Grandell
Inte alltid sist
- Gick med
- 30 Nov 2005
- Hoj
- Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Det verkar som om det funnits en Miljöpartist med lite förnuft men notera att det funnits för nu gav deras Europaparlamentariker upp. I alla fall lite stake att lämna vad jag tror ett riktigt välbetalt jobb och karriär då han helt enkelt inte tror på politiken han ska representera längre. Bra tycker nog många andra Miljöpartister då han knappast kan ha ansetts rättrogen.
Saxat från DN
Men medan vissa anklagar MP för att inte vara tillräckligt radikala när klimatkrisen förvärras, anser andra att partiet går för långt i sin iver för den gröna omställningen.
Jakop Dalunde nämner MP:s vurm för lådcyklister som ett exempel.
– Jag sympatiserar med att vi vill begränsa parkeringsplatser för att göra det möjligt att ta lådcykeln i stället. Men för många som inte har tillgång till kollektivtrafik uppfattas det som helt världsfrånvänt, säger han.
– Vi måste hitta ett sätt att bli mer inbjudande och komma med förslag som ger människor en positiv känsla av att man är med och bidrar i den gröna omställningen.
Han har ett medskick till de som tar över stafettpinnen:
– I energi- och bensinpolitiken så kommunicerar vi på ett sätt som gör att folk tvivlar på att vi förstår vad som händer i samhället. Vi behöver bli bättre på att tänka in och höra hur vi uppfattas av andra.
Saxat från DN
Men medan vissa anklagar MP för att inte vara tillräckligt radikala när klimatkrisen förvärras, anser andra att partiet går för långt i sin iver för den gröna omställningen.
Jakop Dalunde nämner MP:s vurm för lådcyklister som ett exempel.
– Jag sympatiserar med att vi vill begränsa parkeringsplatser för att göra det möjligt att ta lådcykeln i stället. Men för många som inte har tillgång till kollektivtrafik uppfattas det som helt världsfrånvänt, säger han.
– Vi måste hitta ett sätt att bli mer inbjudande och komma med förslag som ger människor en positiv känsla av att man är med och bidrar i den gröna omställningen.
Han har ett medskick till de som tar över stafettpinnen:
– I energi- och bensinpolitiken så kommunicerar vi på ett sätt som gör att folk tvivlar på att vi förstår vad som händer i samhället. Vi behöver bli bättre på att tänka in och höra hur vi uppfattas av andra.