Dani
Khalo Dani®
En sån har jag! Maxa 140 nerför igensotad?? Visserligen har jag aldrig riktigt varvat ur min ordentligt, och jag har heller inte testat att varva ur den i nerförsbacke, men min toppar typ 130 på raksträcka... Är det normalt eller är den sotig utav bara fan?
Min har rost i skärmkanter och bakre delen av bagagegolvet (plus lite småfläckar här och var såklart), men det ska snart vara åtgärdat!
Jag testade visserligen aldrig att maxa den rakt fram för det var en pina bara att få upp den i 90 så att jag kunde åka hemåt från jobbet men när vi åkte till Belgien så höll vi ca 110 på väg ner till Helsingborg samt på autobahn och det funkade iaf bra. Med tanke på att den maxade 140 nerför Hallandsåsen så gissar jag att den inte toppade mkt mer än kanske 120 på plan väg.
Jag har bara ägt en diesel och det var just den så jag kan inte säga om det är normalt eller inte men det känns fan inte normalt att en bil ska va så slö. Jag skämtar inte eller försöker få till "den värsta historien" när jag säger att det var livsfarligt att göra omkörningar om du inte hade över 500m fri väg framåt. I en vanlig personbil kan du göra en omkörning på 90väg på ca 100-150m beroende på hur mkt du accar men i Golfen fick jag avbryta långt fler omkörninar än jag slutförde.
Ang. igensotningen, jag vet faktiskt inte...den kan ju va det om den inte fått se så mkt 90 väg eller motorväg, bönder är ju kända för att älska diesel så fan vet om inte min eller din haft en sån ägare som körde typ 50 fram till brevlådan och tillbaka varje dag och så handlade lite folköl och en porrblaja på helgerna, tro fan de sotar igen då liksom. Du kan ju alltid ställa upp pumpen litegrann vilket jag gjorde själv utan några som helst kalibreringsverktyg och då tuffade den på men förbrukningen blev ju därefter oxå.