Raderad medlem 51742
Guest
Ja, det lär nog vara en del extra bränder som sker med anledning till att folk börjar tvätta och diska på natten. Har gjort det en del när jag körde med timpris, men då alltid tidigt på morgonen så att disk- och tvättmaskinen blir klar tills jag vaknar. Vill inte köra dem mitt i natten. Torktumlaren skulle jag aldrig vilja köra på natten.Nu värmer jag inte huset med el så för min del är detta inte ett val. Surt också att min elleverantör gör om sin betalningsmodell så den fasta avgiften ökar och det rörliga minskar. Samma pris för 10 A och 16A gynnar inte mig med låg förbrukning utan elbil.
Men om man ska använda varmvattenberedaren för att balansera så borde man kunna använda varmvatten från varmvattenberedaren i disk- och tvättmaskin också istället för att värma i maskinen. Diskmaskinen klarar inte det så där måste det tillverkas nya som klarar att matas med varmvatten men min tvättmaskin får varmvatten från ackutanken.
För min del skulle jag inte slå igång tvättmaskinen och sedan gå och lägga mig. Men jag är lite udda och kör den säkraste motorcykeltypen med bäst väghållning och bromsar...
Diska, tvätta och torktumla inte under natten
Visst kan det vara bekvämt att starta i gång en disk eller tvätt lagom till läggdags? Men gör inte det! Tyvärr händer det då och då att en disk- eller tvättmaskin plötsligt fattar eld, och då är det viktigt att man är närvarande och kan agera direkt.
t/
Jag är för övrigt också säkerhetsmedveten och resonerar på samma sätt när det gäller val av motorcykeltyp