"THANK YOY FOR TRAVELLING BY TRAIN"
Är ju såklart en gammal SAS-lapp fattar ni väl.
Är ju såklart en gammal SAS-lapp fattar ni väl.
Kontroll, ingen fri viljaJag vet inte om det här platsar bäst i den här tråden, tråden om Noll vision eller i tråden med stötande skämt, men Helldén vill styra alla bilar med geofencing: https://www.mitti.se/nyheter/digita...-att-kora-ratt/repujz!lSqmOvxDzofoWjEckig4oQ/
Och ännu mer skrämmande är ju att folk inte ser problemen, utan välkomnar eländet, för det kan ju rädda liv, då är allt tillåtet, så länge vi betalar. För det är ju vi som får betala för det i våra fordon. Och hur han ska få in det i befintliga får han gärna förklara. Men att anställa sjukvårdspersonal, som räddar liv på riktigt, det har ingen råd med
"THANK YOY FOR TRAVELLING BY TRAIN"
Är ju såklart en gammal SAS-lapp fattar ni väl.
Jag gillar skarpt hans kommentar "Eftersom det är oklart hur långt vi ska, är det svårt att svara på hur långt vi kommit.". Nu ska han ju även in i rikspolitiken och röja är det tänkt.Jag vet inte om det här platsar bäst i den här tråden, tråden om Noll vision eller i tråden med stötande skämt, men Helldén vill styra alla bilar med geofencing
Vi jobbar på det, både lobbing här hemma och diskussioner med mäklare och bank. Det var det där med att frugan ska ha jobb också... Helst jag med för den delen, men jag jobbar ju mest på distans ändå.Så, när åker flyttlasset till norr om Dalälven? Det har varit ett visst skriveri i lokalmedia om utflyttare som tröttnat på latte och mingel.
Jobb finns hur mycket som helst från Skellefteå och norrut och efterfrågan på arbetskraft kommer att öka enormt de närmaste 10-15 åren pga de enorma investeringar som görs nu (mer än 1.000 miljarder). Man talar om en befolkningsökning på 100.000 som förutsättning för att täcka det långsiktiga behovet av arbetskraft i de två nordligaste länen.Vi jobbar på det, både lobbing här hemma och diskussioner med mäklare och bank. Det var det där med att frugan ska ha jobb också... Helst jag med för den delen, men jag jobbar ju mest på distans ändå.
Riktigt så långt hade vi inte tänkt bege oss, mer någon mil norr om Dalälven, till Anders trakter. Och som forskare inom pharma/bio science-världen har frugan ett ganska begränsat urval av arbetsgivare och orter hon kan jobba på.Jobb finns hur mycket som helst från Skellefteå och norrut och efterfrågan på arbetskraft kommer att öka enormt de närmaste 10-15 åren pga de enorma investeringar som görs nu (mer än 1.000 miljarder). Man talar om en befolkningsökning på 100.000 som förutsättning för att täcka det långsiktiga behovet av arbetskraft i de två nordligaste länen.
Lägg till möjligheterna att arbeta på distans...
Känns jobbigt att jobba hemifrån också. Får bygga eget lab i källaren...Riktigt så långt hade vi inte tänkt bege oss, mer någon mil norr om Dalälven, till Anders trakter. Och som forskare inom pharma/bio science-världen har frugan ett ganska begränsat urval av arbetsgivare och orter hon kan jobba på.
När jag tänker i de banorna tänker jag på mitt stora intresse - hojåkning. Jag var i Stockholm igår, det var is på backen, isande vind, runt 3 grader och skulle komma snöblandat till eftermiddagen. Väl hemma i södern samma kväll så var det 11 grader. 10 grader var det i morse när jag körde till jobbet.Riktigt så långt hade vi inte tänkt bege oss, mer någon mil norr om Dalälven, till Anders trakter. Och som forskare inom pharma/bio science-världen har frugan ett ganska begränsat urval av arbetsgivare och orter hon kan jobba på.
Ja, vissa yrken har det ju lättare och vissa svårare att jobba hemifrånKänns jobbigt att jobba hemifrån också. Får bygga eget lab i källaren...
Till stor del har du rätt, men skånska vintrar är ju det värsta som finns, bara blött och blåsigt ? Sen har hon familj häromkring och i Värmland, och jag har rötterna i Gävle, inklusive mark, så norrut lockar mer i det hänseendet. Annars är det ju både Helldén-fritt och tämligen köfritt där uppe också. Det är ju mer bilar på Essingeleden kl 5:30 på lördagmornar än det är under rusning på E16 utanför Gävle.När jag tänker i de banorna tänker jag på mitt stora intresse - hojåkning. Jag var i Stockholm igår, det var is på backen, isande vind, runt 3 grader och skulle komma snöblandat till eftermiddagen. Väl hemma i södern samma kväll så var det 11 grader. 10 grader var det i morse när jag körde till jobbet.
Vad vill jag säga? - Flytta inte norrut om du vill köra hoj (jag älskar norra Sverige! men vill helst bara hälsa på, man hittar inga som hatar snö mer än folk i Norrbotten, satan vad de svor när första snön kom när jag var i Kiruna), utan flytta söderut istället!
Vi har fullt med jättefina kranskommuner med all service och trygghet - dessutom nära till resor överallt. Kastrup en halvtimme bort.
En annan sak som vi inte har, inte ens i Malmö, är någon värre rusningstrafik. Ja det blir köer, men det går oftast väldigt fort (speciellt med hoj). Perioden med rusning är också betydligt kortare än i Stockholm, i regel är det korkigt i 30 minuter. Jag brukar köra hemifrån kl. 8, då är det väldigt stor skillnad mot bara en kvart tidigare.
Som forskare finns ju alla möjligheter i Lund, Malmö, Köpenhamn tex för frugan!
Jag har varit i Stockholm massor med gånger, och jag förstår bara inte charmen riktigt. Det ligger udda till i skogen, ganska avskärmat. Allt inknölat på kobbar och skär med alla problem det innebär med transporter. Stadskärnor vill inte jag vistas i mer än på semester iallafall - så det har ringa värde.
Kallt och jävligt på vintern, samma som här nere i Skåne med kall luft från havet - men med 10 grader kallare istället. Stockholm är den sämsta väderkompromissen i Sverige - inte kallt nog för riktig vinter, men tillräckligt kallt för att det ska störa hojåkandet mer.
Skåning - det högsta du kan bli!
GLÖMDE!!! Det viktigaste som var anledningen till att jag bajspostar offtopic i tråden - vi har ingen Helldén!
Skåne är the shit om man vill åka båge året om. Skånsk vinter har jag ingen erfarenhet av. Men! Mina bekanta i Skåne kör hoj ännu och sist jag körde hoj var ungefär en månad sedan. En månads uppehåll varje år är då mycket bättre än 4-5 och ibland 6 månader som det är här uppe.
Jag gillar skarpt hans kommentar "Eftersom det är oklart hur långt vi ska, är det svårt att svara på hur långt vi kommit.". Nu ska han ju även in i rikspolitiken och röja är det tänkt.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |