smilfinken
Gudomlig sporthojare
No good deed ever goes unpunished, lixom. Det spelar ingen roll om man gör något miljövänligt, så länge det liknar en plastpåse eller bränsle måste det beskattas?Framtiden:
No good deed ever goes unpunished, lixom. Det spelar ingen roll om man gör något miljövänligt, så länge det liknar en plastpåse eller bränsle måste det beskattas?Framtiden:
No good deed ever goes unpunished, lixom. Det spelar ingen roll om man gör något miljövänligt, så länge det liknar en plastpåse eller bränsle måste det beskattas?
Va bra att vi är med i EU.Sverige har haft ett undantag inom EU i beskattning av biobränsle.
Undantaget kommer löpa ut...
Varför inte bara införa en skatt på att existera, så slipper man alla krångliga uträkningar och skapar negativa incitament till det som i slutändan belastar planeten mest ? ?
Nja, jag är inte säker på att man kommer undan skatt ens efter sin död.Har vi inte det redan...?
Va bra att vi är med i EU.
Jag har sagt det förr och jag drar mig inte för att säga det igen - jag har stor respekt för människor från Strömsund och jag tror tamejfan de röstade helt rätt den där gången på nittiotalet, med sina 95% nej till EU eller vad det nu var.
Polsk diesel utan en massa slaktavfall kostar fortfarande 12 SEK/L....Framtiden:
Ny skatt på miljöbränslen - höjs till 30 kr per liter
E85 och HVO100 beläggs med skatt och höjs med 8,50 kronor och 6 kronor per liter. Samtidigt kan bränslena räknas in i reduktionsplikten, vilket kanwww.dagensps.se
Många Engelsmän är väl måttligt nöjda nu med att lämnat EU.
Håller med dig, tror dock att det är för sent att backa nu.
Hade vi inte varit med hade man nog haft bättre förhanslingsläge mot EU mot om man lämnar det nu. EU är ju att likställa med att vara med i ett kriminellt gäng, när du väl är inne i skiten så är det inte så bara att lämna det utan att bli ordentligt bestraffad och säkert också få betala för att man gått ur.
Konstigt att det inte är ett jäkla snack om att vi ska ha Euro, det skulle ju också frälsa Sverige då det var på tapeten.
Många Engelsmän är väl måttligt nöjda nu med att lämnat EU.
Den faen röstar säkert på 7 klövern o kan gott ha det då?Dubbel jackpott.
Har en granne som klagade på elräkning på närmare 15 000 för december. Normalvilla, rörligt pris, direkt el och luftvärmepump + 4 ungar, fru samt släkt hemma över julen
Elpriset tar ett rejält kliv uppåt i Skåne
Elpriset tar fart uppåt igen i södra Sverige, enligt prissättningen på den nordiska elbörsen Nord Pool. Kallare väder i kombination med minskade flöden av rysk naturgas till Europa förklarar prisrörelsen.www.svt.se
Dieselpriserna höjs till ny rekordnivå
Dieselpriset fortsätter uppåt. Bensinkedjorna Cirkle K och Preem höjer priset på diesel med 15 öre till en ny rekordnivå på 20:42 kronor per liter på bemannade stationer.www.ttela.se
Den där bilden är Clarkson, May och Hammond ansvarig för.Alltid lika kul när tyskar anger räckvidd med Berlin som referens…
Finns säkert fler sakfel...
Åtskilliga bärande komponenter är 3d-utskrivna för att minimera vikten.
Det är inget konstigt koningegg skriver ut en del saker till sina bilar bla motor delar.Jag funderar lite på denna meningen i texten:
Har skribenten på Ny Teknik verkligen teknisk förståelse...?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|