Det finns många partier jag inte någonsin röstat på så så jag gör min del!
Men allvarligt, att artigt skriva till de partier som har "fel" och vädra, artigt, åsikter och argument kan möjligtvis göra att de som inte är fundamentalister utan mottagliga för argument ändrar deras, i vårt tycke, felaktiga lösning.
I mitt fall handlade det om Mc-parkering i Tokholma. Eftersom jag inte bor där kan jag inte låta bli att rösta där. Men jag skrev till dessa och lokala representanter och fick faktiskt svar. Inte av Hr Hell naturligtvis och inte av några av fundamentalisterna men det finns tydligen en möjlighet att påverka utan att låta bli att rösta.
Är vi tillräckligt många som ger vår, i vårt tycke, en mer nyanserade bild av nyttan med deras "miljöarbete" att t.ex.försvåra för oss på motorcykel är det kanske möjligt att de kan överrösta den fundamentalistiska delen. Och om andra
Nu är jag visserligen skeptisk. SMC försökte men lyckades inte stoppa det. SMC har försökt förklara att motorcyklar i bussfil är bra för alla, utom möjligtvis för mc-hatarna, ändå är det förbjudet. 30 år utan problem med motorcyklar i bussfil borde visa inte bara den vidsynte...
Nu är jag som motorcyklist i minoritet och här på SportHoj i minoritet på SportHoj så om vi tillåter att minoriteter ska bort så ligger jag risigt till...
Kolla vad som hände med rökförbudet. Jag kommer ihåg när det inte gick att undkomma rökare och det var uteslutet att använda kläder efter en utekväll. Nu är rökarna paria och får utstå hat. De värsta hatarna är rökarna som slutat och nu märker hur illa det luktar trots att det knappt märks nu.
De värsta som är emot SportHoj är inte bilister utan de som slutat köra SportHoj, blivit äldre, köpt hus och försäkrar en mer "trafiksäker" typ av motorcykel! Eller bara kör bana, för det är så farligt på landsvägen...
För de har egen erfarenhet hur dj...la illa de körde. Och förstår inte att man faktiskt inte måste köra så bara för att det är en SportHoj.
De förstår heller inte att de genom att spotta på SportHojar i slutändan spottar på alla motorcyklister i allmänhetens ögon.
För allmänheten i stort ser ingen skillnad på en drogpåverkad, körkortslös "motorcyklist" och en ansvarsfull motorcyklist som inte kör SportHoj...
Så när vi vill få bort minoriteter är vi ute på tunn is.