Miljöpartiet förbjuder bensin från 2030

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag vet inte om det här platsar bäst i den här tråden, tråden om Noll vision eller i tråden med stötande skämt, men Helldén vill styra alla bilar med geofencing: https://www.mitti.se/nyheter/digita...-att-kora-ratt/repujz!lSqmOvxDzofoWjEckig4oQ/

Och ännu mer skrämmande är ju att folk inte ser problemen, utan välkomnar eländet, för det kan ju rädda liv, då är allt tillåtet, så länge vi betalar. För det är ju vi som får betala för det i våra fordon. Och hur han ska få in det i befintliga får han gärna förklara. Men att anställa sjukvårdspersonal, som räddar liv på riktigt, det har ingen råd med

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Jag vet inte om det här platsar bäst i den här tråden, tråden om Noll vision eller i tråden med stötande skämt, men Helldén vill styra alla bilar med geofencing: https://www.mitti.se/nyheter/digita...-att-kora-ratt/repujz!lSqmOvxDzofoWjEckig4oQ/

Och ännu mer skrämmande är ju att folk inte ser problemen, utan välkomnar eländet, för det kan ju rädda liv, då är allt tillåtet, så länge vi betalar. För det är ju vi som får betala för det i våra fordon. Och hur han ska få in det i befintliga får han gärna förklara. Men att anställa sjukvårdspersonal, som räddar liv på riktigt, det har ingen råd med
Kontroll, ingen fri vilja

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Varken flyg eller tåg går på träpellets. Eller på daggmaskar.

En elbil går inte på bensin, och inte ett vindkraftverk heller.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
"THANK YOY FOR TRAVELLING BY TRAIN"

Är ju såklart en gammal SAS-lapp fattar ni väl.

Nja, det finns mer i den historien…

Bagagetaggen liknar mycket riktigt inte den man nuförtiden får ur automaterna på någon av Svedavias flygplatser. Däremot är den väldigt lik en namnbricka som för inte så länge sedan skickades ut till folk som har lite högre status än guldkort hos SAS…

Vilket alltså skulle kunna antyda att stekaren till vänster i bild är en väldigt frekvent flygare…

Last edited:

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Jag vet inte om det här platsar bäst i den här tråden, tråden om Noll vision eller i tråden med stötande skämt, men Helldén vill styra alla bilar med geofencing
Jag gillar skarpt hans kommentar "Eftersom det är oklart hur långt vi ska, är det svårt att svara på hur långt vi kommit.". Nu ska han ju även in i rikspolitiken och röja är det tänkt.

Så, när åker flyttlasset till norr om Dalälven? Det har varit ett visst skriveri i lokalmedia om utflyttare som tröttnat på latte och mingel.

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Så, när åker flyttlasset till norr om Dalälven? Det har varit ett visst skriveri i lokalmedia om utflyttare som tröttnat på latte och mingel.
Vi jobbar på det, både lobbing här hemma och diskussioner med mäklare och bank. Det var det där med att frugan ska ha jobb också... Helst jag med för den delen, men jag jobbar ju mest på distans ändå.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Vi jobbar på det, både lobbing här hemma och diskussioner med mäklare och bank. Det var det där med att frugan ska ha jobb också... Helst jag med för den delen, men jag jobbar ju mest på distans ändå.
Jobb finns hur mycket som helst från Skellefteå och norrut och efterfrågan på arbetskraft kommer att öka enormt de närmaste 10-15 åren pga de enorma investeringar som görs nu (mer än 1.000 miljarder). Man talar om en befolkningsökning på 100.000 som förutsättning för att täcka det långsiktiga behovet av arbetskraft i de två nordligaste länen.

Lägg till möjligheterna att arbeta på distans...

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jobb finns hur mycket som helst från Skellefteå och norrut och efterfrågan på arbetskraft kommer att öka enormt de närmaste 10-15 åren pga de enorma investeringar som görs nu (mer än 1.000 miljarder). Man talar om en befolkningsökning på 100.000 som förutsättning för att täcka det långsiktiga behovet av arbetskraft i de två nordligaste länen.

