Miljöpartiet förbjuder bensin från 2030

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Det är ju hårfin skillnad mellan blocken så om hälften av SDs väljare går tillbaka till S så gör det ju en jäkligt stor skillnad.

Det behöver inte ens vara så många...

Om man kollar på Valmyndighetens hemsida så skiljer det 46.296 röster eller tre mandat mellan blocken. SD anses ha gått fram något enormt i glesbygden. Räknar man bara norr om Dalälven (utan Dalarna) så fick SD 152.366 röster eller åtta mandat...och nu är en stor andel av de människor som petade ned dessa röster i kuverten ganska besvikna och uppretade...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det behöver inte ens vara så många...

Om man kollar på Valmyndighetens hemsida så skiljer det 46.296 röster eller tre mandat mellan blocken. SD anses ha gått fram något enormt i glesbygden. Räknar man bara norr om Dalälven (utan Dalarna) så fick SD 152.366 röster eller åtta mandat...och nu är en stor andel av de människor som petade ned dessa röster i kuverten ganska besvikna och uppretade...

Precis.

Men jag tror SD kan förlora hälften av sina väljare.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Väljarflykten bort från brunt har sannerligen börjat, nu också enligt Novus:

Jag tror att det här med brutna vallöften kring drivmedelspriser och uteblivet elprisstöd i mer än halva landet har väldigt mycket större betydelse än vissa i Hufvudstaden verkar tro…

Detta är också något som Uffe och Ebba borde försöka förstå. De sitter ju liksom inte i regeringen av egen kraft eller på grund av sin egen alldeles fantastiska politik, utan för att en stor del av befolkningen har röstat på deras stödparti. När stödpartiet ryker så ryker även de…

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Uffe och Ebba tror väl att de ska få de bruna rösterna men SD är inget borgerligt parti hur mycket övriga än kallat dom för extremhöger, dom har huvudsakligen tagit sina väljare från S och dom kommer gå tillbaka till S.
Låt mig se, när väljarna röstade S, var dom röda och goa, därefter när rösten lades på SD, blev dom bruna och elaka, men kommer dom tillbaka till S, är dom återigen röda och goa?

Men ja, så kan det förövrigt bli om regeringen, inklusive stödparti, misslyckas katastrofalt.

Det ser vi hösten 2026.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Öppnar det sig lite i diskursen kanske? Nu när saker sätts på sin spets.
Bra skrivet i expressen. Verkligen dags att släppa sargen och komma in i matchen för en del.
Egentligen är det iofs inte kärnkraften som teknikslag i sig som är viktig, men låt gå.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Låt mig se, när väljarna röstade S, var dom röda och goa, därefter när rösten lades på SD, blev dom bruna och elaka, men kommer dom tillbaka till S, är dom återigen röda och goa?

Men ja, så kan det förövrigt bli om regeringen, inklusive stödparti, misslyckas katastrofalt.

Det ser vi hösten 2026.

Ja, det är ju ett problem för S att dom kallat sina väljare för rasister men dom har ju bytt partiledare så dom kan nog skaka av sig en del av de synderna.

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Nu knakar det även inom de egna leden…

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Aftonbladet/Demoskop​

Så skulle vi rösta om det vore val i dag

Vänsterpartiet. 8,9 procent. + 0.1 %
Socialdemokraterna. 33,3. + 2,1
Miljöpartiet. 3,5. + 0.3
Centern. 6,1. + 0,1
Liberalerna. 4,2. + 0,2
Kristdemokraterna. 4,8. + 0,2
Moderaterna 20,5. - 0,8
Sverigedemokraterna 17,6. - 2,0
Övriga 1,2. - 0,1

Regeringsalliansen. 47,1 procent. - 2.4
Oppositionen. 51,8 + 2.6

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Hur kan MP ökat 0,3 och bara få 3,5? Spärren är väl 4?

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-
Idag kostar bensinen 18,29. Inte för att någon verkar bry sig längre ens när priset går upp eller ner med en 50-öring

Om vi hade fått den utlovade prissänkningen på 6,50 litern så skulle soppan ha kunnat kosta 11,79. Jo tjena. Det var väl mer tänkt från ett pris på 23-24 kr litern till 18 kr.

Jag ser i alla fall fram emot att kunna tanka 95 E5 igen säsongen 2024. Ingen vet dock vad literpriset blir då. Längre än för 98 hur som helst.

Annars var soppapriset ok i december 2018.

3683BB69-AEBA-412B-AF29-9CA14A3A33C0.jpeg

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
"De drygt 1000 eldrivna hyrcyklar som finns i Stockholms stad plockas bort med omedelbar verkan.
Detta eftersom batterierna kan börja brinna, rapporterar SvD.
– Man har kunnat konstatera att det beror på ett tekniskt fel som är kopplat till kylan. Det går inte att utesluta risken att det kan drabba fler cyklar, därför stoppas systemet och bolaget plockar in cyklarna för att försöka åtgärda det här, säger trafikborgarrådet Lars Strömgren (MP) till SvD.
– För oss är det helt oacceptabelt att det ska stå cyklar ute på Stockholms gator som utgör en brandfara, fortsätter han.
Han hoppas att felet ska kunna åtgärdas till nyår."

Men, men... hur skall man ta sig fram nu då? :rolleyes:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
"De drygt 1000 eldrivna hyrcyklar som finns i Stockholms stad plockas bort med omedelbar verkan.
– Man har kunnat konstatera att det beror på ett tekniskt fel som är kopplat till kylan. Det går inte att utesluta risken att det kan drabba fler cyklar, därför stoppas systemet och bolaget plockar in cyklarna för att försöka åtgärda det här, säger trafikborgarrådet Lars Strömgren (MP) till SvD.
– För oss är det helt oacceptabelt att det ska stå cyklar ute på Stockholms gator som utgör en brandfara, fortsätter han.

Och så undrar jag hur dom ska åtgärda felet? Går det ens felsöka och lokalisera ett sånt fel? Och hur vet dom att det orsakats av kylan? Kanske bara en gissning för att det skett just nu?

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera

Framgår det vilket företags cyklar som är drabbade?

Tebax

Kör mindre än önskat
Gick med
14 Mar 2021
Hoj
Hoj med vingar & Kawasaki GPZ500S -96
Och så undrar jag hur dom ska åtgärda felet? Går det ens felsöka och lokalisera ett sånt fel? Och hur vet dom att det orsakats av kylan? Kanske bara en gissning för att det skett just nu?
Det är kanske Miljöpartiet som gissar?
De gissar sig ju till det mesta annat ändå:rolleyes:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Man har kunnat konstatera att det beror på ett tekniskt fel som är kopplat till kylan.

Det där blir ju liksom syntax error...?

För att ett material ska börja brinna så måste det komma upp i en temperatur som överstiger dess flampunkt, alltså mer eller mindre överhettas...och detta påstås alltså ske på grund av att omgivningens temperatur blir lägre...joråsåatt...

Jag ser i och för sig systemet, för detta verkar inträffa i en väldans massa branscher men bara på ett ställe...elcyklar, vedeldning och tåg...men bara i Hufvudstaden...

Min utsaga är i alla fall inte mer felaktig än att bara skylla på "ett tekniskt fel kopplat till kylan"...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Batterierna får för hög inre resistans av kylan och får hotspots som tar eld?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA