Men skall man inte ge dom lite tid, tänker att nog är det en del parametrar som skall synka för att få till drivmedel och elen att bli rimligt, samt vad som tänkts för HELA sverige?
När så tiden för denna mandatperiod börjar rinna ut, och det är samma jävla soppa som förra regeringen, då är jag den första att meddela "vilket jävla pack", och utbrista arma sverige.
Jo, men precis som det skrivs ovan så är det ju uppenbart att den nya regeringen hade en väldigt aggressiv tidsplan för sina vallöften...så länge de bara var vallöften...
Nu när man äntligen regerar så är det inte alls samma ljud i skällan som man hade under valrörelsen. Istället spenderar man tiden ute i media och försöker släta över det hela med den ena förklaringen dummare än den andra till varför folket - väljarna - måste FÖRSTÅÅÅ att vissa vallöften naturligtvis inte går att realisera. Och så detta konstanta snack om att VERKLIGHEEETEN ser annorlunda ut...Vad är det för jävla verklighet de lever i som alla väljare så uppenbart har missat...???
Är det någon annan som har noterat att Ebba Busch håller en mycket lägre profil som minister jämfört med sitt konstanta skrikande under valrörelsen...? Nu verkar hon ha fastnat i någon slags konstant "jag ska återkomma om det"-kommentar till medierna här uppifrån, som naturligtvis vill ha hennes kommentar om allt mellan bensinpriser och framtida industrisatsningar. Lokalradion hade i alla fall fått till någon sorts intervju häromdagen och en mycket skarp reporter såg till att sätta henne på plats direkt angående ett antal vallöften, medans Minister Busch mest lindade in sig själv i någon sorts väldigt bakvänt resonemang.
Så nej - jag är nog mer av åsikten att det den nya regeringen presterat hittills gör att de klassas som lögnare redan här och nu. Lägger man upp en aggressiv tidsplan för sina vallöften och detta genererar röster, då får man också se till att infria detta, annars blir väljarna allt annat än nöjda.