Det är snarare den som hänvisar till honom som skall visa att han har rätt. Vilket han då inte har.
Överhuvudtaget blir jag förvånad över att vuxna människor går på myten om att ”snubbe i youtubefilm” trumfar forskningskonsensus. ”Alternativa media” finns till för att förmedla ”alternativa fakta”.
Buy quality, cry once
Jaha jasså. Har det som påstås här falsifierat något? http://www.21stcenturysciencetech.com/Articles_2011/Winter-2010/Morner.pdf
Är det som påstås falsifierbart? Har det falsifierats isf?
Du förstår att det blir ett cirkelresonemang om inte kritiken som kommer är saklig? Om en person hänvisar till något så kan du säga att det är fel och be personen hänvisa till något som säger att den första hänvisningen är rätt och personen gör då det...och sen börjar vi om på ny kula med att du ber om ytterligare en hänvisning.
Vänligen lägg inte ord i min mun. Jag har inte påstått något(eller att Mörner har rätt) angående klippet. Så det är fritt att påstå något och det är fritt för någon att då fråga om referens utöver eget tyckande.
Jag påstår inte heller att någon ska visa källa på att Mörner har fel, men om man påstår det(att han har fel) så kommer jag fråga hur det isf ligger till och då vill jag ha källa på det som påstås.
Och för de som inte hänvisar till någon alls utan för det mesta bara skriver vad de själva tycker på ett internetforum gäller vilka regler? Dessa ska vi tro på då?
Hypotetiskt kan ju Mörner och vilken godtycklig person som helst ha fel. Och man får såklart påstå det men om jag då frågar vad som är rätt så räcker det med vad en random person på nätet skriver på ett forum? Inga övriga referenser behövs då för ett korrekt svar?
Det är ett länkat youtubeklipp, varken mer eller mindre. Refererar han i klippet till några källor?
Fiktivt. Om person A påstår X och person B frågar efter någon form av referens och person A hänvisar till tex ett youtubeklipp med en docent eller doktor eller vad det nu är så är det någon form av referens till det man påstått? Korrekt?
Tror du mig om jag säger att Stephen Hawking hade fel om svarta hål eller är han tack vare sin auktoritet bättre lämpad att lita på i den frågan?
Vem tror det menar du och vad säger forskningskonsensus om havsnivåhöjningen?
Vad betyder konsensus inom forskningsvärden för en teoris sanningshalt?
Last edited: