Väldans kallt i sadeln på en SportHoj i morse men ingen frost...
Men jag körde i mörkret som det vore det på fuktiga delar av vägen!
Hemvägen var bara kall men nu vågade jag lägga ner lite...
Jorå, spann loss på 2'an & 3'an vid växlingarna idag så nu har hojen fått somna in för vintern......
Vi körde kanske inte på samma vägar eller så är jag mjukare på gasen!
För det andra så använder exempelvis Tesla inte kobolt från Kongo utan från Kanada - och då skall vi hålla i minnet att Tesla har mer än hälften av världens totala produktion av elbilsbatterier.
Vilket trams
Fortfarande ingen av miljömupparna som vågar sätta fingret på det obekväma problemet att vi är alldeles för många på vårt lilla klot.
För många för vadå?
Vilket trams
Fortfarande ingen av miljömupparna som vågar sätta fingret på det obekväma problemet att vi är alldeles för många på vårt lilla klot.
Vem bestämmer det? Vem skall effektuera beslutet...? Vad blir konsekvenserna?
Och, det spelar ingen roll om vi snackar evig ekonomisk tillväxt, eller organisk i form av människor på jorden.
Och det är nu det blir nasty:
Vem skall befolka jorden?
Ändå blir vi fler och fler och fler - fler än jorden kan försörja.
Du har fel.Exakt!
Allt detta är bara distraktion och strutsande.
Text...
Hur många miljarder människor till kan jorden hysa innan övre befolkningsgränsen är nådd och vilket nytänk behöver appliceras i matproduktionen för att det skall funka?Du har fel.
Jorden kan ge mat på bordet åt många miljarder till, men det krävs lite nytänk i produktionen och att vi slutar sabba planeten på det sätt vi gör nu. Det mesta tyder dessutom på att befolkningsökningen planar ut när levnadsstandarden höjs.
Att stoppa den globala uppvärmningen är en viktig pusselbit i att nå ett hållbart samhälle.
Hur många miljarder människor till kan jorden hysa innan övre befolkningsgränsen är nådd och vilket nytänk behöver appliceras i matproduktionen för att det skall funka?
Var skall dessa ytterligare miljarder människor bo?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|