En trettondagshälsning,
Kära Miljöpartiet,
Idag har jag kört VMax-4. Inte för att jag skulle till något speciellt ställe, utan enbart för att det är så förbannat kul.
Men ni gillar nog inte riktigt min VMax-4…?
Nej, den har ingen elmotor och inte heller något modernt könsneutralt svammel med direktinsprutning, avgasrening och EPA-stämplad ljuddämpare.
Nej, VMax-4’an har fyra stycken flatslideförgasare med stora munstycken, fyra stycken kolvstyrda tvåtaktscylindrar och fyra stycken så kallade quad pipes med öppna stingers. Den dricker gladeligen fyra liter högoktanig lågetanolig bensin per mil och tre procent av detta är ren OKQ8 RS som i tur och ordning smörjer veven, kolvarna, quad pipesens insidor och naturen.
Borde jag känna skam eller ångest…?
Jag känner efter.
Jo, jag känner kanske lite skam för att jag inte åkte ut ännu tidigare och tog vara på lite mer dagsljus. Och jag ska villigt erkänna att jag kände nog lite ångest inför det allra första draget med magnapullen. Lätt att sura ner en sån här, liksom…Men annars känner jag nog bara ren eufori och glädje. Kanske lite morgonstånd också, fast det är kväll. Och kanske lite lock för öronen, de öppna stingersarna talade ganska högt när jag lät den sträcka ut längs älven…
Med vänliga hälsningar,
En köttätande lönnfet vit medelålders man från Norrbotten.