Lägg till möjligheterna att arbeta på distans...
Riktigt så långt hade vi inte tänkt bege oss, mer någon mil norr om Dalälven, till Anders trakter. Och som forskare inom pharma/bio science-världen har frugan ett ganska begränsat urval av arbetsgivare och orter hon kan jobba på.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Riktigt så långt hade vi inte tänkt bege oss, mer någon mil norr om Dalälven, till Anders trakter. Och som forskare inom pharma/bio science-världen har frugan ett ganska begränsat urval av arbetsgivare och orter hon kan jobba på.
Känns jobbigt att jobba hemifrån också. Får bygga eget lab i källaren...

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
När jag tänker i de banorna tänker jag på mitt stora intresse - hojåkning. Jag var i Stockholm igår, det var is på backen, isande vind, runt 3 grader och skulle komma snöblandat till eftermiddagen. Väl hemma i södern samma kväll så var det 11 grader. 10 grader var det i morse när jag körde till jobbet.

Vad vill jag säga? - Flytta inte norrut om du vill köra hoj (jag älskar norra Sverige! men vill helst bara hälsa på, man hittar inga som hatar snö mer än folk i Norrbotten, satan vad de svor när första snön kom när jag var i Kiruna), utan flytta söderut istället!

Vi har fullt med jättefina kranskommuner med all service och trygghet - dessutom nära till resor överallt. Kastrup en halvtimme bort.

En annan sak som vi inte har, inte ens i Malmö, är någon värre rusningstrafik. Ja det blir köer, men det går oftast väldigt fort (speciellt med hoj). Perioden med rusning är också betydligt kortare än i Stockholm, i regel är det korkigt i 30 minuter. Jag brukar köra hemifrån kl. 8, då är det väldigt stor skillnad mot bara en kvart tidigare.

Som forskare finns ju alla möjligheter i Lund, Malmö, Köpenhamn tex för frugan!

Jag har varit i Stockholm massor med gånger, och jag förstår bara inte charmen riktigt. Det ligger udda till i skogen, ganska avskärmat. Allt inknölat på kobbar och skär med alla problem det innebär med transporter. Stadskärnor vill inte jag vistas i mer än på semester iallafall - så det har ringa värde.

Kallt och jävligt på vintern, samma som här nere i Skåne med kall luft från havet - men med 10 grader kallare istället. Stockholm är den sämsta väderkompromissen i Sverige - inte kallt nog för riktig vinter, men tillräckligt kallt för att det ska störa hojåkandet mer.

Skåning - det högsta du kan bli! :krama

GLÖMDE!!! Det viktigaste som var anledningen till att jag bajspostar offtopic i tråden - vi har ingen Helldén!

Hoztic

Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Känns jobbigt att jobba hemifrån också. Får bygga eget lab i källaren...
Ja, vissa yrken har det ju lättare och vissa svårare att jobba hemifrån :hihi
När jag tänker i de banorna tänker jag på mitt stora intresse - hojåkning. Jag var i Stockholm igår, det var is på backen, isande vind, runt 3 grader och skulle komma snöblandat till eftermiddagen. Väl hemma i södern samma kväll så var det 11 grader. 10 grader var det i morse när jag körde till jobbet.

Vad vill jag säga? - Flytta inte norrut om du vill köra hoj (jag älskar norra Sverige! men vill helst bara hälsa på, man hittar inga som hatar snö mer än folk i Norrbotten, satan vad de svor när första snön kom när jag var i Kiruna), utan flytta söderut istället!

Vi har fullt med jättefina kranskommuner med all service och trygghet - dessutom nära till resor överallt. Kastrup en halvtimme bort.

En annan sak som vi inte har, inte ens i Malmö, är någon värre rusningstrafik. Ja det blir köer, men det går oftast väldigt fort (speciellt med hoj). Perioden med rusning är också betydligt kortare än i Stockholm, i regel är det korkigt i 30 minuter. Jag brukar köra hemifrån kl. 8, då är det väldigt stor skillnad mot bara en kvart tidigare.

Som forskare finns ju alla möjligheter i Lund, Malmö, Köpenhamn tex för frugan!

