Då får dom måla sparkcyklar på en jävla massa ställen, för dom blir trötta överallt verkar det somCykelbana säger du.
När cyklarna är trötta så ska man lägga dem där så de får vila.
Så tolkar jag det.
Stockholms stad får numera bärga/flytta dessa elskotrar ifall den står ivägen eller på nåt sätt är farligt uppställd, och skoterbolaget får betala 1500 kr per flyttad skoter.
Ja, enligt Mogge Johansson är väl allt tillåtet numera.Kan man freelansa?
Jag tar 500:-/st och stockholm stad får behålla resten?
Det finns många som gör staden 'småtjänster' hela tiden, ofta hamnar dessa skotrar i strömmen. Om du får betalt eller inte måste du nog ta med kommunen sen.Kan man freelansa?
Jag tar 500:-/st och stockholm stad får behålla resten?
Här har ni framtiden gubbar...
MPs våta dröm att alla susar omkring på dem vinter som sommar, i regn och rusk.
Folk tar med dom in, och i bästa fall leder dom bara dom inne i affären. Det är vanligt att folk tar med skiten på pendeln, kliver av, vecklar ut den, åker fram till rulltrappan, fäller ihop den, åker trappan upp, och sen åker vidare. Men dom har säkert använt friskvårdsbidraget till att bli stödmedlemmar på Sats, så i teorin är dom väldigt vältränade.Hur parkerar man en som man äger själv när man går in på affären?
Man jobbar i snitt 260 dagar om året. De har 1 mil till jobbet. De är 2 st. Bensinpriset är 24 kr/l.20 tusen om året? Åkte dom Taxi till jobbet innan eller?
Och elsparkcyklarna var gratis?
Hur parkerar man en som man äger själv när man går in på affären?
(en Voi kastar man ju uppenbarligen mitt framför dörren till affären, är den borta sen hyr man en annan när man ska hem)
Man jobbar i snitt 260 dagar om året. De har 1 mil till jobbet. De är 2 st. Bensinpriset är 24 kr/l.
En normal bil drar 0,7 l/mil.
4 mil per arbetsdag om de hade 2 bilar.
Det är 2,8 L bensin per dag. Vilket blir 67,2 kr per dag.
Vilket blir 17 472 kr per år.
Sen lite avrundning så kan det nog stämma.
Men jag vill se dem bege sig till jobbet en kall januaridag och osaltade vägar....
Nå, ett fordon med sådan köregenskaper som en sparkcykel som dessutom framförs av folk som inte inser riskerna med så små hjul är det nog bara en tidsfråga innan dom förbjudits.
Det är väl bara statistiken som måste hinna ikapp verkligheten först.
Fär många år sedan bedrev sjukhuset/Akuten i Umeå (NUS) något trafiksäkerhets forskningsprojekt.
På väggen inne på akuten hade dom en stadskarta där dom nålade fast en liten remsa med text, t.e.x "Man 27, cykelolycka kl 01:45 på väg hem från krogen" eller "Flicka 12, påkörd av bil när hon cyklade"
Dessutom var remsorna färgkodade, cykel hade en färg, moped en annan osv...
Man drog snabbt slutsatsen att cykelstråket mellan krogarna och studentboendena måste ha sett ut som slaget vid Stalingrad varje helg med blodet flytandes i rännstenen.
Undra hur en sån karta ser ut efter elsparkcyklarnas intåg?
Jag har sett en sparkcykelolycka live, personen körde på något så det slog stopp och flög över styret, armarna rakt bakåt och tog emot sig i asfalten med ansiktet först...
Lyckligtvis iförd cykelhjälm, men näsan och neråt var oskyddat
Om man tar med besparingen av försäkringskostnad för bilen man sålde så når man upp till ca 20000kr.Man jobbar i snitt 260 dagar om året. De har 1 mil till jobbet. De är 2 st. Bensinpriset är 24 kr/l.
En normal bil drar 0,7 l/mil.
4 mil per arbetsdag om de hade 2 bilar.
Det är 2,8 L bensin per dag. Vilket blir 67,2 kr per dag.
Vilket blir 17 472 kr per år.
Sen lite avrundning så kan det nog stämma.
Men jag vill se dem bege sig till jobbet en kall januaridag och osaltade vägar....
Om man tar med besparingen av försäkringskostnad för bilen man sålde så når man upp till ca 20000kr.
Men besparingar för fordonsskatt och besiktning etc är nog inte med här.
Å andra sidan så verkar de bara referera till en rund siffra så vem vet?
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|