MP, finns de alls?
Fast när Vällingby byggdes fanns det mycket skog att röra sig i alldeles intill området. Den har krympt sen dess, förstås.ABC-staden uppfanns ju redan på 50-talet, med Vällingby som försökskanin. Men dels glömde dom fritid i konceptet, och det är ju ett härligt kommunisttänk, där stadsarkitekten styr både var och hur du bor, och vad du ska jobba med. Lite som i Sovjet, där man har olika städer som gör olika saker
Du bor inte i Gränna antar jag.Visste inte att det fanns gott om kobolt i Sverige, dags att börja bryta då.
Du bor inte i Gränna antar jag.
Konflikt om planerad gruva i Gränna
Vid Vättern finns de metaller som EU behöver för framtidens teknik. Men hittills har människor som bor i området lyckats stoppa planerna på en gruva. – En kontaminering här skulle vara förödande, säger Patrik Erixon, fastighetsägare i Gränna.www.svt.se
Ville bara belysa det att en utvinning av mineraler inte kan ske bara för att någon har en godkänd inmutning. Förmodligen kan man lösa in berörda fastigheter mha av expropriering - och allt vad det innebär för de berörda. Får Sverige ett nytt eget "Alta"?Är inte en kontaminering i andra länder lika förödande?
Det kan ju vara så att dom andra fyndigheterna inte ligger vid en av landets största sjöar, som är vattentäkt för hundratusentals människor? Eller så offrar vi helt enkelt dom för att alla ska kunna skaffa sig nya flådiga bilar och mobiler nere i Europa?Nope, men tycker att vi bör bryta det om vi nu vill ha batterier eller uran om vi vill ha kärnkraft.
Är inte en kontaminering i andra länder lika förödande?
Hur menar du nu? Köps det inte nya flådiga bilar och mobiler i Sverige?Det kan ju vara så att dom andra fyndigheterna inte ligger vid en av landets största sjöar, som är vattentäkt för hundratusentals människor? Eller så offrar vi helt enkelt dom för att alla ska kunna skaffa sig nya flådiga bilar och mobiler nere i Europa?
Intressant tanke, Gränna kanske blir ett nytt Kiruna och får flytta på sig om fyndigheterna är för stora.Ville bara belysa det att en utvinning av mineraler inte kan ske bara för att någon har en godkänd inmutning. Förmodligen kan man lösa in berörda fastigheter mha av expropriering - och allt vad det innebär för de berörda. Får Sverige ett nytt eget "Alta"?
Jodå, men vi skulle väl knappast gräva upp så pass mycket malm att det bara räcker till dom bilar och mobiler vi köper i Sverige varje år?Hur menar du nu? Köps det inte nya flådiga bilar och mobiler i Sverige?
Nej, vi kanske kan byta kobolt mot Litium med Australiensarna så vi får ihop till batterier till telefoner och EV's här i Sverige.Jodå, men vi skulle väl knappast gräva upp så pass mycket malm att det bara räcker till dom bilar och mobiler vi köper i Sverige varje år?
Jag vill inte vi ska förbjuda partier med "fel" åsikter. Men fundamentalister, oavsett om det är miljö, invandring eller köttätande, gör det svårt att ha nyanserade diskussioner med när de redan är fast i en åsikt.Nu har jag inte läst hela tråden, men kan vi inte bara sträva efter att förbjuda miljöpartiet långt innan 2030?
Att ens miljö-hippies röstar på dom är förbluffande med tanke på vad dom åstadkommer. Lite som om SD skulle komma till regeringsmakten och invandringen skulle ÖKA efter alla deras politik sätts in. Samtidigt som alla höga SD-höns investerar aktier/fonder i migrationsverket, moskéer och dylikt...
Jag vill inte vi ska förbjuda partier med "fel" åsikter. Men fundamentalister, oavsett om det är miljö, invandring eller köttätande, gör det svårt att ha nyanserade diskussioner med när de redan är fast i en åsikt.
Nu är vi på SportHoj inte ett stort miljöproblem. Motorcyklister är inte bara en minoritet, vi på SportHoj som kör SportHoj är en minoritet av minoriteten, så om vi skulle försvinna så skulle knappt märkas. Släpper vi in tankar att förbjuda så åker vi på SportHoj först och de som inte kör SportHoj säger inte emot för de tror inte det drabbar dem. Men när SportHojarna är borta kommer nästa steg...
Vi kanske kan upprätta en liten myndighet som kartlägger extremister, oliktänkare och andra suspekta typer, baserat på vad cheferna på myndigheten tycker är suspekt då. Dom kanske kan kartlägga folk via nätet, så ett passande namn kanske vore Internetbyrån, IB?Jag vill inte vi ska förbjuda partier med "fel" åsikter. Men fundamentalister, oavsett om det är miljö, invandring eller köttätande, gör det svårt att ha nyanserade diskussioner med när de redan är fast i en åsikt.
Nu är vi på SportHoj inte ett stort miljöproblem. Motorcyklister är inte bara en minoritet, vi på SportHoj som kör SportHoj är en minoritet av minoriteten, så om vi skulle försvinna så skulle knappt märkas. Släpper vi in tankar att förbjuda så åker vi på SportHoj först och de som inte kör SportHoj säger inte emot för de tror inte det drabbar dem. Men när SportHojarna är borta kommer nästa steg...
Jag håller med i stort, men där gjorde du det fritt fram för tex Tragikvärket att totalt strunta i alla andra än bilar och bilister på svenska vägnätet tex, för det är klart färre än en miljon hojägare i Sverige. Eller för den delen skoterförare, jägare, fiskare, mm. Det blir väl bara fotbolls- och hockeyhulliganer kvar?Fyraprocentspärren borde dubblas eller rent av ändras till tio procent. Representerar man färre än var tionde svensk så ska man rimligtvis betraktas som ett särintresse som inte ska ha inflytande i viktiga frågor.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|