det som en reklamkampanj som man inte blir köpsugen av eller så kan man gnälla över det.
Jag tror inte ett skvatt på att de inte räknade med reaktioner. De vet att merparten av kunderna inte är kränkta av det. Ryanair kan slåss med Norwegian om de som inte inser att kulturen växer av influenser utifrån.
SAS agerande är märkligt.
Att först inte inse vilken reaktion man riskerar att trigga när man sjösätter reklamen, och därpå inte våga stå för för sitt alster, argumentera för det och rycka tillbaka initiativet, utan bara dra in kampanjen.
Ger intryck av total vilsenhet och brist på kurs.
"Spatial disorientation" är något av det värsta en pilot kan råka ut för.
Vad händer när ett helt företag hamnar där...?
Då får de inte samma förmåga som konkurrenten att ta sig igenom OODA-loopen (Observe, Orient, Decide, Act) och blir därmed utmanövrerade, om vi skall tro den gamle stridsflygaren John Boyd.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/OODA-loopen
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |