Mille Fighter

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Ser bra ut!!!
Jag har själv ett MT-03 framlyse som jag ska göra en flyscreen på men som sagt mycket mallar blir det.
Har ej fått det å blivit bra men det kommer väl nån gång....
Va dina fästen till lyset svarta orginal eller har du lackat dom själv?

De var svarta original. Jag fick ett par silverfärgade första gången jag beställde men bytte dem mot svarta.

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Nu har jag gjort en sväng i garaget igen. Har flyttat tändspolarna och dragit om kablarna. Blev ganska bra, rätt så undanskymda i alla fall. Ett par bilder på placering utan och med bakkåpa.

Bifogat

• picresized_1203134886_DSC00217.jpg
    picresized_1203134886_DSC00217.jpg
    235 KB · Visningar: 198
  • picresized_1203134942_DSC00218.jpg
    picresized_1203134942_DSC00218.jpg
    203.2 KB · Visningar: 200
  • picresized_1203135419_DSC00216.jpg
    picresized_1203135419_DSC00216.jpg
    237.8 KB · Visningar: 187
Last edited:

Ride

Det löser sig
Gick med
6 Jul 2006
Hoj
H-D
Kompis! :tummenupp

Kolla in mitt garage, finns lite bilder på min millefighter där..
Det är inte jag som byggt om den, men jag ska fortsätta "filandet" på den.

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kompis! :tummenupp

Kolla in mitt garage, finns lite bilder på min millefighter där..
Det är inte jag som byggt om den, men jag ska fortsätta "filandet" på den.

Ey, killen. (Eller tjejen?!)
Trodde jag nästan skulle vara ensam om att ha en Fighter byggd på Mille. Kul att se att det finns andra. Såg på bilderna att du, eller den som byggt, har löst vissa grejer på annat sätt än mig. Har själv haft lite funderingar runt luftintagen. Både på Millen och på Tuonon sitter det ju kanaler som styr in luften, antagligtvis för att maximera trycket i luftburken. Men funkar det bra utan dessa? Eller har du märkt att det skulle kunna göra skillnad?
Vad hade du tänkt göra för "filningar" här näst då? Är det något du funderar över är det bara att fråga, jag kommer göra det samma. Risken finns ju att vi kan sitta på info som kan vara till nytta för varann.
Ha det och lycka till.

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Var ner och luftade bromsar och koppling igår så jag var mer eller mindre tvungen att ta en sväng runt kvarteret. Första testen sen bytet av krona/styre. Kändes riktigt bra, den här sommaren kommer bli för jävla rolig.

Ett par bilder på besten.

Bifogat

• picresized_th_1203407065_DSC00220.jpg
    picresized_th_1203407065_DSC00220.jpg
    206.7 KB · Visningar: 314
  • picresized_th_1203407269_DSC00221.jpg
    picresized_th_1203407269_DSC00221.jpg
    193 KB · Visningar: 395

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Det är ganska kul att framlampan till MT03 är såpass billig, jättemånga fighterbyggare kommer köpa den över hela världen, och det är knappast så att det står en maskin 3 mil utanför Tokyo och spottar ut nya, utan Yamaha har väl tillverkat ett antal baserat på tidigare åtgång.

Så kommer det bli en sviindyr orginalgrej att beställa om tio år:D

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Det är ganska kul att framlampan till MT03 är såpass billig, jättemånga fighterbyggare kommer köpa den över hela världen, och det är knappast så att det står en maskin 3 mil utanför Tokyo och spottar ut nya, utan Yamaha har väl tillverkat ett antal baserat på tidigare åtgång.

Så kommer det bli en sviindyr orginalgrej att beställa om tio år:D

Så kan det säkert vara. Fast å andra sidan finns det då säkerligen något annat lyse som är svinbilligt.

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Storleksgränsen för bilder här på SH är 141.6 KB. Så under det måste du komma.

Bara så ingen missar det så är gränsen ändrad till 239.3 KB nu :tummenupp :yoparty Större bilder åt folket!

Jag använder förövrig Paint när jag förminskar mina bilder:tummenupp

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
prova PS så får du ner storlek på filstorleken ;)

Bara så ingen missar det så är gränsen ändrad till 239.3 KB nu :tummenupp :yoparty Större bilder åt folket!

Jag använder förövrig Paint när jag förminskar mina bilder:tummenupp

Ride

Det löser sig
Gick med
6 Jul 2006
Hoj
H-D
....Har själv haft lite funderingar runt luftintagen. Både på Millen och på Tuonon sitter det ju kanaler som styr in luften, antagligtvis för att maximera trycket i luftburken. Men funkar det bra utan dessa? Eller har du märkt att det skulle kunna göra skillnad?
Vad hade du tänkt göra för "filningar" här näst då? Är det något du funderar över är det bara att fråga, jag kommer göra det samma. Risken finns ju att vi kan sitta på info som kan vara till nytta för varann.
Ha det och lycka till.

ang luftintagen, så har jag inte märkt att den skulle gå dåligt på något sätt. Men jag har tänkt sätta dit något slags galler/nät.

Nu har jag äntligen fått "tummen ur" att börja göra något på hojen.
I detta nu, så ska jag byta nedre styrkronan (vet bara inte hur jag ska lyfta hojen) samt byte av drivpkt. Tändspolarna tänkte jag göra något åt. Jag var inne på att bygga en kåpa till dem. Men lösningen som du hade, verkar ju utmärkt, så jag kanske stjäl din idè rakt av :) om det är ok?

Hur går det förresten med ditt bygge?

Gick med
25 Apr 2004
Hoj
Street Triple, Ktm Freeride
Framlyktan är riktigt nice. Vad får man ge för en sån?? Och vart köper man den? Hos Yamaha handlare som originaltillbehör eller Grevens?
Ska nog byta på sp3 an framöver...
Tror Tyska LsL hade lyset på sin concept SpeedTriple och den var riktigt NICE.

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
ang luftintagen, så har jag inte märkt att den skulle gå dåligt på något sätt. Men jag har tänkt sätta dit något slags galler/nät.

Nu har jag äntligen fått "tummen ur" att börja göra något på hojen.
I detta nu, så ska jag byta nedre styrkronan (vet bara inte hur jag ska lyfta hojen) samt byte av drivpkt. Tändspolarna tänkte jag göra något åt. Jag var inne på att bygga en kåpa till dem. Men lösningen som du hade, verkar ju utmärkt, så jag kanske stjäl din idè rakt av :) om det är ok?

Hur går det förresten med ditt bygge?

Givetvis är det okay med idéstölder. Aluplattan som spolarna sitter på fick plats utan modifieringar på vänster sida, men på höger är det lite tajtare om plats. Jag klippte helt enkelt till en ny av aluminiumplåt, man behöver ju inte vara så noga med finishen om man inte nödvändigtvis vill, det är ju ändå inget som syns. Varför ska du byta nedre kronan?
Ha det.

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Framlyktan är riktigt nice. Vad får man ge för en sån?? Och vart köper man den? Hos Yamaha handlare som originaltillbehör eller Grevens?
Ska nog byta på sp3 an framöver...
Tror Tyska LsL hade lyset på sin concept SpeedTriple och den var riktigt NICE.

Framlyktan handlas hos närmsta Yamaha handlare. Priset ligger på ungefär 1000 spänn för lyktan och 300 spänn/st för fästena. Det är alltså originallyse till Yamaha MT 03, det börjar bli ganska vanligt på fighters men vad fan gör det, det är fortfarande snyggt och för det priset är det smått oslagbart.
Har du byggt fighter på SP3? Riktigt hårt i så fall, finns det bilder att kolla på?

Gick med
25 Apr 2004
Hoj
Street Triple, Ktm Freeride
Framlyktan handlas hos närmsta Yamaha handlare. Priset ligger på ungefär 1000 spänn för lyktan och 300 spänn/st för fästena. Det är alltså originallyse till Yamaha MT 03, det börjar bli ganska vanligt på fighters men vad fan gör det, det är fortfarande snyggt och för det priset är det smått oslagbart.
Har du byggt fighter på SP3? Riktigt hårt i så fall, finns det bilder att kolla på?

Tackar för infon.
Nej jag har inte byggt fighter på Sp3:an, dock har jag rensat och bytt så gott det går.... Tycker den är rätt mkt fighter som den är.... :yoparty
Är lite skeptisk till dom dubbla lysena, och tror mt-03 lyset hade gjort fet succé......

Last edited:

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Tackar för infon.
Nej jag har inte byggt fighter på Sp3:an, dock har jag rensat och bytt så gott det går.... Tycker den är rätt mkt fighter som den är.... :yoparty
Är lite skeptisk till dom dubbla lysena, och tror mt-03 lyset hade gjort fet succé......

Nu är jag med i matchen igen. Fick hjärnsläpp och tänkte på Hondas SP1 och SP2, jag får väl skylla på att det var söndag:va :confused: . Visst är Triumphen mycket fighter som den är, och jag tror precis som du att den skulle må bra av att få originallysena bortmonterade. Enkellyse är aningen hårdare. Lycka till.

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Nya bilder

Jodå, visst känns det som om det stått still ett tag nu. Har haft lite andra grejer (öl) för mig så det har väl inte blitt så mycket gjort på hojen. Men nu har jag varit nere och grovmonterat lyse, skärm och instrumentering och så. (Kör med originalmätare tills vidare, får väl se framåt säsongen om jag stör mig tillräckligt på den för att byta till något snyggare.) Lägger upp lite bilder, slänger in en på mitt egenhändigt tillverkade expansionskärl också, mest för att det är så jävla snyggt. Äh, vad fan, det var billigt i alla fall och det passar perfekt under kutsen så det blir nog bra med det.
Ha det.

Bifogat

• picresized_1204489491_DSC00229.jpg
    picresized_1204489491_DSC00229.jpg
    208.1 KB · Visningar: 233
  • picresized_1204489548_DSC00231.jpg
    picresized_1204489548_DSC00231.jpg
    225 KB · Visningar: 293
  • picresized_th_DSC00236.jpg
    picresized_th_DSC00236.jpg
    116.6 KB · Visningar: 176
  • picresized_1204489615_DSC00234.jpg
    picresized_1204489615_DSC00234.jpg
    223.2 KB · Visningar: 316

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
finlir....

Värst vad ni fixar å trixar... Min är fulmeckad ut i spetsarna. Hur ni än gör kan ni inte få det lika illa som jag.... Men mitt är billigast :arsele

Kanske ska ta mej tid att fixa lite till mitt "garage" så ni ser hur ni inte vill ha det.....

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Vart köpte du styrkronan och hur mycket kostade den? Varför ska du byta den undre styrkronan?

Kommer att bli en rolig hoj det där, har haft 2st fighters och kan varmt rekommendera 1 kugg ner fram och 2 kugg upp i bak. Sen är det bara att hålla i sig :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati