Miljöpartiet förbjuder bensin från 2030

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Tänk att Tanzania och USA har ungefär samma soppapris. Skiljer en del i medianlön där…

gundj

Gubbe
Gick med
3 Sep 2019
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84, Honda 900F -81
Är jag galen om jag säger att jag vill flytta till Iran?

.. hhnngh, lite långt att pendla till jobbet bara :oops:
Om du inte hör till eliten så får du inte ha större cylindervolym än 250cc.
Vill du fortfarande flytta?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag konstaterar att man med få undandtag måste betala över 15 spänn litern för att få bo i ett vettigt land

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Jag tänkte faktiskt på Märta Stenevi i morse, någonstans längs Autobahn i östra Tyskland, på väg till flygplatsen i en fet diesel-Q7’a, lite norr om 200 km/h.

Man får passa på medan det varar, för Die Grüne vill ju göra som holländarna och begränsa hastigheten till 100 km/h…

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
View attachment 473148
Äntligen en damcykel. Den stora frågan är varför det varit en herrcykel tidigare. Män kör bil och kärringar cyklar. Nu har MP styrt upp det här med rätt symbol.
Av alla triljoner grejer man kan lägga skattepengar på så är nog det där en av de absolut bästa.
Man har alltså en fungerande symbol av en cykel ritad, sedan lägger man pengar på att tvätta bort den och rita dit en nästan likadan symbol.
Makalöst.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Av alla triljoner grejer man kan lägga skattepengar på så är nog det där en av de absolut bästa.
Man har alltså en fungerande symbol av en cykel ritad, sedan lägger man pengar på att tvätta bort den och rita dit en nästan likadan symbol.
Makalöst.
Håller med (not)
Skulle väl kunna acceptera att man tar fram en ny symbol och när de gamla nötts bort av tidens tand så ritar man dit den nya. Men detta är bara.....slöseri.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
View attachment 473148
Äntligen en damcykel. Den stora frågan är varför det varit en herrcykel tidigare. Män kör bil och kärringar cyklar. Nu har MP styrt upp det här med rätt symbol.
Har ni tänkt på att med en burk vit sprayfärg så är det en herrcykel igen innan morgonen, då måste dom ju dit och tvätta bort ett sträck för att det ska bli feministiskt igen... :ROFLMAO:

(man kan även rita en dildo på sadeln om man är jävligt barnslig)

Raderad medlem 51742

Guest
View attachment 473148
Detta är bara första steget i miljöpartiets plan. Nästa steg är att de breddar cykelbanan genom att ta bort bilvägen bredvid och göra om den till omkörningsfil så männen i lycra kan passera. Denna del av cykelbanan markeras med följande symbol.

D4F13266-F9EB-4F22-A554-46304A3261EE.jpegSedan kommer konceptet utvecklas genom att olika ytterligare minoritetsgrupper som man värnar extra mycket om kommer att få egna särskilda cykelbanefiler som bara de får cykla i. Det svåra är att enas om vilka symboler dessa skall få så att ingen känner sig kränkt. Klart är iaf att ickebinära kommer få ett diffust skuggat område samt att transpersonernas cykelbana kommer att gå i zick-zack tvärsöver de andra tolv filerna.

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Makalöst.
Den gamla cykelsymbolen är inte borttvättad utan övermålad. Den tunna svarta färgen kommer att nötas bort. Då blir det jättebra. Fast då är nog miljöpartiet också borta. :)

Min närmaste cykelbana ändrad från separerad mellan gående och cyklister till den nya anarkistiska som man missförstår eller skiter i. Så det vita strecket och cykelsymbolen är övermålade men syns bra igen. Otydliga regler men vi överlever nog. De flesta går efter de gamla reglerna.

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Detta är bara första steget i miljöpartiets plan. Nästa steg är att de breddar cykelbanan genom att ta bort bilvägen bredvid och göra om den till omkörningsfil så männen i lycra kan passera. Denna del av cykelbanan markeras med följande symbol.

View attachment 473166Sedan kommer konceptet utvecklas genom att olika ytterligare minoritetsgrupper som man värnar extra mycket om kommer att få egna särskilda cykelbanefiler som bara de får cykla i. Det svåra är att enas om vilka symboler dessa skall få så att ingen känner sig kränkt. Klart är iaf att ickebinära kommer få ett diffust skuggat område samt att transpersonernas cykelbana kommer att gå i zick-zack tvärsöver de andra tolv filerna.

Västerbron i Stockholm byggs om just nu. Ett körfält i vardera riktning tas bort och cykelbanorna breddas. Det går en hel del bussar över bron så det kommer kanske ta några minuter extra vid vissa tider. T ex när folk ska till och från jobbet. Men va fan, det är ju fin utsikt på bron.

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Västerbron i Stockholm byggs om just nu. Ett körfält i vardera riktning tas bort och cykelbanorna breddas. Det går en hel del bussar över bron så det kommer kanske ta några minuter extra vid vissa tider. T ex när folk ska till och från jobbet. Men va fan, det är ju fin utsikt på bron.
Och fler köer, så det kommer dofta mera AVGASER, mmmmm...

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Hoj
... vilken av dom?
Om du inte hör till eliten så får du inte ha större cylindervolym än 250cc.
Vill du fortfarande flytta?
Hnnnghh, ojsan! Men ... ja, det vill jag. Jag är man (en viss fördel i dom länderna), bensinen är billig, och så länge jag bor nära en vattenkälla och en bensinmack så borde jag kunna vara lycklig.

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Den gamla cykelsymbolen är inte borttvättad utan övermålad. Den tunna svarta färgen kommer att nötas bort. Då blir det jättebra. Fast då är nog miljöpartiet också borta. :)

Min närmaste cykelbana ändrad från separerad mellan gående och cyklister till den nya anarkistiska som man missförstår eller skiter i. Så det vita strecket och cykelsymbolen är övermålade men syns bra igen. Otydliga regler men vi överlever nog. De flesta går efter de gamla reglerna.

Var ute och bladade en sväng. Lite kassa bilder på en uppdaterad gång- och cykelbana där var och en tolkar reglerna efter förmåga. Övermålade herrcykelsymboler. Inte för att någon normalt funtat människa tolkat symbolen som annat än cykelbana. Vilket räckte gott och väl.

image.jpeg

Här är det tydligt skyltat. Fotgängare får dela på 45 cm. Cyklister kan cykla i bredd och mötas eftersom de är cyklister. Lite viktigare och mer värda.

image.jpeg

Vet inte vad detta betyder. Cyklister utan gränser, cyklister får ta av gångbanan vid behov. Measure twice paint once?

image.jpeg

Don't drink and måla raka linjer.

image.jpeg

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Cykelbana säger du.

När cyklarna är trötta så ska man lägga dem där så de får vila.
Så tolkar jag det.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...