Jag kanske är gammalmodig men jag skulle mycket hellre ta en vanlig hederlig trampcykel om har 1mil till jobbet och få lite kondition på köpet
Ja, och orkar man inte det så elcykel/moped.
Jag har inte riktigt förstått tjusningen med sparkcykel.
Jag kanske är gammalmodig men jag skulle mycket hellre ta en vanlig hederlig trampcykel om har 1mil till jobbet och få lite kondition på köpet
Symbolpolitik utan värde som dessutom kostar pengar. Typiskt miljöpartiet !Av alla triljoner grejer man kan lägga skattepengar på så är nog det där en av de absolut bästa.
Man har alltså en fungerande symbol av en cykel ritad, sedan lägger man pengar på att tvätta bort den och rita dit en nästan likadan symbol.
Makalöst.
Här har ni framtiden gubbar...
MPs våta dröm att alla susar omkring på dem vinter som sommar, i regn och rusk.
Per bolund anser att 3-4 nya kärnkraftverk måste byggas snarast.
Det svänger fort när det blåser.
Jag förstår inte, räckte det inte med att lastbalansera…?Tyskland öppnar upp kolkraft en igen.
Tyskland vägrar att sluta producera bensin/diesel 2035.
Per bolund anser att 3-4 nya kärnkraftverk måste byggas snarast.
Det svänger fort när det blåser.
Detta ?Jag skulle snarare säga att det svänger fort för att det är tre månaner kvar till valet och hans parti sitter fast under riksdagsspärren som en elsparkcykel i en slasksträng…?
Inte alls ovanligt. Jag kör mellan 5-6 mil om dagen till och från jobbet och handling, med ett soppapris på 24 spänn och bensinbilen drog 0,7 vilket ger ca 17 spänn och jag gör detta 250 dagar per år. Lite snabbt räknat så får jag det till ca 21 250,-20 tusen om året? Åkte dom Taxi till jobbet innan eller?
Och elsparkcyklarna var gratis?
Inte alls ovanligt. Jag kör mellan 5-6 mil om dagen till och från jobbet och handling, med ett soppapris på 24 spänn och bensinbilen drog 0,7 vilket ger ca 17 spänn och jag gör detta 250 dagar per år. Lite snabbt räknat så får jag det till ca 21 250,-
Bytte till en Rav4 som kommer mellan 6-8 mil på el, laddar hemma för 1spänn per Kwh och bilen drar 2Kwh per mil så nu kör jag samma sak för ca 3000 spänn per år...
Kan man då köra elscooter istället så kan jag tänka mig att de sparar 20 000 per år.
Det är bergigt i Sunne så en mil där är motsvarande 7 mil i Skåne...Dom körde en mil till jobbet och en mil hem, det var det jag utgick ifrån, inte 5-6 mil om dagen
På samma sätt som -5c i stockholm är lika kallt som -25c i norrland?Det är bergigt i Sunne så en mil där är motsvarande 7 mil i Skåne...
Hur mycket dyrare är din rav4 än den du hade innan.. Nyare bilar äter upp bränsle skillnad i dyrare service o i vissa fall finansiering.Inte alls ovanligt. Jag kör mellan 5-6 mil om dagen till och från jobbet och handling, med ett soppapris på 24 spänn och bensinbilen drog 0,7 vilket ger ca 17 spänn och jag gör detta 250 dagar per år. Lite snabbt räknat så får jag det till ca 21 250,-
Bytte till en Rav4 som kommer mellan 6-8 mil på el, laddar hemma för 1spänn per Kwh och bilen drar 2Kwh per mil så nu kör jag samma sak för ca 3000 spänn per år...
Kan man då köra elscooter istället så kan jag tänka mig att de sparar 20 000 per år.
Hur mycket dyrare är din rav4 än den du hade innan.. Nyare bilar äter upp bränsle skillnad i dyrare service o i vissa fall finansiering.
En gammal Volvo 745 drar 0, 7-1 liter men är svinbilligt i övrig drift samt försäkring.
Bara som ex vem fan vill ha en Volvo oavsett modell.
Gör de verkligen det fortfarande?En gammal Volvo 745 drar 0, 7-1 liter
Jo dom går på 0,7-1 liter milen samma med alla mina Opel omega kombis välservade så gick dom att köra på 0,6 liter milen o dessutom lastade bägge bilarna hur mycket som helst.Gör de verkligen det fortfarande?
Vet att de gjorde det på 80/90-talet, men då hade vi ju 100% bensin i bensinen. Nu har vi 10+% etanol i bensinen som drar upp förbrukningen.
Finns det något test därute där man mätt de gamla bilarnas förbrukning i moderna siffror?
Gör de verkligen det fortfarande?
Vet att de gjorde det på 80/90-talet, men då hade vi ju 100% bensin i bensinen. Nu har vi 10+% etanol i bensinen som drar upp förbrukningen.
Finns det något test därute där man mätt de gamla bilarnas förbrukning i moderna siffror?
Hur mycket dyrare är din rav4 än den du hade innan.. Nyare bilar äter upp bränsle skillnad i dyrare service o i vissa fall finansiering.
En gammal Volvo 745 drar 0, 7-1 liter men är svinbilligt i övrig drift samt försäkring.
Bara som ex vem fan vill ha en Volvo oavsett modell.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|