Om du inte hör till eliten så får du inte ha större cylindervolym än 250cc.Är jag galen om jag säger att jag vill flytta till Iran?
.. hhnngh, lite långt att pendla till jobbet bara
Är det därför de även breddar cykelbanorna...? ?View attachment 473148
Äntligen en damcykel. Den stora frågan är varför det varit en herrcykel tidigare. Män kör bil och kärringar cyklar. Nu har MP styrt upp det här med rätt symbol.
Av alla triljoner grejer man kan lägga skattepengar på så är nog det där en av de absolut bästa.View attachment 473148
Äntligen en damcykel. Den stora frågan är varför det varit en herrcykel tidigare. Män kör bil och kärringar cyklar. Nu har MP styrt upp det här med rätt symbol.
Håller med (not)Av alla triljoner grejer man kan lägga skattepengar på så är nog det där en av de absolut bästa.
Man har alltså en fungerande symbol av en cykel ritad, sedan lägger man pengar på att tvätta bort den och rita dit en nästan likadan symbol.
Makalöst.
Män kör vad för något sa du?View attachment 473148
Har ni tänkt på att med en burk vit sprayfärg så är det en herrcykel igen innan morgonen, då måste dom ju dit och tvätta bort ett sträck för att det ska bli feministiskt igen...View attachment 473148
Detta är bara första steget i miljöpartiets plan. Nästa steg är att de breddar cykelbanan genom att ta bort bilvägen bredvid och göra om den till omkörningsfil så männen i lycra kan passera. Denna del av cykelbanan markeras med följande symbol.View attachment 473148
Den gamla cykelsymbolen är inte borttvättad utan övermålad. Den tunna svarta färgen kommer att nötas bort. Då blir det jättebra. Fast då är nog miljöpartiet också borta.Av alla triljoner grejer man kan lägga skattepengar på så är nog det där en av de absolut bästa.
Man har alltså en fungerande symbol av en cykel ritad, sedan lägger man pengar på att tvätta bort den och rita dit en nästan likadan symbol.
Makalöst.
Detta är bara första steget i miljöpartiets plan. Nästa steg är att de breddar cykelbanan genom att ta bort bilvägen bredvid och göra om den till omkörningsfil så männen i lycra kan passera. Denna del av cykelbanan markeras med följande symbol.
View attachment 473166Sedan kommer konceptet utvecklas genom att olika ytterligare minoritetsgrupper som man värnar extra mycket om kommer att få egna särskilda cykelbanefiler som bara de får cykla i. Det svåra är att enas om vilka symboler dessa skall få så att ingen känner sig kränkt. Klart är iaf att ickebinära kommer få ett diffust skuggat område samt att transpersonernas cykelbana kommer att gå i zick-zack tvärsöver de andra tolv filerna.
Det är ingen damcykel, det är en lågbyggd mountainbike...View attachment 473148
Och fler köer, så det kommer dofta mera AVGASER, mmmmm...Västerbron i Stockholm byggs om just nu. Ett körfält i vardera riktning tas bort och cykelbanorna breddas. Det går en hel del bussar över bron så det kommer kanske ta några minuter extra vid vissa tider. T ex när folk ska till och från jobbet. Men va fan, det är ju fin utsikt på bron.
Hnnnghh, ojsan! Men ... ja, det vill jag. Jag är man (en viss fördel i dom länderna), bensinen är billig, och så länge jag bor nära en vattenkälla och en bensinmack så borde jag kunna vara lycklig.Om du inte hör till eliten så får du inte ha större cylindervolym än 250cc.
Vill du fortfarande flytta?
Den gamla cykelsymbolen är inte borttvättad utan övermålad. Den tunna svarta färgen kommer att nötas bort. Då blir det jättebra. Fast då är nog miljöpartiet också borta.
Min närmaste cykelbana ändrad från separerad mellan gående och cyklister till den nya anarkistiska som man missförstår eller skiter i. Så det vita strecket och cykelsymbolen är övermålade men syns bra igen. Otydliga regler men vi överlever nog. De flesta går efter de gamla reglerna.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|