notrightrider
The white zone is for loading and unloading only
Den loggan var passé ungefär samtidigt med att de flesta vände bort Hitler och fram med Churchill så när det byggdes både O1, O2 och B1,B2 så var den sedan länge redan borta.
Sen ska man väl komma ihåg att loggan il det att hr. Hitler med anhang approprierade den kunde finnas i såväl familjen von Rosens familjevapen som på andra ställen där de funnits långt innan NSDAP skapade sin partisymbol.
Det finns bilder på en rätt så slank Hermann Göring under tidigt 20-tal lutandes sig mot en öppen spis/eldstad på ett av familjen von Rosens ställen/gods där svastikan är väl synlig och det som sagt innan kanske Göring tog den med sig till hr. Hitler med anhang?
En slank Herman Göring....?
Revisionist! Hädare!
Der Dicke har alltid varit fet.
Det är en av grundvalarna vi bygger vårt samhälle på.
Äsch, jag tramsar.
Fascinerade historia med honom och Carin Foch / v Kantzow.
Märkligt hur Göring kunde hålla igång sitt missbruk och ändå finnas kvar i den absoluta makteliten.
Ja, den här instruktionen för oljefyllda transformatorer är från 1928.
I slutet av 30-talet började man att fasa ut den loggan.
Men, instruktionsboken är välskriven, gäller fortfarande och är mer informativ än det som levereras idag ?
View attachment 479363
"ASEA fasade ut..."
Sorry, jag trodde inte mitt lilla inpass med loggan skulle dra iväg så mycket.
Som som sagt: hur länge efter 2030 kan man räkna att det finns flytande bränsle att köpa rimligt enkelt till alla våra förbränningsmotordrivna åkdon?
Behöva gå tillbaka till att handla soppa i glasdamejeanner på apoteket känns lite opraktiskt.