Miljöpartiet förbjuder bensin från 2030

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Mera om kinas barnproblematik.
De går till och med så långt att man inte längre får strerilisera sig som man.

Fast ni skall inte förtrösta för det, för Indien kommer att se till att Kina inte lyckas minska befolkningen i världen. Där är det ingen minskning alls, utan snarare en ökning i befolkningstillväxt och Indien har inte påbörjat sin klassresa på samma sätt som Kina har.
Så när Indien får för sig att alla skall ha tillgång till bil, el, nya prylar varje år så måste vi utöka plastpåsekatten ganska ordentligt för att kompensera allt här i Sverige.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nu röstar jag definitivt inte på V, men hon några bra poänger där...
För i slutändan spelar det ingen roll hur många kärnkraftverk vi bygger om EU skall ha ett enhetligt elpris som är högre än det vi redan har.

Raderad medlem 51742

Guest
För i slutändan spelar det ingen roll hur många kärnkraftverk vi bygger om EU skall ha ett enhetligt elpris som är högre än det vi redan har.
Ja, det tar emot att hålla med en vänsterpartist, men hon har definitivt bra poänger.
Tror det hade varit bättre att behålla elsystemet som en huvudsakligen nationell angelägenhet. Känns orimligt att vi lagt såna enorma skattepengar på att bygga upp ett robust system för att sedan rasera det, samtidigt som det skapas en pseudomarknad där storbolag håvar in miljardvinster på att utnyttja dysfunktionerna i systemet och medborgare kan leka kund med det tveksamma nöjet att utsättas för elbolagens telemarketing och bluffmetoder hela tiden... samtidigt som det i själva verket är stirriga och ansvarslösa politiker som drar i spakarna och bedriver geopolitik på vår bekostnad.

Jo, en fördel har avregleringen gett. Jag har nu en liten behändig app där jag kan följa i realtid hur jävla dyrt det är. Här ser vi för övrigt utvecklingen under de senaste tre åren:

IMG_1300.PNG

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Va!? Vill du inte subventionera nedläggningen av tysk kärnkraft? Så gnidden du var då! :näsblod
Du vill alltså inte heller låta Kinesiska vindsnurror byggas på Svensk mark för att sälja el öronmärkt för Polen? Är väl trevligt med väderkvarnar utanför sommarhuset.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Va!? Vill du inte subventionera nedläggningen av tysk kärnkraft? Så gnidden du var då! :näsblod
Du vill alltså inte heller låta Kinesiska vindsnurror byggas på Svensk mark för att sälja el öronmärkt för Polen? Är väl trevligt med väderkvarnar utanför sommarhuset.
Tycker fortfarande inte att Nuon affären var en så bra affär ? ?
Jag skulle förvisso gärna bygga ett vindkraftverk på egen mark. Men mest för att försörja gården med el och sälja lite dyrt till laddning av elbilar på en stolpe på vägen utanför.
De kan stå där och titta på hästar medans bilen laddar.
Men häromkring får man ju inte bygga på åkermark och försvaret är lite kinkigt med saker som snurrar.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag beklagar Hemmings utseende, men lite ligger det i vad han säger

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Nu ska du inte hacka på Mutti.
Anledningen till tysklands nedläggning av sin kärnkraft var för att undvika ett haveri nästa gång Tyskland drabbas av en Tsunami.

JvA72

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jan 2021
Hoj
R1
Nu ska du inte hacka på Mutti.
Anledningen till tysklands nedläggning av sin kärnkraft var för att undvika ett haveri nästa gång Tyskland drabbas av en Tsunami.

Klokt beslut.
Och alla vi som följt Annikas goda exempel och utbildat oss om kärnkraft via TV vet att det lätt kan gå fel om man inte är försiktig.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Norrbottens ledande elbilsparti ryter ifrån…

11950089fb9961a56e521f5d563f2ccb.jpg

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Mathias fick precis tillbaka lite respekt från mig.

Jaså…?

För mig fick han enorm respekt i samma ögonblick du sa att han hade en 1997 Mountain Max. En sådan i bra skick betingar faktiskt ett ganska högt samlarvärde. Det fanns inte många av just årsmodell 1997 och det är definitivt inget man hittar i garaget hos en Miljöpartist…även om systermodeller säkert går att hitta hos de lite brunare elbilsförespråkarna…

3a9be9b4064b31e20b3dca3443af19c3.jpg

Norrmedia gör tidningar med slagsida både åt höger och vänster, men det är ändå mycket intressant att redaktionen på en socialdemokratisk tidning tillåter en artikel där länets högste SD’are läxar upp sossar…

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jaså…?

För mig fick han enorm respekt i samma ögonblick du sa att han hade en 1997 Mountain Max. En sådan i bra skick betingar faktiskt ett ganska högt samlarvärde. Det fanns inte många av just årsmodell 1997 och det är definitivt inget man hittar i garaget hos en Miljöpartist…även om systermodeller säkert går att hitta hos de lite brunare elbilsförespråkarna…

3a9be9b4064b31e20b3dca3443af19c3.jpg

Norrmedia gör tidningar med slagsida både åt höger och vänster, men det är ändå mycket intressant att redaktionen på en socialdemokratisk tidning tillåter en artikel där länets högste SD’are läxar upp sossar…

Visst, men det är också den som som gjorde honom till en hycklare när han räknar miljöbilar hos andra.

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Min största kritik kring det hela är örena. Vafan då 196 öre? 1 kr och 96 öre är det ju. Eller 1,96 kr. Men inga jävla 196 öre. Snälla pliis sluta. :dummer:lol

För övrigt vägde jag 72000 gram i morse, men längden har varit densamma länge nu, 1850 millimeter. Men strunt i det, kom till jobbet i tid, det tog 1200 sekunder för det är bara 12000000 millimeter dit. Ja ni fattar så jävla dumt det är. :glömdet

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Min största kritik kring det hela är örena. Vafan då 196 öre? 1 kr och 96 öre är det ju. Eller 1,96 kr. Men inga jävla 196 öre. Snälla pliis sluta. :dummer:lol

För övrigt vägde jag 72000 gram i morse, men längden har varit densamma länge nu, 1850 millimeter. Men strunt i det, kom till jobbet i tid, det tog 1200 sekunder för det är bara 12000000 millimeter dit. Ja ni fattar så jävla dumt det är. :glömdet
Jag antar att du inte säger fem kvart om en timme och en kvart. Eller ens 75 minuter då. ?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln