SJP
Lattepappa
- Gick med
- 15 Apr 2007
- Hoj
- Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Återigen är jag helt med dig, det viktigaste är att bilen rullar och det är det som jag kallar kvalitet. Sen finns det inbillad kvalitet som finns i div Tyska bilar (inga nämnda så slipper vi krig) som höjer värdet på bilen, sen att bilarna i sig lider av kamkedjor som går av med ventilsallad som följd, framvagnar som låter som stuckna grisar, elfel som är oändliga osv osv osv det glömmer folk lätt för stolarna är ju så jävla nice eller den där fejkträpanelen är ju sjukt snygg.
Not my cup of tea
På tal om tyska bilar, undrar jag fasen om inte både BMW och MB har tappat redigt under '90 och 2000-talen. Från '80-talet ÄR dessa bilar bra, man kan ju jämföra antalet överlevande e30/e28 med antalet Granada/Taunus som fortfarande rullar t.ex.. Nu vete fasen faktiskt...
Anledningen att jag kör Bayersk rosthög, är att det är en ruggit tyst, bekväm, och framför allt rolig bil att köra för 10k. Att det finns bilar som håller bättre råder det inget tvivel om, de är även billigare att köra. Men japaner från '80 talet är RIKTIGT otrevliga upplevelser, även om de antagligen rullar bra mycket längre på bra mycket mindre stålar.