0,7hk känns inte jättekul. Cool grej men långsamt.Jag såg häromdagen att Toyan har släppt en liten Wankel, jag vill ha en sån på en sparkcykel...
0,7hk känns inte jättekul. Cool grej men långsamt.Jag såg häromdagen att Toyan har släppt en liten Wankel, jag vill ha en sån på en sparkcykel...
0,7hk känns inte jättekul. Cool grej men långsamt.
Såg att de har en tvåskivig wankel också. Vet inte vad jag skulle ha den till, men jag vill ha en.Jag såg häromdagen att Toyan har släppt en liten Wankel, jag vill ha en sån på en sparkcykel...
Och Helldén kör med skrämselpropaganda
Ja, artikeln han länkar till säger inget om det, så det är något han själv hittar på för att så split och skapa hysteri."Kan leda till bilförbud i städerna"...???
Tja, han konfirmerar ju än en gång att det är bilen han hatar (inte dess utsläpp) och dessutom att han verkligen ser allt ut Hufvudstadens perspektiv...
Typisk mp."Kan leda till bilförbud i städerna"...???
Tja, han konfirmerar ju än en gång att det är bilen han hatar (inte dess utsläpp) och dessutom att han verkligen ser allt ut Hufvudstadens perspektiv...
Energislagen närmar sig varandra.Bensinrea igår. 17,79 litern.
Bensin: 18*0,8 = 14,40 kr/milEnergislagen närmar sig varandra.
Med detta bensinprispris så skulle ett elpris på ca 4,40kr/kWh göra att det inte lönar sig att stoppa i sladden på bilen längre
Jag tror att det blir en spännande vinter.......
Ja, det blir nog olika på vilken bil man jämför med.Bensin: 18*0,8 = 14,40 kr/mil
El: 4,4*2 = 8,80 kr/mil
Nu jämför jag två ungefär lika stora fyrhjulsdrivna bilar vintertid, och räknar snålt på bensinbilen och lägger på lite på elbilen. Blandad körning ger snarare litern på en bensin-SUV.
Så kör man 3000 mil/år så sparar man 5,60*3000 mil = 16.800kr/år.
Skall drivmedelskostnaden motsvara bensinkostnaden måste det upp till minst 7,20 kr/kWh i genomsnitt.
Ja, korrekt.Om dom säger att elpriset är tex 4:40 idag så tillkommer det väll en massa nätavgifter och skatter mm ?
Bensin: 18*0,8 = 14,40 kr/mil
El: 4,4*2 = 8,80 kr/mil
Nu jämför jag två ungefär lika stora fyrhjulsdrivna bilar vintertid, och räknar snålt på bensinbilen och lägger på lite på elbilen. Blandad körning ger snarare litern på en bensin-SUV.
Så kör man 3000 mil/år så sparar man 5,60*3000 mil = 16.800kr/år.
Skall drivmedelskostnaden motsvara bensinkostnaden måste det upp till minst 7,20 kr/kWh i genomsnitt.
Vi får se läste att idag skull bli dyrast .Men var lite billigare idag än igårKalkylen löser sig nästa vecka. Bensin blir billigast. Vem kunde tro det för tio år sedan?Prisnivån på el fördubblas på måndag – och kan bestå vintern ut
Sydsvenskan.se är den ledande nyhetstidningen i Skåne och Öresundsregionenwww.sydsvenskan.se
Fast hur kan man skriva så?Kalkylen löser sig nästa vecka. Bensin blir billigast. Vem kunde tro det för tio år sedan?Prisnivån på el fördubblas på måndag – och kan bestå vintern ut
Sydsvenskan.se är den ledande nyhetstidningen i Skåne och Öresundsregionenwww.sydsvenskan.se
Har inte heller läst hela artikeln. Antar att en eller flera gör en guesstimation. Den som kan förutspå framtida marknadspriser blir världens rikaste på ett par dagar.Fast hur kan man skriva så?
Priset sätts ju dygnet före vad jag vet Så priset för kommande vecka bör ju vara svårt att sätta?
Har inte tillgång till artikeln, men skulle vara intressant att se hur dom har prognostiserat?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|