Sosse minister gör sig rolig över fattiga som måste ha fosil bil.
Sosse minister gör sig rolig över fattiga som måste ha fosil bil.
Tagel och kliande ull är MP-certifierade material (kejrå, linne funkar också) så helt utan behöver de väl inte gå - tycker iaf jag som bott i fältuniform M58 en blöt vinter.Jag kommer inte byta till elbil förens alla miljöpartister går runt helt utan kläder!.
Tagel och kliande ull är MP-certifierade material (kejrå, linne funkar också) så helt utan behöver de väl inte gå - tycker iaf jag som bott i fältuniform M58 en blöt vinter.
Jag vet inte vilka tillverkare du syftar på?. Men både fjällräven lundhags och andra "inhemska" klädproducenter, är made in tjajna idag. Jag köper kläder som jag kan använda varje dag så jag äger relativt lite kläder.Köp lokalt tillverkade kläder!
Skor, kängor och läderprodukter finns tex lokalt till hög kvalitet. Lite dyrare än plastskiten från Thailand eller Portugal men håller å andra sidan i decennier.
Och jag gissar - utan att veta - att såväl du och jag inte tillhör de som köper mest modekläder…
För att i någon mån försvara miljöpartisterna (några av dem iaf) så har begagnade kläder (återbruk) blivit en mycket stor verksamhet i storstäderna. Unga familjer som kör rubbet begagnat och överväger att flytta ut på landet just pga konsumtionscirkusen. Det är ju klokt.
Med sådana kärringar sittandes i Sveriges Riksdag vete fan om MP's utträde ur regeringen spelar någon roll. Kärringen för ju deras politik ändå...
Föraktar alla som bor på landsbygden. Föraktar alla som är beroende av egen bil. Förminskar alla som inte har fungerande kollektivtrafik. Klassisk "vi i stan är minsann lite bättre" mentalitet, ändå sorgligt förprogrammerad att verkligen tro på symbolhandlingar.
Knappast grundläggande socialdemokratiska värderingar, men väl allt som MP står för...
Jag är ärligt förvånad att hennes beteende med citationstecken inte har blivit en större grej i media. Jag skiter fullständigt i en civilminister som gör en hitlerhälsning på en fyllefest i femtonårsåldern. Det säger precis ingenting om hennes värderingar. Jag är mycket mer bekymrad över denna kärrings agerande. Citationstecknet säger allt om hennes värderingar och hennes förakt för alla som inte bor i Den Stora Staden.
Dags för media att vakna och dra igång drevet mot denna kärring istället...!
Jag vet inte vilka tillverkare du syftar på?. Men både fjällräven lundhags och andra "inhemska" klädproducenter, är made in tjajna idag. Jag köper kläder som jag kan använda varje dag så jag äger relativt lite kläder.
Märta Stenevi utan kläder är inget jag vill uppleva.View attachment 466486kläder står för 10% av utsläppen, enligt SVT. Jag kommer inte byta till elbil förens alla miljöpartister går runt helt utan kläder!.
Men, nu var det Morell som drog upp detta - och därmed är frågan död.
Kanske det.
Men, nu var det Morell som drog upp detta - och därmed är frågan död.
Jag ser inte riktigt varför frågan ska betraktas som död bara för att den "dras upp" av en SD'are...?
Återigen med referens till vår heilande civilminister - bilden på henne har okänt ursprung, men "drogs upp" av en suspekt nyhetssajt ansedd som synnerligen alternativ media med tydliga kopplingar till SD.
Men traditionell och politiskt korrekt finmedia var minsann inte sena att haka på drevet. Varenda TV-kanal och varenda nyhetssändning den kvällen vek minst tio minuter åt detta enorma problem och skymningspressen med slagsida åt både höger och vänster var inte sämre med spaltmeter rena lögner om ett antal olika personers bakgrunder såväl som kopplingar till ett visst rockband.
För någonting en icke myndig person ska ha gjort på en fyllefest för tjugo år sedan, dessutom med högst oklara intentioner...
Nu har vi istället ett fall med en politiker som står mitt i vår riksdag och uppenbart ironiserar över människor som behöver bilen för att få ihop sitt livspussel och som varken har tillgång till kollektivtrafik eller laddstruktur. För mig är dessa citationstecken minst lika allvarliga som den påstådda hitlerhälsningen, eftersom det inte råder någon som helst tvekan om de bakomliggande värderingarna.
Jag är besviken om hon inte får samma behandling som civilministern, oavsett om detta "drogs upp" av SD eller någon annan.
Hade du verkligen väntat dig nåt annat? Det är helt i linje med vad MSM själva tycker nu för tiden.Jag är besviken om hon inte får samma behandling som civilministern, oavsett om detta "drogs upp" av SD eller någon annan.
Jag ser inte riktigt varför frågan ska betraktas som död bara för att den "dras upp" av en SD'are...?
Återigen med referens till vår heilande civilminister - bilden på henne har okänt ursprung, men "drogs upp" av en suspekt nyhetssajt ansedd som synnerligen alternativ media med tydliga kopplingar till SD.
Men traditionell och politiskt korrekt finmedia var minsann inte sena att haka på drevet. Varenda TV-kanal och varenda nyhetssändning den kvällen vek minst tio minuter åt detta enorma problem och skymningspressen med slagsida åt både höger och vänster var inte sämre med spaltmeter rena lögner om ett antal olika personers bakgrunder såväl som kopplingar till ett visst rockband.
För någonting en icke myndig person ska ha gjort på en fyllefest för tjugo år sedan, dessutom med högst oklara intentioner...
Nu har vi istället ett fall med en politiker som står mitt i vår riksdag och uppenbart ironiserar över människor som behöver bilen för att få ihop sitt livspussel och som varken har tillgång till kollektivtrafik eller laddstruktur. För mig är dessa citationstecken minst lika allvarliga som den påstådda hitlerhälsningen, eftersom det inte råder någon som helst tvekan om de bakomliggande värderingarna.
Jag är besviken om hon inte får samma behandling som civilministern, oavsett om detta "drogs upp" av SD eller någon annan.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|