Jag har varit i Stockholm massor med gånger, och jag förstår bara inte charmen riktigt. Det ligger udda till i skogen, ganska avskärmat. Allt inknölat på kobbar och skär med alla problem det innebär med transporter. Stadskärnor vill inte jag vistas i mer än på semester iallafall - så det har ringa värde.

Kallt och jävligt på vintern, samma som här nere i Skåne med kall luft från havet - men med 10 grader kallare istället. Stockholm är den sämsta väderkompromissen i Sverige - inte kallt nog för riktig vinter, men tillräckligt kallt för att det ska störa hojåkandet mer.

Skåning - det högsta du kan bli! :krama

GLÖMDE!!! Det viktigaste som var anledningen till att jag bajspostar offtopic i tråden - vi har ingen Helldén!
Till stor del har du rätt, men skånska vintrar är ju det värsta som finns, bara blött och blåsigt ? Sen har hon familj häromkring och i Värmland, och jag har rötterna i Gävle, inklusive mark, så norrut lockar mer i det hänseendet. Annars är det ju både Helldén-fritt och tämligen köfritt där uppe också. Det är ju mer bilar på Essingeleden kl 5:30 på lördagmornar än det är under rusning på E16 utanför Gävle.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag upplever inte att Norrlänningar hatar snön, visst är det trist att skotta men det kompenseras ju av alla vinternöjen man kan göra på snön.

Sen gillar jag inte när det är riktigt kallt så att man inte vill vara ute och när dagarna är korta. Så snart dottern är tillräckligt gammal att klara sig själv ska jag ha semester december-februari i varmare trakter. Då blir det perfekt.

Just den perioden är ju inte så kul ens i Skåne heller.

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Skåne är the shit om man vill åka båge året om. Skånsk vinter har jag ingen erfarenhet av. Men! Mina bekanta i Skåne kör hoj ännu och sist jag körde hoj var ungefär en månad sedan. En månads uppehåll varje år är då mycket bättre än 4-5 och ibland 6 månader som det är här uppe.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Skåne är the shit om man vill åka båge året om. Skånsk vinter har jag ingen erfarenhet av. Men! Mina bekanta i Skåne kör hoj ännu och sist jag körde hoj var ungefär en månad sedan. En månads uppehåll varje år är då mycket bättre än 4-5 och ibland 6 månader som det är här uppe.

Du har ju en adventure, köp dubbdäck!

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Jag väljer naturligtvis riktig vinter, alla dagar i veckan. Ett liv utan flera snöskotrar är inget liv…

För en femton-tjugo år sedan - när man faktiskt spenderade måndag till fredag på ett kontor utanför Hufvudstaden - fick man ju gömma knivar och rep för att inte göra något dumt under deras så kallade ”vintermånader”…Storm och regn precis hela tiden och nedfallna löv och lera precis överallt…Och ingen belöning för detta när sommaren väl kom, utan snarare ännu mer regn, dokumenterat färre soltimmar än Norrbottenskusten och inte ens dagsljus på natten…

Om jag skulle flytta för att förlänga hojsäsongen så skulle jag fan inte flytta till vare sig Stockholm eller Malmö, eller något annat ställe norr om Alperna. Om det är distansarbete som gäller så lär det fungera lika bra från södra Spanien.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Jag gillar skarpt hans kommentar "Eftersom det är oklart hur långt vi ska, är det svårt att svara på hur långt vi kommit.". Nu ska han ju även in i rikspolitiken och röja är det tänkt.

Den där snubben Hellden samt den där fjanten Lorentz är ju farliga på riktigt. Deras extremism har ju inga hämningar och de verkar ju ha ett fast väljarstöd hos någonstans mellan fem och tio procent av alla hjärndöda Stockholmare och det har ju visat sig räcka för att ta sig in i riksdag såväl som regering.

Vi får verkligen hoppas att resten av det svenska folket tar sitt ansvar en söndag om sådär tio månader. Jag drömmer redan om ett politiskt landskap utan MP och L. Så lungt och tyst det kommer att bli…!

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA