Mattias skrev:En till! Jag kan inte heller få nog av den där bilden!
Tack mattias, jag vet att jag är het
Mattias skrev:En till! Jag kan inte heller få nog av den där bilden!
Lucky9 skrev:Jag har kommit till insikt. lite iaf.
Man fick inte alls samma grepp med benen på r1:an som på r6:an. r1:an kändes stor och den va "trög" i kurvorna.
Då upptäckte jag varför föraren framför mig hade kört så sakta. På kurvigare vägar (extremt kurviga) är ju r1:an skitjobbig! Inte alls så smidig som r6:an!
Jag försökte febrilt hänga med r6:an framför mig. Inom mina gränser. Det gick knappt. Jag fick utnyttja rakorna till att vrida på mer än r6:an men så fort det svängde hade jag inte en chans.
I några kilometer funderade jag på varför man öht köper en r1:a när man kan köra en r6:a som går, nästan, lika fort men är 10 gånger smidigare. Sen blev det rakt. Då slutade jag fundera på det.
Jag återkommer om jag kommer till insikt om nåt mer...
/Lucky9
Fogel99 skrev:Om du vill ha en smidig hoj och köra fort på kurviga vägar ska du nog prova min Ducati 748, inte snabbast rakt fram men desto snabbare där det svänger mycket !!!
Silwer skrev:Det där var ett tag sen han skrev, han skaffade ju en sporthoj för ett tag sen iaf.
soppatorsken skrev:Och hur tror du att det slutade?
soppatorsken skrev:Och hur tror du att det slutade?
flugan skrev:Vet hur det är.
Harley Davidson i Göteborg hade öppet hus med provkörning för ngra veckor sedan.
Stod och tittade bra länge på vilken av cyklarna man skulle våga provköra. Drog mig till minnes när jag provkörde en Suzuki Marauder med ideliga fotpinneskrap och hälskrap. Värst av allt var bromsträckorna, kändes som en istid gick förbi innan man fick stopp på "cykeln".
Med Maraudern i färskt minnet slutade det med att jag inte körde ngn alls. Inte för att man skulle tycka det var läskigt med effekten, utan snarare allt annat åbäke som gör cykeln obrukbar och ohanterlig.
Framflyttade fotpinnar och förlängda styren så armar och ben är utsträckta till bristningsgränsen. Det enda sättet att flytta tyngdpunkten är att vicka på huvudet. Sen förstår man att man inte skall flytta tyngdpunkten alls för markfrigången går endast att mäta upp med bladmått efter att det stylats till med kromade avgasrör och fotpinnar till samma pris som insatsen på ett hus, självrisken var dessutom 10 000:- vid provkörning. Lägg till det att dessa ½-tons stållok (möjligt att emblemet i nyckelringen innehöll ngn lättmetall) hade bromsskivor så små att de borde aldrig a varit monterat på ngt större än en 125:a.
Varför gör de så med sina cyklar ?
Lucky9 skrev:Eftersom min barndom hann passera för mina ögon innan jag kom ner i en mer "lagom" hastighet så var jag för en stund helt övertygad om att det var en tidsmaskin jag körde.
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |