Det jag sett är att snubbar hämtar dem med skåpbil och laddar hemma för att sedan placera ut dem igen.Laddas cyklarna i nåt ställ på gatan?
Är den logistiken med i "miljövinsten"? Kanske elbilar som troligen renar luften när rosa sagoväsen laddar dem...och cyklarna.Det jag sett är att snubbar hämtar dem med skåpbil och laddar hemma för att sedan placera ut dem igen.
Jahapp, då är det inte laddexplosion iallafall.Det jag sett är att snubbar hämtar dem med skåpbil och laddar hemma för att sedan placera ut dem igen.
Stämmer på mig iaf. Ersätter även kollektivtrafiken ibland.Nu frågar jag kanske i fel forum, men finns det några studier på vilka som använder elektrisk kickbike? Mina fördomar säger att det till stor del är folk som antagligen hade gått eller åkt trampcykel om de inte kunnat åka elektriskt.
Idag kostar bensinen 18,29. Inte för att någon verkar bry sig längre ens när priset går upp eller ner med en 50-öring
Om vi hade fått den utlovade prissänkningen på 6,50 litern så skulle soppan ha kunnat kosta 11,79. Jo tjena. Det var väl mer tänkt från ett pris på 23-24 kr litern till 18 kr.
Jag ser i alla fall fram emot att kunna tanka 95 E5 igen säsongen 2024. Ingen vet dock vad literpriset blir då. Längre än för 98 hur som helst.
Annars var soppapriset ok i december 2018.
View attachment 479147
I snitt 5,67 kr/kWh i mitt avtal imorgon. Nästan bensinbilspris på att köra elbil nu.Idag 18,09 kr litern för 95 oktan.
Frugan innan hon fick sin trasiga höftled renoverad. Och de första månaderna efter när jag tänker efter.Nu frågar jag kanske i fel forum, men finns det några studier på vilka som använder elektrisk kickbike?
Nu hittade jag ingen flock med jättebusiga motardåkare. Lite bakhjul och någon heldragen linje. Inte så farligt jämfört med dessa snöskoteråkare som gör stan osäker.
Just detta är bara en kille. Men jag vet nog hur dom kör.
Körde bakom en elsparkscyklist med crosshjälm/mc-kläder på sig häromdagen. 70 knyck gjorde den. Blev lite sugen på en sån.Jag har skrivit det förut några (?) gånger om min grannes syrra som kör sin elsparkcykel tor Vällingby - Aspudden varje vardag nästan hela året. 1,4 mil enkel resa. Hellre det än tunnelbana säger hon.
Jag har också sett flera 13-16-åriga killar och tjejer (inte vet jag hur gamla de är) som har hjälm på sig. Så coolt. Egna elsparkcyklar då.
Jag skulle kunna ge en massa exempel på när det passar jättebra att hoppa på en elsparkcykel och åka kors och tvärs i stan. Dessutom verkar de tycka att det är roligt. Jävla dom.
Parkera och ta en annan när de ska vidare eller hem. Att ha en egen funkar inte lika bra pga stöldrisken. T ex att lämna den om de andra ska åka vidare på annat sätt.
Något av bolagen åker runt och byter batterier på sina elsparkcyklar. Då kommer dom i en eldriven trehjuling med en massa batterier.
Visst, jag har sett skåpbilarna som åker runt och flyttar och ställer ut elsparkcyklar på passande platser, t ex torg och t-banestationer. Hur det är för miljön har jag inte räknat på.
Eldrivna skåpbilar är inte ovanliga längre.
Dumt att många hamnar i vattnet. Dykarna som rensar bottnarna runt kajer och båtklubbar har hittat massor av blybatterier. Troligen från båtar. Dumma båtägare va?
Och ja många av dessa som hyr elsparkcyklar skiter i allt vad hänsyn och regler heter. Men det gör ju många cyklister också.
Och... motorcyklister! Överhuvudtaget människor i flock.
Farbror blå med troligen…Körde bakom en elsparkscyklist med crosshjälm/mc-kläder på sig häromdagen. 70 knyck gjorde den. Blev lite sugen på en sån.
Farbror blå får gärna köpa egna isf. Nu ser man dom rännandes runt och sno alla andras.Farbror blå med troligen…
Körde bakom en elsparkscyklist med crosshjälm/mc-kläder på sig häromdagen. 70 knyck gjorde den. Blev lite sugen på en sån.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari