Min tur nu! Liten billig busbil!

Dani

Khalo Dani®
Gick med
11 Jan 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki ER6
En sån har jag! Maxa 140 nerför igensotad??:va Visserligen har jag aldrig riktigt varvat ur min ordentligt, och jag har heller inte testat att varva ur den i nerförsbacke, men min toppar typ 130 på raksträcka...:confused: Är det normalt eller är den sotig utav bara fan?:rolleyes:
Min har rost i skärmkanter och bakre delen av bagagegolvet (plus lite småfläckar här och var såklart), men det ska snart vara åtgärdat!:D

Jag testade visserligen aldrig att maxa den rakt fram för det var en pina bara att få upp den i 90 så att jag kunde åka hemåt från jobbet men när vi åkte till Belgien så höll vi ca 110 på väg ner till Helsingborg samt på autobahn och det funkade iaf bra. Med tanke på att den maxade 140 nerför Hallandsåsen så gissar jag att den inte toppade mkt mer än kanske 120 på plan väg.

Jag har bara ägt en diesel och det var just den så jag kan inte säga om det är normalt eller inte men det känns fan inte normalt att en bil ska va så slö. Jag skämtar inte eller försöker få till "den värsta historien" när jag säger att det var livsfarligt att göra omkörningar om du inte hade över 500m fri väg framåt. I en vanlig personbil kan du göra en omkörning på 90väg på ca 100-150m beroende på hur mkt du accar men i Golfen fick jag avbryta långt fler omkörninar än jag slutförde.

Ang. igensotningen, jag vet faktiskt inte...den kan ju va det om den inte fått se så mkt 90 väg eller motorväg, bönder är ju kända för att älska diesel så fan vet om inte min eller din haft en sån ägare som körde typ 50 fram till brevlådan och tillbaka varje dag och så handlade lite folköl och en porrblaja på helgerna, tro fan de sotar igen då liksom. Du kan ju alltid ställa upp pumpen litegrann vilket jag gjorde själv utan några som helst kalibreringsverktyg och då tuffade den på men förbrukningen blev ju därefter oxå.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jag testade visserligen aldrig att maxa den rakt fram för det var en pina bara att få upp den i 90 så att jag kunde åka hemåt från jobbet men när vi åkte till Belgien så höll vi ca 110 på väg ner till Helsingborg samt på autobahn och det funkade iaf bra. Med tanke på att den maxade 140 nerför Hallandsåsen så gissar jag att den inte toppade mkt mer än kanske 120 på plan väg.

Jag har bara ägt en diesel och det var just den så jag kan inte säga om det är normalt eller inte men det känns fan inte normalt att en bil ska va så slö. Jag skämtar inte eller försöker få till "den värsta historien" när jag säger att det var livsfarligt att göra omkörningar om du inte hade över 500m fri väg framåt. I en vanlig personbil kan du göra en omkörning på 90väg på ca 100-150m beroende på hur mkt du accar men i Golfen fick jag avbryta långt fler omkörninar än jag slutförde.

Ang. igensotningen, jag vet faktiskt inte...den kan ju va det om den inte fått se så mkt 90 väg eller motorväg, bönder är ju kända för att älska diesel så fan vet om inte min eller din haft en sån ägare som körde typ 50 fram till brevlådan och tillbaka varje dag och så handlade lite folköl och en porrblaja på helgerna, tro fan de sotar igen då liksom. Du kan ju alltid ställa upp pumpen litegrann vilket jag gjorde själv utan några som helst kalibreringsverktyg och då tuffade den på men förbrukningen blev ju därefter oxå.

Ok, jag förstår:)

Känner igen det där med omkörningar ja... Herrejävlar vad seg den är:hihi

Ok. Nja, pumpen tror jag nog att jag ska låta bli... Den verkar avancerad:näsblod
Sen låter inte högre förbrukning så roligt med tanke på att bilen i första hand är pendlarbil, så det får nog vara. Men tack ändå:)
 

Dani

Khalo Dani®
Gick med
11 Jan 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki ER6
:hihi Jag kan inte annat än hålla med dig i precis allt det du sade, även om det tar emot litegrann just den biten om renault 5:an :(

Att påstå att japaner är skit och samtidigt ha loggan från en av de sämre biltillverkarna är lite lustigt, snudd på ironiskt även om jag tror att det inte är tänk så.

Själv så köper jag tyvärr allt för ofta bilar med hjärtat och inte med hjärnan, även om jag vet om att det är dyrt och ofta ren dynga :D
Senaste köpet var en cherokee som är avsedd för "lugna skogspromenader" men jag har nu insett att den måste bytas ut mot en Vitara. Inte för att den är stor, törstig och allmänt manlig utan för att den är för hög för mitt garage :brinnerup

Alltså det är ju kul att folk har olika smak men någonstans så borde man kunna inse att saker och ting inte bara är svarta eller vita. Jag hade lätt kunnat tänkt mig en Renault 5 helt uppblingad och pimpad för den rena coolhetsfaktorn (den som Ali G har i Ali G In Da Hood är så överfet :D) men någon stabil bil som inte krånglar kommer det aldrig vara. Det skulle få vara en "köra då och då" bil och absolut ingen "förstabil".

Vidare så följer en tumregel: Bilar byggda i Europa är sällan lika bra ihopskruvade som bilar byggda i Japan.

En Cherokee är grym, älskar de gamla kantiga modellerna...så balla med V8 men jo tyvärr är kvalitén även där sisådär ;)
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top