Sossarnas största fråga är att hålla sig kvar vid makten.
Dom är beredda att kompromissa i alla andra frågor.
Dom låter gärna pseudokommunisterna och miljömupparna bestämma, när inte det räcker lovar man att centerpartiet och liberalerna ska få bestämma också.
Huvudsaken att pösmunken får sitta kvar...
Moderaternas största fråga är att komma till makten.
Dom är beredda att kompromissa i alla andra frågor.
Dom låter gärna Sverigedemokraterna och Kristdemokraterna bestämma, när inte det räcker lovar man att centerpartiet och liberalerna ska få bestämma också.
Huvudsaken att lille mannen får makten...
Undrar vilket parti som inte vill ha makt...
Man kan ha olika tolkning...
Ska man skylla på något så är det väl i så fall sossarnas egen maktfullkomlighet...? Hoppa i säng med vem som helst till vilket pris som helst - så länge man får sitta vid makten...
Jag tror som sagt att det börjar knorras i leden även hos sossarna. Försöker man tyda det som sägs i media i vårat närområde så är det ju uppenbart att flera tunga namn har svårt att acceptera vissa saker som kommit ur ”samarbetet” med Miljöpartiet.
Jag kan inte heller påstå att jag känner till någon sosse i närområdet som är för den aggressiva politik som just nu förs kring beskattning av drivmedel. De lever naturligtvis i glesbygd själva och ser därför verkligheten med lite nyktrare ögon än sina partikollegor från storstaden.
Nja, på farfars tid låg såssarna runt 45% så ca 1/3 har väl tänkt om.
Såssarna var dessutom ner över 4% i senaste mätningen.
(Tydligen har de skött det här med corona väl.)
Trots det ligger de fortfarande över resultatet från 2018.
Inga fler JÖKar tack!
Precis. Rapporten som ska undersöka det hela ska presenteras senast inom 2 månader: https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/kommittedirektiv/2019/12/dir.-2019106/Och jävla fan IGEN kommer påståendet om att fossildrivna bilar inte får säljas efter 2030. DET FINNS INGET SÅDANT BESLUT. Fan att det ska vara så svårt. Ett förslag finns, snälla rara skriv det istället. Pliiiis.
Precis. Rapporten som ska undersöka det hela ska presenteras senast inom 2 månader: https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/kommittedirektiv/2019/12/dir.-2019106/
Sen ska det dras i långbänk och ältas en skvätt..
Håller med dig. Med vinklingen att det svänger åt båda hållen. Oljeindustrin och dess lobbyister är inte direkt de vitaste fåren i hagen.Haha jag var lite hetsig när jag skrev det där - men jag har rätt. Det som gör mig irriterad är att miljölobbyn kör med det som en sanning för att vi alla ska bli indoktrinerade och okritiskt acceptera ett beslut.
Obs jag har ingen åsikt i frågan direkt - men jag tycker sättet att driva lobbyverksamhet på är fruktansvärt, oavsett vad det handlar om. Men miljölobbyn är fan experter på att framställa ideer som sanningar.
Jag hoppas innerligt att Peter tystas ned snarast. Miljöpartiet straffar ut sig själva med den förda politiken, och det är väldigt bra. Väljarunderlaget kommer inte att vara större än Södermalm.Poletten har i alla fall trillat ned hos en Miljöpartist:
Peter Eriksson (MP): ”Ser sig som bättre om man inte äter kött”
Vissa opinionsmätningar visar att Miljöpartiet riskerar att åka ur riksdagen. Tidigare språkröret Peter Eriksson menar att en del av problemet är en moralism i partiet där det ses som bättre att leva som vegan eller vegetarian. – Vi har stött bort väljare på landsbygden där man lever nära...www.svt.sePeter Eriksson (MP) om Fridolins kolbit: ”Ett misstag, från början till slut”
Under valrörelsen 2014 utlovade Miljöpartiet en öppen invandringspolitik och ett stopp för Vattenfalls kolverksamhet i Tyskland. Under de efterföljande åren fick de kompromissa på båda fronterna. Före detta språkröret Peter Eriksson tycker att de hade lovat för mycket från första början. Det...www.svt.seANALYS: Kritiken mot det egna partiet väcker sannolikt en hel del irritation
Strategiskt misslyckade beslut och en moralism inom partiet som stöter bort väljare på landsbygden. Det är viktiga förklaringar bakom Miljöpartiets problem. Slutsatserna kan tyckas uppenbara, men är intressanta då Miljöpartiets nuvarande ledning snarare hävdar att problemen beror på att partiet...www.svt.seEfter kolbitskritiken: Fridolin slår tillbaka
Miljöpartiet hade för hög svansföring i valrörelsen 2014 – och den omtalade kolbiten var ”ett misstag från början till slut”. Det säger det tidigare språkröret Peter Eriksson. Nu svarar Gustav Fridolin på kritiken.www.svt.se
För de som inte orkar läsa - Peter Eriksson har insett att partiet numera styrs av någon slags vegansekt från Hufvudstaden och att deras politik är helt främmande för människor som bor på landsbygden. Och helt otippat så håller Gustav Frigolit inte med...
Är det en sak jag är säker på, så är det att inte vara säker på saker.Läser inte igenom 130 sidor....
Men tror många av er får fälla ut pungen och landa.
Fossila bränslen kommer fasas ut och försvinna. Alltså inse och acceptera det.
Å då snackar jag inte bara i lilla Sverige utan i hela fakking världen. Kämpa emot,
gny, gnäll och kalla era meningsmotståndare nedlåtande och taskiga grejer, det
ändrar inte framtiden. Sorry, men tänker ni efter så inser ni det faktum att förbränningsmotorn
kommer dö ut och försvinna. (Dock senare 2030) Ta det bara.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|